2024-08-04, 12:51
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Fast det är väl ändå att förenkla lite väl hårt?

Anledningen till att soc tog över ansvaret för E och brodern kan ha varit bristande föräldraskap, men att E flyttades runt 17 ggr på 9 år beror inte i första hand på bristande föräldraskap utan på ett rejält bristande socialt system i Sverige.

När staten går in och säger att barnen inte kan bo hemma, då anser i af jag att staten har ett enormt ansvar för att se till att barnen inte får det sämre i statens förvar.

17 ggr. SIS-hem.

Hade staten inte varit så jävla bristande skulle E inte ha behövt träffa sina mördare.

OT men jag ville inte låta ditt inlägg stå emotsagt då jag tycker att det inte stämmer som du skriver.

Hur vet du förresten att pojken klarat sig bättre? Pojken är inte tonåring än så jämförelsen skulle halta även om du har personlig kännedom om pojken och hur han mår/lever.

Exakt!
Citera
2024-08-04, 12:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Mmm.. det brukar vara sadister som tortyrmördar
Ja.
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det är helt sjukt att hon säger att hon ville ringa mamman
Skulle hon säga då att vi har dödat Emilia och hon ligger bunden där ute

Hade hon haft nån form av ånger så hade hon ringt 112 /polis och ambulans
Hon ljuger så barnsligt genomskinligt så det låter löjligt
Ja exakt. 112 är vad hon bör ha ringt om det fanns någon medkänsla eller ånger kring det hela. Media vinklar alltid de absolut grymmaste individerna förutom om det är nazister. Först då är det monster. Flickornas ånger, skriver de omedelbart och det beror på att det inte är blonda, blåögda flickor.

Ingenting i det här har visat något annat än grymhet.
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Bra och tänkvärt inlägg. Tjejer kan de med. De många tjejer också glömmer idag är att det ställs högre krav ju mer jämlika vi är. Förr kunde sådana flickor som du beskriver lätt giftas bort. Få en massa ungar och stå vid spisen resten av sitt liv. I många delar a världen är det fortfarande så. Annars är det klassiska Borderlinesymptom du beskriver. En fruktansvärd störning som drabbar flest kvinnor. Vandrande katastrofområden.
Tack men rörande borderline så har du faktiskt fel.
Det är antisociala beteenden och när vi ställer diagnoser så sker det ofta genom sexistiska föreställningar. Jag är övertygad om att för få män får borderline och istället antisocial personlighetsstörning diagnostiserad och tvärtom, för få kvinnor som får den antisociala diagnosen utan istället kan kallas borderline.

Jag har haft flera med borderline i mitt liv och det är inte typiskt för dem att uppträda antisocialt. De har ångest, mår dålig, utövar sjäkvskadebeteen osv medan flickor med psykopatiska drag angriper andra och då främst, jämnåriga flickor.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Uppf...est%C3%B6rning
Citera
2024-08-04, 12:56
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Detta med att M ville kontakta Bo's mamma kan hon ha sagt bara för att hon ville "verka empatisk" och visa sig ångerfull. Hon kan också ha sagt det för att hon faktiskt ville kontakta mamman. Oavsett vilket säger det ganska mycket om M. När hon säger så blir det tydligt att hon inte förstår det sociala samspelet och att hennes empatiska förmåga inte är utvecklad. Hon har inte förmågan att sätta sig in i Bos mammas situation. Vem vill bli uppringd av sitt barns mördare? Det skulle bara ytterligare kunna spä på mammans trauma och upplevas som ett hot. De flesta människor vill inte ens ha något som helst med sina barns mördare att göra. Vid rättegångar med mera har många anhöriga svårt att ens se mördaren. Så hur tänkte M? Hade hon haft en empatisk förmåga så skulle hon inte vilja ringa upp mamman utan bespara henne det samtalet. Om nu M faktiskt ville ringa upp mamman så var det nog snarare för att hon inte kunde härbärgera sina egna känslor efter dådet, inte för att hon kände empati med mamman. Och om M bara sa så/ljög för att verka empatisk inför polisen, så visade hon istället bara på att hennes empatiska förmåga är outvecklad eller helt saknas. Ett väldigt märkligt uttalande oavsett.

Väldigt bra skrivet.
Både reflektivt och sakligt formulerat.
Citera
2024-08-04, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Håller med dig i allt det du skriver.

Och speciellt det jag markerat med fet text.
Men det är få (vad jag sett) som förminskat BO i tråden.

Vad man ser tydligt dock är att många (?) får puls och går till motattack när man nämner att mördarna också varit tidigare offer pga av deras egna livsöden och historier.

