2024-08-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Hörde du att M sa att hon skulle ställa sig på knä?

Jag tror M sa det till R. Lättare att boxa med kraft etc om man har en ”bra position”.
Citera
2024-08-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Hörde du att M sa att hon skulle ställa sig på knä?
Hon säger till Rafaela att sätta sig nere på knäna. Alltså Emilias knän. För att få henne att ligga stilla, antar jag.
Citera
2024-08-07, 22:07
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
LUS gäller inte vid vård på SIS, bara om R skulle vårdas på sjukhus tex på en låst psykvård. Men LUS handlar ju bara om att samordna insatser så patienten kan släppas ut till öppenvården så snart som möjligt. Det påverkar inte tiden på avdelningen.
Men som sagt, gäller inte SIS bara sjukvården o vad vi vet vårdas inte R där än iaf. Så vi behöver inte snurra till det mer än nödvändigt.
Förlåt mig! Jag menar LSU så klart! Men hon är inte 15.
Citera
2024-08-07, 22:08
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Nej jag uppfattade inte det.

I slutet på nått av de klippen från idag.

Fick mig att tänka på James Foley avrättningen för 10 år sedan.
Citera
2024-08-07, 22:13
Medlem
Citat:
Förlåt mig! Jag menar LSU så klart! Men hon är inte 15.

Ok, jag tänkte nästan det! Det är en jävla djungel med alla dessa förkortningar!

Men som sagt, den enda som kan få LSU är MGM2 M. MGM1 R kommer bara ha sitt LVU som hon redan har pga att hon är under 15år. Anser man E skvatt psykiskt galen o att hon behöver psykvård som inte SIS kan ge så kan hon låsas in på psykiatrisk klinik, då får hon ett LPT som läkare måste besluta om. (men det tror jag tyvärr inte)
Citera
2024-08-07, 22:17
Medlem
MarioMerolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Dax att införa gamla, hederliga metoder för att avskräcka dessa tonårsbödlar?

"Spetsning på påle var ett dödsstraff i Sverige, särskilt framtaget för motståndsmän i Skåneland. Spetsning praktiserades inte i andra erövrade provinser. En spetsig påle fördes in mellan ryggraden och huden så den stack ut bakom nacken. På så vis kunde det ta 4-5 dygn innan döden kom som en befriare."

Eller:
"Ryssarna använde en annan metod när de slog ner tartarupproret på Krimhalvön under Karl XII:s fälttåg 1709. En påle slogs ner i marken och spetsades. Offret träddes ner på pålen som fördes upp i ändtarmen. För varje rörelse drevs pålen längre upp i kroppen och blödningarna saktades ner av att pålen "höll tätt" i skadorna. Om pålen drogs ut förblödde offret snabbt, men vanligtvis fick offret hänga kvar och dödskampen kunde pågå under ett helt dygn, i ohyggliga smärtor."

Varför slösa pengar, utrymme o "vård" på förtappade o misslyckade människospillror?

Alldeles riktigt. Å andra sidan har ingen människa i Sverige dömts till något straff överhuvudtaget sedan sista dödsstraffet år 1910 vilket således innebär att ingen i det här forumet heller kommer straffas i den händelse de hade för avsikt att använda någon av dina föreslagna metoder på dessa flickor.
Citera
2024-08-07, 22:18
Medlem
Citat:
Jag såg bara snabbt och vill inte se om men från minnet: E vädjar för sitt liv. R säger att hon är ledsen, att hon ber om ursäkt, att hon måste, att hon älskar E men måste göra det här och saker som snälla ta ner händerna, håll dem bara där osv. M skriker att hon ska skära eller snabba eller hugga (minns inte) henne samt att E ska titta på kniven och att "jag har huggit ( skurit/stabbat) dig en gång jag kommer göra det igen". Hon håller i kniven nära E och hon håller på med en till mobil utöver den hon filmar med. M talar också om att E kallat flera för horor bakom deras ryggar. E talar mer i några av klippen än de första jag såg där hon mest skrek, hon frågar bland annat "varför gör ni det här" och typ "jag gör vad som helst".

Se dem inte!

Bra beskrivning för oss som inte sett videorna. Låter förresten här som att M driver på ganska mycket. Önskar jag vågade se filmerna och höra efter själv.

Dags för en ny och mer omfattande sammanfattning.
Citera
2024-08-07, 22:22
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollan
Bra beskrivning för oss som inte sett videorna. Låter förresten här som att M driver på ganska mycket. Önskar jag vågade se filmerna och höra efter själv.

Dags för en ny och mer omfattande sammanfattning.
Se dem inte.

Jag uppfattar M som verbalt drivande och hon är, som jag alltid uppfattat det och nu konstaterats, den som håller i kniven, säger att hon stuckit en gång och hotar med att sticka den i E igen. R däremot är den fysiskt aktiva i att sitta på och hålla ner E. Men man ser dem hjälpas åt att tejpa henne. Mitt intryck är att R inte vill det här. Nu gör hon det ändå så..
Citera
2024-08-07, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mollan
Sen är väl fawning (att bli extra snäll) och att inte göra motstånd dvs. freeze vanliga traumaresponser. Hennes kropp förstod vilka små psykopater hon hade att göra med. Och kunde hon ens göra motstånd om hon var tejpad?

Absolut, men hon sliter sig lös från tejpen, gör visst motstånd i perioder, panikar.
Så tolkar det inte som en traumarespons. Snarare som någon annan nämnde, vädjande.
I sekvensen när hon ser ut att klappa mot R har hon slitit sig loss från tejpen vid händerna.
Tror R säger något om att E är stark och att hon inte ska göra motstånd. Och M gormar om att hugga henne om hon inte är tyst.
Citera
2024-08-07, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Hon säger till Rafaela att sätta sig nere på knäna. Alltså Emilias knän. För att få henne att ligga stilla, antar jag.

Så uppfattar jag det också
Citera
2024-08-07, 22:24
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ok, jag tänkte nästan det! Det är en jävla djungel med alla dessa förkortningar!

Men som sagt, den enda som kan få LSU är MGM2 M. MGM1 R kommer bara ha sitt LVU som hon redan har pga att hon är under 15år. Anser man E skvatt psykiskt galen o att hon behöver psykvård som inte SIS kan ge så kan hon låsas in på psykiatrisk klinik, då får hon ett LPT som läkare måste besluta om. (men det tror jag tyvärr inte)
Nej inte jag heller. Men kanske har det här drabbat henne hårt? Kanske fattade hon inte vad M gjorde och hon är ung. Hon kanske går in i psykos av händelsen till och med.
Citera
2024-08-07, 22:24
Medlem
Citat:

Nej och med tanke på alla reducerade vårdplatser inom psykiatrin så skulle hon ändå inte få ett speciellt långt vårdtillfälle…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in