Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-08-16, 17:12
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är viktiga nyheter som ingår i rapporteringen av vad som skett och som ger en mer helhetlig bild av vad alla dessa mord och våldshandlingar egentligen innebär och hur hemskt det är. Det liknar rapportering av krig, om man censurerar bort allt obehagligt censurerar man sanningen och ger en falsk bild och lurar människor. Att många hellre vill ha skygglappar för ögonen och lägger skulden för att de själva inte vill se, vilket ju är förståeligt att de inte vill, på de som gör det är en form av projicering och att ta ut sin ilska över händelsen på tredje part.

Flickan är död och kan inte skadas mer och de anhöriga är förstås upprivna över allt detta och all orättvisa och vill inte se någon film, men de äger inte heller händelsen eller smärtan helt.

Det är en svår sak med många aspekter men sådana som du bör i alla fall komma ned från dina höga moraliska hästar du inte är berättigad till att sitta upp på. Folk som vill se fakta om sådant här är inte sämre än du och en ung flicka är död, vilket du bör respektera genom att inte attackera människor som ser annorlunda på saken än du. Skamlig kan du vara själv.

Jösses vilket snömos och (dåligt) försök att rättfärdiga sin egen cynism. Det är inte att "ha skygglappar" att inte vilja bevittna mord på barn eller inte vilja att detta sprids, framför allt av respekt för de anhöriga. Att flickan är död och "inte kan skadas mer" är ju ett så urbota svagt och korkat argument. Inser du inte det själv?
Citera
2024-08-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är viktiga nyheter som ingår i rapporteringen av vad som skett och som ger en mer helhetlig bild av vad alla dessa mord och våldshandlingar egentligen innebär och hur hemskt det är. Det liknar rapportering av krig, om man censurerar bort allt obehagligt censurerar man sanningen och ger en falsk bild och lurar människor. Att många hellre vill ha skygglappar för ögonen och lägger skulden för att de själva inte vill se, vilket ju är förståeligt att de inte vill, på de som gör det är en form av projicering och att ta ut sin ilska över händelsen på tredje part.

Flickan är död och kan inte skadas mer och de anhöriga är förstås upprivna över allt detta och all orättvisa och vill inte se någon film, men de äger inte heller händelsen eller smärtan helt.

Det är en svår sak med många aspekter men sådana som du bör i alla fall komma ned från dina höga moraliska hästar du inte är berättigad till att sitta upp på. Folk som vill se fakta om sådant här är inte sämre än du och en ung flicka är död, vilket du bör respektera genom att inte attackera människor som ser annorlunda på saken än du. Skamlig kan du vara själv.
Mitt inlägg lär raderas.
Har full förståelse för oss som inte klarar att se filmerna, inte fullt så stor för de som faktiskt orkar med det. Men du har ju rätt - vem ska operera, obducera, städa upp efter trafikolyckor etc om det inte fanns personer som kan utföra sådana uppgifter.
Vaktlucas skrev att det var skamligt att de spreds. Kanske läst slarvigt, beklagar isf, men kan inte utläsa att de som då tittar, är skamliga, enligt honom/henne. Att ”tittarna borde ta sig en funderare” kan lika väl vara relaterat till att det gör något med en person och med kartoteket i hjärnan, att ha utsatt sig för det.
(Dock: hur kan filmen bara dyka upp ”i flödet”? Sånt flöde har inte jag, vissa förutsättningar måste ha funnits, eller är jag helt borta?

Du utläser nog mer i Vaktlucas inlägg, än jag. Det finns givetvis gott om folk som sätter sig på höga hästar, men jag tyckte inte att inlägget i sig var självgott, eller hur det ska uttryckas. Sorg och förtvivlan, över mordet, och över brottet mot griftefriden, som exponeringen innebär, så uppfattade jag innebörden.
Nej, Vactlucas är inte skamlig.
Citera
2024-08-16, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jösses vilket snömos och (dåligt) försök att rättfärdiga sin egen cynism. Det är inte att "ha skygglappar" att inte vilja bevittna mord på barn eller inte vilja att detta sprids, framför allt av respekt för de anhöriga. Att flickan är död och "inte kan skadas mer" är ju ett så urbota svagt och korkat argument. Inser du inte det själv?
Finns nog mycket att titta på i husvagnen 😬
Citera
2024-08-16, 17:38
Medlem
knors avatar
Fallet (liksom den totalt havererade integrationen i Malmö) pekar mot att Skåne snart är förlorat. Inte till danskarna, men till en samling människor som aldrig blivit lärda att leva som svenskar. Landskrona är åt helvete. Malmö är åt helvete. Jag har själv - i år, på plats - sett hur fullständigt sanslöst det är. Unga vuxna har ingen aning om vad Sverige är eller om vad som gäller här.