Jag anser att de människorna ser på det hela väldigt platt och ytligt.
Och det får ligga på dem helt enkelt.

Jag förstår ju vad du och andra tänker runt gärningsmännens utmanade uppväxt. Och det är fullt möjligt, rent av troligt, att en mycket hemsk uppväxt gör att man har hög sannolikhet att ta dåliga beslut och agera sadistiskt.
Så långt all good.

Men, det som stör mig är att många (säger inte att det gäller dig) av socialsekreterar-typen ser denna omständighet som något som förskjuter ansvaret från gärningsmännen till den diffusa urkunden ”samhället” och att brottet därmed blir mindre allvarligt och har lägre personligt ansvar.
Det menar jag är fel.
Denna omständighet gör brottet värre och gör att fler borde hållas ansvariga.
Gärningsmännen bör givetvis ha långa fängelsestraff. I min bok hade dödsstraff också varit acceptabelt, men förstår ju att Sverige aldrig skulle landa där.
Utöver det anser jag att den som misslyckats så kapitalt i sin uppfostran av barn också borde hållas ansvarig i någon form.

För mig är det problematiskt när ”svår uppväxt” flyttar ansvaret till samhället. Det borde snarare vidga ansvaret till ansvariga för denna svåra uppväxt, förutsatt att gärningsmannen fortsatt inte är myndig.
Är barnet under 15 borde dessutom straffen för föräldern vara höga. Barn under 15 ska under inga som helst omständigheter driva omkring fritt på byn och leka gangsters.
Sker det så sker det med förälderns tysta medgivande. Här borde det naturligtvis finnas en livlina för föräldrar att anmäla sina barn för inlåsning tills vidare, om man helt tappat kontrollen.
Men att bara låta det vara är ett aktivt val.
Citera
2024-08-04, 12:59
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Du förstår ju uppenbarligen inte vad jag menar.

Och då det blir svårt att föra en diskussion med någon som inte förstår eller kan greppa den andras åsikter/reflektioner så är det meningslöst att vi för "denna konversation vidare".
Jag tycker du för dig på ett intressant sätt
Du är duktig på att argumentera och förmedla din åsikt, vilket uppskattas mycket även Taggads åsikter

Det jag tänker här är.. vad görs för att inte skapa värre kedjereaktioner på det redan skett.
En brutal misshandel, avklädning som resulterade mord.

Vad bör göras med de "stackars" barnen ?
Då samhället inte mår bra av ha så sjuka barn ( mElak och falska vännen Raf* ) ute i samhället.. gissar jag på. En form av "De Eskalering" för de här barnen är hemlösa farliga avarter.
Citera
2024-08-04, 13:00
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Så pass lite brydde den misslyckade mamman om sina barn att soc var tvungna att slita barnen från hennes garn. Tyvärr i E,s fall förödande försent i 5-årsåldern men hennes lillebror A föddes visste soc tillräckligt mycket av eländet att dom ryckte A från det destruktiva föräldraskapet redan efter 6 månader, tack och lov. Vill ni inte höra den smärtsamma sanningen om vad offer och förövare har gemensamt upprepas - sluta ljug.

Misslyckat föräldraskap är anledningen att offret E tvingades ihop med sina bödlar på Sis-hemmet. Ni spottar på Em*ilias offer istället för att dras lärdom av hennes alldeles för tidiga och onödiga död. Beklagansvärt att inte E togs tidigare än när hon var 5 år då hade hon med största sannolikhet klara sig lika bra som sin bror som inte exponerades av det destruktiva hemmet mer än 6 månader.

Är du här igen med dina upprepande av lögner och förtal gentemot den Stackars Mamman som även hon är BO! 😡

Förstår att det kan va svårt att hålla sig ifrån om man är så störd som du tycks vara, att fortsätta spamma med sitt hat gentemot någon i extremt underläge nu. Otroligt fegt rovdjursbeteende av dig!
Just de första åren är det viktigaste och avgörande och förmodligen därför hon också blev en så fin och empatisk Flicka jmf med de andra, tack vare hennes kärleksfulla empatiska Mamma! Sedan dök en man upp, hennes ex och va då allting plötsligt förändrades och hon fick båda sina Barn fråntagna.
Vilket lär har varit väldigt traumatiskt både för barnen och henne!
Så du kan inte ens analysera korrekt, då du saknar både kunskap och intelligens!
Hade hon inte blivit bortsliten från sin Mamma på det mest traumatiska vis, utan Mamman fått hjälp istället, hade hon heller aldrig träffat dessa GM!
Mamman har gått igenom så många Trauman som är svårt att förstå hur man ens klarar som människa! Och det är en sådan Person du alltså väljer att angripa på värsta sätt!

