2024-08-10, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
På begravningen skulle kistan vara stängd, men innan så skulle den vara uppen och hon skulle klä E.

Kistan skulle va öppen en stund innan ceremonin och stängd under ceremonin.
Foto va förbjudet.
Nu har hon raderat den informationen
Citera
2024-08-10, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Emilias dödsannons

https://i.postimg.cc/T2gwfZF2/Screen...830-Chrome.jpg

Har läst den men undrar vart du har hittat den?
Citera
2024-08-10, 21:03
Medlem
Citat:
På begravningen skulle kistan vara stängd, men innan så skulle den vara uppen och hon skulle klä E.

Att hon väljer kläder är ju inget konstigt men att kistan ska vara öppen mer än för närmsta familjen har jag aldrig varit med om här i Sverige innan.
Citera
2024-08-10, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citran
Emilia placerades när hon var runt 5 år, och lillebror föddes runt den tiden och placerades väl ganska omgående, skrevs det väl alldeles i början i tråden.
Kanske ingen kontakt alls. Mycket som är märkligt runt denna mamma, måste jag säga men det är min tanke.

Må du vila i frid Emilia ❤️
Åt h…vete med gangsterpengarna, ser ju på dessa filmer som läggs ut va det kommer bli av dem…. Fy faan 😡😡😡

Är kanske inte så konstigt isåfall.

Detta fall är nog det värsta jag varit med om på så många sätt💔
Citera
2024-08-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celibat
Foto va förbjudet.

Ok, har för mig att hon lade ut att begravningen var bestämd och hon berättade att som du säger att dom som ville fick komma och titta på E.
Honskulle klä E i hennes juicy kläder och en tiara. Sen under begravnings cermonin skulle kistan vara stängd.
Citera
2024-08-10, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Har läst den men undrar vart du har hittat den?

Den står i kristianstad tidn.
Citera
2024-08-10, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celibat
Foto va förbjudet.
Det stämmer. Läste också det. Hon skrev det i story på instagram. Det man skriver i story ligger kvar ett visst antal timmar. Sen så försvinner det automatiskt
Citera
2024-08-10, 21:08
Medlem
Citat:
Ok, har för mig att hon lade ut att begravningen var bestämd och hon berättade att som du säger att dom som ville fick komma och titta på E.
Honskulle klä E i hennes juicy kläder och en tiara. Sen under begravnings cermonin skulle kistan vara stängd.

Har också läst det. Så det stämmer!
Citera
2024-08-10, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Att hon väljer kläder är ju inget konstigt men att kistan ska vara öppen mer än för närmsta familjen har jag aldrig varit med om här i Sverige innan.

Jag vet inte hur vanligt det är med svepning här i sverige , och det är väl i sådana fall att det kanske är familjen som vill se.

Jag hade svepning för farsan, och då var det bara morsan och jag.
Citera
2024-08-10, 21:14
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur vanligt det är med svepning här i sverige , och det är väl i sådana fall att det kanske är familjen som vill se.

Svepning är lite annorlunda.
Vaka eller öppen kista är ovanligt i Sverige både enligt tradition och i den lutheranska kyrkan. Men mammans släkt är romer och där är det traditionellt.
Citera
2024-08-10, 21:15
Medlem
Citat:

Ja men dom närmsta typ. På E mammas inlägg tolkade jag inte det som närmast sörjande. Men det var kanske så hon menade.
Citera
2024-08-10, 21:17
Medlem
Citat:
Den står i kristianstad tidn.

Tack.
Har hittat den. På Annas Insta skrev hon att begravningen skulle vara på Östra Kyrkogården kl 13.00 i Malmö. S:t Knuts Kapell ligger inte alls på Östra Kyrkogården. Så det är missvisande det som har skrivit på Insta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in