Vi måste prata om påföljder på det här fallet.

Ungdomsdrägget kan inte omskolas. De måste kastas ut. De här damerna som mördat en annan tjej är fucked for life. Det spelar ingen roll om de vill be den mördades mamma om förlåtelse. De har förbrukat sin rätt att leva i Sverige. Punkt fucking slut. Tårar och ånger spelar ingen roll. Det måste rensas nu.

Några lämpliga påföljder:
- Vissa politiker såsom kramaren Mona Sahlin tvångsförflyttas till Rosengård.
- GM-trion:
Hälften av föräldrarnas tillgångar och lön under 10 år gå till BO's mamma.
Tjejerna måste deporteras. Var? Köp medborgarskap åt dem i något land som Zaire eller Yemen. Riv det svenska. Det finns säkert något afrikanskt land som mot en låg ersättning kan ta emot dem och placera dem på någon ö utanför Afrikas kust. Där får de bo i 10 år.
Citera
2024-08-16, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musulman
att det ska vara så förbaskat svårt för vissa att spara dessa videor innan de tas bort.

Nu finns inte dessa och inte heller videon där man ser vad som händer, många länkar är helt döda.

Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Kan det vara dessa:

https://gofile.io/d/b1WmSO

Detta känns som sjukt viktigt info.
Maya säger alltså att hon visste om vad de skulle göra 2 gånger. Dvs det är inte spekulation längre att det eventuellt fanns en mordchatt och att flera visste om det. Även om det inte var ett mord som planerades så visste hon att det är en tjej med kniv som ska dit och att en misshandel, bortförande skulle ske. Är inte det ett brott att inte stoppa det iaf?
I övrigt är det hon säger rörigt af. och hon framstår som riktigt empatilös. Intressant att hon lägger så mkt fokus på M. Hur vet hon att M skrattar åt det?
Citera
2024-08-16, 18:23
Medlem
Bara för att en skriver efter mig följande, ta bort mitt inlägg ovan, så tar ni bort för andra användare som inte bett om detta ?
Citera
2024-08-16, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilleeeeee
Bara för att en skriver efter mig följande, ta bort mitt inlägg ovan, så tar ni bort för andra användare som inte bett om detta ?

Mitt inlägg (15:15) togs inte bort, bara det där jag efterfrågade det - och tydligen någon annans inlägg. Mod, tacksam om ni tar bort inlägg av mig 15:15 + det här inlägget, talar inte för några andra inlägg.
Citera
2024-08-16, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knor
Fallet (liksom den totalt havererade integrationen i Malmö) pekar mot att Skåne snart är förlorat. Inte till danskarna, men till en samling människor som aldrig blivit lärda att leva som svenskar. Landskrona är åt helvete. Malmö är åt helvete. Jag har själv - i år, på plats - sett hur fullständigt sanslöst det är. Unga vuxna har ingen aning om vad Sverige är eller om vad som gäller här.

Vi måste prata om påföljder på det här fallet.

Ungdomsdrägget kan inte omskolas. De måste kastas ut. De här damerna som mördat en annan tjej är fucked for life. Det spelar ingen roll om de vill be den mördades mamma om förlåtelse. De har förbrukat sin rätt att leva i Sverige. Punkt fucking slut. Tårar och ånger spelar ingen roll. Det måste rensas nu.

Några lämpliga påföljder:
- Vissa politiker såsom kramaren Mona Sahlin tvångsförflyttas till Rosengård.
- GM-trion:
Hälften av föräldrarnas tillgångar och lön under 10 år gå till BO's mamma.
Tjejerna måste deporteras. Var? Köp medborgarskap åt dem i något land som Zaire eller Yemen. Riv det svenska. Det finns säkert något afrikanskt land som mot en låg ersättning kan ta emot dem och placera dem på någon ö utanför Afrikas kust. Där får de bo i 10 år.

