Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-08-24, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Det ser jag som uteslutet. Självklart har polisen dels tillgång till allt material och gjort många förhör. Hade det varit någon som gett direktiv hade den personen blivit frihetsberövad och det hade dom gått ut med. Jag tror att det är många rykten som går. Det är ett mycket högt straff och ingen hade kommit undan.
Jag försvarar ingen I någon chatt och känner ingen av dom. Men tycker att man ska ha mer fakta och underlag om man ska peka ut dom i chatten. Särskilt när dom är minderåriga.
Bara lite hur jag tänker
Men kanske just för att de är minderåriga (under 15 menar jag då) så har de ej frihetsberövats, men bör ändå vara misstänkta för medhjälp eller dylikt.
Kan det vara därför det ej kommit ut i media?
Senast redigerad av SthlmHolmes 2024-08-24 kl. 14:25.
Citera
2024-08-24, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Men kanske just för att de är minderåriga så har de ej frihetsberövats, men bör ändå vara misstänkta för medhjälp eller dylikt.
Kan det vara därför det ej kommit ut i media?
Nej media hade gått ut med detta Det finns inga fler misstänkta än dom som är.
Finns inga fler frihetsberövade,det hade dom meddelat isåfall 45 åringen är släppt tex men fortfarande misstänkt
Hade det varit fler hade dom sagt det. Men inga namn bara ålder
Då hade dom sagt att fler är misstänkta för inblandning I mordet
Sen har nog dom som pekats ut i chatten anhöriga dom också och att få reda på att deras anhörig pekats ut trots är oskyldig tex är inget kul för dom.
Senast redigerad av tindraninni 2024-08-24 kl. 14:46.
Citera
2024-08-24, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Intressant. Hur känner du till detta så tvärsäkert?
Helt tvärsäkert är det rättsläkaren på obduktionen som vet Mamman sa att enligt henne är dödsorsaken 3 knivhugg i halsen.
Låter troligt. Men helt hundra vet vi inte ännu
Citera
2024-08-24, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klemburg
Finns redan i tråden. Använd sökfunktionen. Det var så jag hittade den.

Citat:
Ursprungligen postat av Klemburg
Var ser du det nånstans?

Åh shit! Det låter som om de känner till fallet! Obehagligt. Hur gamla var dessa tjejer då? Tänker på att en som ska ha varit med i chatgruppen är från GB från början dessutom.

Vad skickade m för dm till sitt ex? Och hur fick du tag på meddelandet?
Citera
2024-08-24, 15:08
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Helt tvärsäkert är det rättsläkaren på obduktionen som vet Mamman sa att enligt henne är dödsorsaken 3 knivhugg i halsen.
Låter troligt. Men helt hundra vet vi inte ännu

Mamman säger att Emilia skrev och komponerade låten hon sjöng. Hon är inte tillförlitlig.
Citera
2024-08-24, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Mamman säger att Emilia skrev och komponerade låten hon sjöng. Hon är inte tillförlitlig.
Just det. Det stämde inte. Antingen är hon så djupt ner i sorgen så hon missuppfattade. Eller så ville hon att människor skulle bli imponerande hur begåvad hon var.
Mycket som hon sagt är drömmar och en felfri dotter som gav hundra procent till alla andra.
Hon var säkert givmild men självklart hade E andra sidor också.
Det bästa vore om hon höll sig ifrån media ett tag nu och får sörja. Sorgen går aldrig över men man måste ta sig igenom sorgearbetet.
Nej vad mamman säger får man ta med en nypa salt Jag litar heller inte på vad hon säger.
Men fruktansvärt vad hon får gå igenom
Citera
2024-08-24, 15:33
Medlem
Citat:

Kan det vara E som sagt till mamman att hon skrivit låten? Därför mamman tror/trodde det.
Tänker om hon kanske inte medvetet ljugit.
Citera
2024-08-24, 15:40
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Just det. Det stämde inte. Antingen är hon så djupt ner i sorgen så hon missuppfattade. Eller så ville hon att människor skulle bli imponerande hur begåvad hon var.
Mycket som hon sagt är drömmar och en felfri dotter som gav hundra procent till alla andra.
Hon var säkert givmild men självklart hade E andra sidor också.
Det bästa vore om hon höll sig ifrån media ett tag nu och får sörja. Sorgen går aldrig över men man måste ta sig igenom sorgearbetet.
Nej vad mamman säger får man ta med en nypa salt Jag litar heller inte på vad hon säger.
Men fruktansvärt vad hon får gå igenom

Samtidigt har den biologiska mamman valt att bli en offentlig person, och med det valet följer att kritik kan komma.
Citera
2024-08-24, 15:46
Medlem
Citat:
Samtidigt har den biologiska mamman valt att bli en offentlig person, och med det valet följer att kritik kan komma.
Ja absolut Visst är det så. Hon har valt att prata med media. Det blir absolut kritik beroende på vad hon säger. Mycket av det hon säger ruskar jag på huvudet av. Men att förlora ett barn är något fruktansvärt och på ett sånt sätt är det jävligare än jävligast.
Men hon måste börja tänka mer på vad hon säger.
Citera
2024-08-24, 16:00
Medlem
Citat:
Det ser jag som uteslutet. Självklart har polisen dels tillgång till allt material och gjort många förhör. Hade det varit någon som gett direktiv hade den personen blivit frihetsberövad och det hade dom gått ut med. Jag tror att det är många rykten som går. Det är ett mycket högt straff och ingen hade kommit undan.
Jag försvarar ingen I någon chatt och känner ingen av dom. Men tycker att man ska ha mer fakta och underlag om man ska peka ut dom i chatten. Särskilt när dom är minderåriga.
Bara lite hur jag tänker
Hur söt och snäll Es kusin må vara så är min bestämda mening att det var väldigt onödigt stt outa massa namn utan ren fakta.
Har full förståelse för att dom är chockade upprörda ledsna och att sorgen är oerhörd tung Men att hänga ut barn tycker jag inte är okej någonstans

Man kan ju bli så jävla arg att man hänger ut dom bara för att ingen (som det verkar) försökte stoppa detta vedervärdiga brott. Tänk för helsike lite längre än näsan räcker.
Citera
2024-08-24, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Vad skickade m för dm till sitt ex? Och hur fick du tag på meddelandet?

Det finns i tråden. Det är ju självklart inte 100% att det är äkta. Man ser att bilden på M är samma som hennes profilbild på IG. Sen att den andra personen skulle vara hennes ex är personen som länkade screenshoten som sagt.

Man ser tyvärr inte mycket av det som skrivits mellan dom men hon skriver nåt i stil med "Det var inte meningen att japp henne"
"Men horungen (stod konstigt men antar hon skulle skriva horungen) började skära i hennes hals". Minns inte mer men stod inte så mycket mer heller.
Citera
2024-08-24, 16:02
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Nej media hade gått ut med detta Det finns inga fler misstänkta än dom som är.
Finns inga fler frihetsberövade,det hade dom meddelat isåfall 45 åringen är släppt tex men fortfarande misstänkt
Hade det varit fler hade dom sagt det. Men inga namn bara ålder
Då hade dom sagt att fler är misstänkta för inblandning I mordet
Sen har nog dom som pekats ut i chatten anhöriga dom också och att få reda på att deras anhörig pekats ut trots är oskyldig tex är inget kul för dom.
Vilka polisen misstänker i ett brottsfall håller de tätt för sig själva så länge det passar då det ofta är en fördel att den misstänkte inte känner till misstankarna. Sedan blir det en annan sak om de vill hålla förhör med den misstänkte. Då måste de delge misstankarna för förhörspersonen så det blir lite mer officiellt. Blir det sedan fråga om anhållande och häktning får pressen garanterat reda på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in