Finner inga ord egentligen, för din sort!

Men du har ju din personliga Agenda att hata på Kvinnor och Mammor så du vrider allt till att det är deras fel, oavsett hur långsökt och fel det än är! Du sysslar med lögner och desinformation!
En äkta energitjuv är du, som inte tycks va mottaglig för sanningen och fakta, ej heller förmåga till empati eller självreflektion.

Så vi lär väl dessvärre få se dig fortsätta spamma i diverse trådar med samma hat, och upprepande av lögner och förtal kring dessa Stackars Mammors och kvinnor! Utan vare sig skam eller medkänsla i kroppen!

Du kanske själv kommer råka ut för något liknande i framtiden. Kanske bara något sådant som kan få dig att börja förstå, om ens då.
Citera
2024-08-04, 13:01
Medlem
Fanns det några fler videos eller var det bara rykten?
Citera
2024-08-04, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CristinaW
Men söta klena svenskar (eller vad ni är) visar upp sin skinande glittrande sida som vanligt. "Alla är offer." JAG VILL KRÄKAS när jag ser människor skriva såhär. Det är två tjejer som nyligen torterat och förnedrat och dödat en annan oskyldig flicka!!!!! Är ni helt efterblivna? DOM ÄR INGA OFFER!!!!! EMILIA är offret här. Det här är ju anledningen till varför Sverige ser ut som det gör. Öppna era hjärtan lite mer era mesproppar. Dom ska straffas, och det är HÅRT! Det är många barn och ungdomar som haft det svårt i sina liv men inte fan gör man såhär för det! Skämmas borde ni göra!!!!
Tycker ni lika synd om alla gängkriminella också??? Du vet, dom har inte haft det lätt... stackrarna.

Vilka sjuka människor det finns i detta landet. Tragiskt.
Håller med fullständigt.
Att dem har haft en taskig uppväxt och uppfostran kan ALDRIG vara ett försvar.
Enbart en förklaring.
En förklaring som inte fråntar något som helst ansvar av vad dem är skyldiga till.
Citera
2024-08-04, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nullum
Så vad gick snett för R egentligen? Från att ha varit en till synes normal flicka som plockar upp skräp på TikTok, till att knivmörda en jämnårig 5 år senare?

Dagens sociala klimat är helt absurt. Tror jag aldrig kommer våga ha barn själv. Bara sättet det skrivs på - "dt va it tänkt att klippa hne". Men shit happens antar jag eller?

Du reflekterar redan innan du skaffat barn, så du verkar verkligen ha god förmåga att fostra dina eventuella barn. Att reflektera över sig själv o vad föräldraskap betyder, är ett plus.Mognad.

Det är brister hos föräldrar,som skapar "empati-lösa ungar."
Unga föräldrar som skaffar barn, som kanske själv har tydliga känslomässiga brister
och trasig uppväxt, är en växande skara idag.

Unga omogna föräldrar som fortfarande är som barn själva ,
men skaffar barn tidigt,
istället för att leka med dockor.

Föräldrarnas ansvar är inte bara ge mat o säng, utan i dagens tuffa verklighet är det än viktigare
att förmedla etik o moral,till sitt barn, varvat med stöd o bekräftelse, så den viktiga självkänslan
kanbli stark grund i barnet.
Citera
2024-08-04, 13:13
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Håller med fullständigt.
Att dem har haft en taskig uppväxt och uppfostran kan ALDRIG vara ett försvar.
Enbart en förklaring.
En förklaring som inte fråntar något som helst ansvar av vad dem är skyldiga till.
Precis.. de fick ingen märkes-becknar väska av föräldrarna.
Då gick de ut och var Pariah för samhället tills de får som de vill.

Snabbis-Festis-vätska men inga H* ord och ut och sjunga på bron.. för de har det så svårt i livet.
Bli mamma redan vid 12års ålder.. och sedan Gangster lappa livet som kunde varit.
Citera
2024-08-04, 13:20
Medlem
Hoppas dom fattar beslut snabbt! Tyvärr är det så bland speciellt blatte tjejer att det är status att vara farlig och kriminell. Och jag tror inte det går att bota med SIS och LVU etc... Oftast blir dom bara ännu värre på dom här institutionerna.

Jag tror det handlar om ett hatbrott, där dom varit avundsjuka och börjat hata på den här stackars tjejen och där det gått alldeles för långt. Tyvärr har psykopater inga spärrar.

https://www.regeringen.se/pressmedde...t-ska-utredas/
Citera
2024-08-04, 13:20
Medlem
Citat:
Väldigt bra skrivet.
Både reflektivt och sakligt formulerat.

Tack! ❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera