2024-08-10, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Lillebror

Precis, märkligt att hans namn inte står med även om han inte bodde med mamman.
Citera
2024-08-10, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
De som vill får komma innan och se henne. Sen stängs kistan under begravningsakten.

Okej, den detaljen att de som vill se henne innan har jag missat.
Citera
2024-08-10, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76

Hon kanske inte har haft samma kontakt med honom som med E. Näe jag vet faktiskt inte. Kan bara gissa.
Citera
2024-08-10, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Hon kanske inte har haft samma kontakt med honom som med E. Näe jag vet faktiskt inte. Kan bara gissa.

Antagligen nått sånt, reagerade bara på det.
Citera
2024-08-10, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmackmyra
Okej, den detaljen att de som vill se henne innan har jag missat.
Hennes mamma skrev det på Instagram
Citera
2024-08-10, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Replicatese
Tack! Hur många är man tillsammans? Tänker mest att det torde vara en hyfsat liten grupp ungdomar som det rör sig om och att det inte är helt långsökt att tro att de som har varit med i chatten har bott/bor på anläggningen i Hässleholm.

När det kommer till skolgång på institution så är det små grupper som gäller. 4-6st i varje grupp på dom SIS jag jobbat på. Där har dom så långt det bara går hållt isär ungdomar från olika avdelningar. Inte vara i skolan eller gymmet eller ute på rastgården samtidigt. Allt har varit separat.

Där jag jobbat har det funnits avdelningar för endast 1 person, för 2 personer, (mycket speciellt hus o jobba i!) men vanligast är 5-8platser beroende på säkerhet.

Hässleholm har 6 avd nu, o är en av 4 institutioner som tar emot tjejer under 15år. Dvs tjejer som har skolplikt. Inte på alla avdelningar utan på vissa.

Det är möjligt att deras skola är strukturerad på annat sätt än dom institutioner jag jobbat på där alla varit 15år o uppåt. Men garanterat små skolgrupper o inte fritt blandat med andra avdelningar. Allt för att undvika både konflikter men också att minska möjlighet till kontakt med andra ungdomar.

Edit: jag kan tänka mig att det varit runt 6-7 platser på avdelningen som tjejerna var på tillsammans. Om E va där under sin utredningstid så är det minst 4mån. O på den tiden hinner det både flytta ut tjejer o komma nya. Så bara på ”hennes” avdelning har hon kommit i kontakt med ett gäng tjejer…
Senast redigerad av 1891-019 2024-08-10 kl. 20:42.
Citera
2024-08-10, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbolink
Jag tycker att det är totalt osmakligt att kalla sin dotter för kattig när hon ligger i kistan! Och dessutom låta vem som helst titta på dottern i kistan? Hur i helvete är hon funtad i huvudet? Tattarfolk.

Det är inte för kreti och pleti det är nog menat för släkt och vänner.

Det kalls svepning då man har kistan öppen och liket är klätt i kläder som anhöriga har valt.
Citera
2024-08-10, 20:41
Medlem
Jag tänker att diskussionerna kring E's mamma inte tillför så mycket när det gäller att lösa brottet. Det som det möjligen kan tillföra är en förståelse för varför E var den hon var. Eftersom mördarna hade planerat mordet eller eventuellt misshandeln genom att locka till sig E genom snatta kniv med mera, hade de gjort vad de gjorde en annan gång om mamman inte låtit E åka på "pyjamasparty" den kvällen. Så mammans agerande hade nog inte gjort någon skillnad för utgången av fallet. Hade de inte gett sig på E den kvällen, hade de gjort det vid ett annat tillfälle. De hade bestämt sig. Därmed blir diskussionerna kring huruvida mamman var en bra mamma eller inte ovidkommande. Det känns heller inte särskilt relevant att diskutera mamman om och om i tråden. Är vi verkligen inte klara med det nu?
Citera
2024-08-10, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
De som vill får komma innan och se henne. Sen stängs kistan under begravningsakten.

Är det något mamman sagt nyligen att det ska vara öppen innan begravningen?

För pratet om öppen kista va ju innan mamman själv hade fått se E, när hon väl fick göra det för bara några dagar sen så tog hon ju tillbaka det o sa att det skulle vara stängd kista.
Citera
2024-08-10, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76

Emilia placerades när hon var runt 5 år, och lillebror föddes runt den tiden och placerades väl ganska omgående, skrevs det väl alldeles i början i tråden.
Kanske ingen kontakt alls. Mycket som är märkligt runt denna mamma, måste jag säga men det är min tanke.

Må du vila i frid Emilia ❤️
Åt h…vete med gangsterpengarna, ser ju på dessa filmer som läggs ut va det kommer bli av dem…. Fy faan 😡😡😡
Citera
2024-08-10, 20:57
Medlem
Kan mussa* på insta ha något med listan och tjejerna och göra, han har tidigare kommenterat hennes bild med hjärta men skriver i sin profil FREE M

(Tror killen har tre profiler) alla med samma budskap FREE M
Citera
2024-08-10, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Är det något mamman sagt nyligen att det ska vara öppen innan begravningen?

För pratet om öppen kista va ju innan mamman själv hade fått se E, när hon väl fick göra det för bara några dagar sen så tog hon ju tillbaka det o sa att det skulle vara stängd kista.

På begravningen skulle kistan vara stängd, men innan så skulle den vara uppen och hon skulle klä E.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in