Ja malmö är illa och möjligen hbg! Men gbg och sthlm är långt värre.. finns många orter i skåne man kan bo tryggt än så länge
Citera
2024-08-16, 18:44
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollan
Detta känns som sjukt viktigt info.
Maya säger alltså att hon visste om vad de skulle göra 2 gånger. Dvs det är inte spekulation längre att det eventuellt fanns en mordchatt och att flera visste om det. Även om det inte var ett mord som planerades så visste hon att det är en tjej med kniv som ska dit och att en misshandel, bortförande skulle ske. Är inte det ett brott att inte stoppa det iaf?
I övrigt är det hon säger rörigt af. och hon framstår som riktigt empatilös. Intressant att hon lägger så mkt fokus på M. Hur vet hon att M skrattar åt det?

Kanske det var viktig info. Jag vet inte?

Men i alla fall, dessa filmer som har spridits på nätet har blivit internationellt idag.

Mordvideon från Landskrona sprids internationellt som propaganda
Uppdaterad idag 14:57Publicerad idag 05:30
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/m...som-propaganda

Lagligt eller ej, ingen vet just nu i alla fall.
Om myndigheterna ska lagföra de som spridit filmerna som finns säkert på över 100 ställen på nätet, då bör man söka efter källan och ursprunget.

Men, ojdå...
De kom ju från MGM...
Citera
2024-08-16, 18:55
Medlem
HappySadHarrys avatar
Det har spekulerats i att mordet skulle vara beställt och/eller planerat. Något som starkt talar emot det är att brottet innefattade både en grov förnedringsmisshandel OCH mord. Mord i sig är så oerhört att även de med starka motiv knappast ser nödvändigheten med att först misshandla och sedan mörda. Mord är nog i sig självt.

Att misshandlandet var planerat är klarlagt och att fler än de två förövarna var invigda i planeringen verkar också säkerställt. Återstår att se om polisen kan leda i bevis om någon/några varit så drivande i planeringen att det är straffbart.

Att det hela ändå ändade i mord skulle då bero på att offret mer eller mindre av misstag blev så skadad att det inte fanns något återvändo, om rykten om gärningsmännens version stämmer. Den versionen från gärningsmännen är säkert väldig tillrättalagd. Minst lika troligt är att de i sitt upphetsade tillstånd inte kunde motstå en rent sadistisk lust att sticka. Minst en av gärningsmännen verkar ha haft en fetisch för knivar och det innefattar säkert att använda dem också.
Citera
2024-08-16, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det har spekulerats i att mordet skulle vara beställt och/eller planerat. Något som starkt talar emot det är att brottet innefattade både en grov förnedringsmisshandel OCH mord. Mord i sig är så oerhört att även de med starka motiv knappast ser nödvändigheten med att först misshandla och sedan mörda. Mord är nog i sig självt.

Att misshandlandet var planerat är klarlagt och att fler än de två förövarna var invigda i planeringen verkar också säkerställt. Återstår att se om polisen kan leda i bevis om någon/några varit så drivande i planeringen att det är straffbart.

Att det hela ändå ändade i mord skulle då bero på att offret mer eller mindre av misstag blev så skadad att det inte fanns något återvändo, om rykten om gärningsmännens version stämmer. Den versionen från gärningsmännen är säkert väldig tillrättalagd. Minst lika troligt är att de i sitt upphetsade tillstånd inte kunde motstå en rent sadistisk lust att sticka. Minst en av gärningsmännen verkar ha haft en fetisch för knivar och det innefattar säkert att använda dem också.

Dom hade ju ett val när olyckshändelsen var ett faktum möjligheten fanns att kontakta hjälp. Istället så sticker/hugger man ett par gånger till i halsen.
I mina ögon tror jag att detta var den planerade utgången.
Citera
2024-08-16, 19:09
Medlem
i.doserings avatar
Ang påföljd så var det idag en 16-åring där hovrätten höjde straffet till nio års fängelse. (dödsskjutning)
Kan man ändå hoppas på fängelse för M?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in