2024-08-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Kan det inte vara personalen från SIS-hemmet som är misstänkt för skyddande av brottsling eftersom R kontaktade denne "kort efter mordet"? Personen kan ske inte kontaktade polisen. Kanske fanns det t.o.m. en möjlighet att Emilia fortfarande levde när personalen kontaktades? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rdet-pa-emilia Eller vad det den personen som kontaktade polisen?

Enligt vissa här kan det inte vara så. Hade den diskussionen uppe för någon dag sedan.
Citera
2024-08-11, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Det är ju hon i första led som brustit i sin roll som mamma och fortsatte att göra så även när E nu var hos henne i väntan på ny placering. Både mamman och myndigheterna har brustit. Stackars flicka att flytta runt så många ggr. Soc borde ha placerat E i ngn trygg fin familj, men det kanske de gjorde först, jag har ingen info om det. Istället placeras hon på sämsta tänkbara plats.
Sen borde de inte låtit E vara hos sin mamma, uppenbarligen. En mamma som mer verkar bry sig om sig själv och få en massa uppmärksamhet. Bara att titta på hennes Instagram och i media.
Sinnessjukt att skriva om sin dotter som kattig inför en begravning. Sen är det även stört att sätta en jävla smiley efter. "Vi kommer klä henne i sina rosa juicy kläder och skor. Hennes smycken och självklart en tiara på huvudet ❤️ så kattig 😉"
det betyder att hon skulle bli så söt/ snygg
Citera
2024-08-11, 19:03
Medlem
En som är misstänkt för grovt skyddande av brottsling.
Personligen tror jag att det är någon som hjälpt dom att tvätta kläder.

Skyddande av brottsling
I 11 § finns bestämmelsen om skyddande av brottsling och den ser ut så här:

Om någon döljer den som begått brott, hjälper honom eller henne att komma undan, undanröjer bevis eller på annat liknande sätt motverkar att brottet upptäcks eller att någon lagförs för det, döms för skyddande av brottsling till böter eller fängelse i högst två år.
Citera
2024-08-11, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Dom 2 MGM satt på SIS båda två och hade permission, så dom hade plats på SIS.
E däremot skulle få ett familjehem istället, släppt efter en kortare SIS placering.

Det skulle kunna vara ännu en anledning till att hon blev en måltavla. Hon va inte längre en del av gruppen (kanske hade hon en handläggare som ändå ville henne väl) medans de andra var tvungna att vara kvar i ”fängelset”.
Citera
2024-08-11, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Mycket bra sammanfattning, som förtjänar att läsas av de som har möjlighet att påverka, i alla led. Inte bara de med direktkontakt med de intagna.

(All instutionsvård, för utlämnade varelser, tycks löpa risker att balla ur, gäller det så katthem, omsorg om äldre, ungdomar…you name it. Håna mig gärna, men de jag har sett fungera bäst, har drivits av den kristna högern, och liknande idealister. Offentlig insyn och täta kontakter med yttervärlden måste kunna gå att få till trots sekretessen? ”Röda kors-kärringar” och övrig besöksverksamhet skulle kunna ge nån sorts inblick i/kontakt med en normal värld, eller hur det ska uttryckas.
Självklart har jag egna bias, begränsad erfarenhet och är förmodligen lika blåögd som tråden anser att vissa i detta drama är…)

Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Lite snedvinklad rubrik må jag tycka.
I det här fallet & många andra, är det dom som är/varit på SIS hem som mördar.
Inte dom som aldrig kommit till SIS hemmet utan dom som där blivit upplärda.
Mycket av kamratuppfostran förekommer även på dessa hem, se bara detta fall.
Det du inte visste innan om brott & tillvägagångssätt visas du av dina kamrater.
Har du aldrig rökt på, boffat, dragit lina eller tagit tram, får du snart testa.
Dina vänner på SIS skaffar dig, uppmuntrar dig & visar dig hur man knarkar.

Du blir upplärd på många sätt & vis då du sitter på SIS

Tycker båda era inlägg är viktiga. Tom Migrationsförvaret har kontakter med yttervärlden i form av ideella organisationer på besök dagligen. I barnavården förlitar man sig av någon anledning fortfarande på att soc handläggare och ”behandlare” ska fylla alla de rollerna. Det gör det ju inte. Undrar om personalen hörs av polis och vad de egentligen har sett? Enligt tidigare SiS tjejer (på Instagram) så förekommer ju också mobbning och hets från personalens sida vilket jag kan bekräfta då jag en gång i tiden gick en liten utbildning med personal därifrån. Empati har man öppet bestämt är något dåligt.
Citera
2024-08-11, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Östra kyrkogården är Malmös största kyrkogård
https://www.svenskakyrkan.se/malmoky...ra-kyrkogarden
Fyra kapell, S:ta Gertruds kapell, S:t Knuts kapell, Hoppets kapell och S:ta Birgittas kapell finns på kyrkogården,

https://www.google.com/maps/place/S:...cr_s?entry=ttu

https://www.google.com/maps/@55.5934...5410&entry=ttu

Citat:
Ursprungligen postat av mollan
Det skulle kunna vara ännu en anledning till att hon blev en måltavla. Hon va inte längre en del av gruppen (kanske hade hon en handläggare som ändå ville henne väl) medans de andra var tvungna att vara kvar i ”fängelset”.

Inte så sannolikt. Det är hög ”omsättning” bland ungdomarna. Det flyttas ut och in ganska ofta så det är inget speciellt
Citera
2024-08-11, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag tror att det är alkoholmissbruk från Anna som har gett Emilia fosterskador. Och inte något inavel.

Ni bara fortsätter med er sjukliga besatthet av mamman.
Flera tusen kommentarer skvaller och hat
på henne enbart.
Ett jävla tjat!
Jo visst hon är snygg men ändå, någon måtta får det väl va.
Synd ni inte kan åka dit för förtal.
Hade framkommit om hon hade druckit alkohol och soc hade förstås vänt detta emot henne.
Hon va starkt emot alla typ av droger just pgr av att hennes mamman va alkoholist.
Varför inget intresse alls av MGM' s föräldrar och deras eventuella inblandning?

Ni som attackerar mamman har mer likheter med MGM än vad ni tror.
Senast redigerad av xtriologi 2024-08-11 kl. 20:39.
Citera
2024-08-11, 20:41
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Dom 2 MGM satt på SIS båda två och hade permission, så dom hade plats på SIS.
E däremot skulle få ett familjehem istället, släppt efter en kortare SIS placering.
Ja men deras permissioner kan ha varit mer föranledda av personalbrist på SIS än av att ha varit en planerad del av deras behandlingsplan, så SIS resurser kan ha spelat in.
Citera
2024-08-11, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-nymo
Inte så sannolikt. Det är hög ”omsättning” bland ungdomarna. Det flyttas ut och in ganska ofta så det är inget speciellt

Det var bara en tanke som slog mig. Något har ju hänt där under våren både i grupperingen som utmynnar i en mordchatt och med enskilda individers presentation (se på R och E). Ett par månader kan vara mycket i ungdomstid.
Citera
2024-08-11, 21:00
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollan

E var endast på SIS hemmet för utvärdering, egentligen inte intagen eller i gruppen.
Citera
2024-08-11, 21:23
Medlem
Jävligt tyst ifrån media tycker jag. Ingenting om nya uppgifter ifrån nya förhör eller något nytt i utredningen.

Kan de ha å göra med åldern på MGM tro?
Citera
2024-08-11, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engulbanan
Jävligt tyst ifrån media tycker jag. Ingenting om nya uppgifter ifrån nya förhör eller något nytt i utredningen.

Kan de ha å göra med åldern på MGM tro?

Ja, förmodligen beror det på åldern på alla inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in