Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-08-24, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Osmaklig romsk begravning menar du?
Alla kulturer har inte samma premisser om begravningar.
Har t.om varit på en kommunistisk begravning.
Ute på kyrkogården, röda fanor med hammaren & skäran.
Internationalen, svensk & finsk nationalsång var det som spelades.
O sjöngs dessa gjordes det, parti ordf. höll begravningstalet.
Prästen fick sen endast välsigna kistan, den skulle ju sänkas i vigd jord.
Hade det gått skulle det vara utan präst, tyvärr inte ännu möjligt.
Ja nog hade även E diagnoser, men det är sekretessbelagda papper.
Jag har inte nämnt något om just romsk begravning. Det enda i begravningen jag har uttalat mig om är att det är Es mamma som ser gladast ut av alla och dansar som om hon vore på en fest. Detta syns tydligast i den film som filmats bakom bilen. De runtomkring gör lite mer diskreta dansrörelser om några alls och ser mer ledsna och besvärade ut.

Kortfattat: det är en sak om man nu vill dansa, men hur kan man se så jävla glad ut när det är ens barn som ligger i listan?
Citera
2024-08-24, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Först och främst är det media som jagat henne från början.
Så det får du helt och hållet skylla på deras/läsarnas sensationslystnad.
Ja visst brydde hon sig om sin dotter, täta kontakter & besökte henne ofta.
Fanns en nära vänskap mellan dom, men mamman klarade inte föräldraskap.
Hon ville E skulle ha en riktig familj & inte växa upp som hon tvingades till.
Gav E allt som hon själv aldrig fått som barn, dyra kläder & smink osv.
Inget missbruk hos mamman har någonsin förekommit.
Däremot skadad av sin egen uppväxt i en våldsam missbruksfamilj.
Sen själv i förhållande med en missbrukare hon hade svårt lämna.
Växer man upp i missbruk är det lätt att hamna i medberoende.
Enda ”missbruk” hon haft var innan hon föddes, detta resulterar i FAS

https://medlineplus.gov/fetalalcohol...disorders.html

Detta medförde även oförmågan att uppfostra & ge barn omvårdnad.
Vilken vuxen människa säger så, där har du svaret i själva frågan.
Hon är ju inte vuxen på samma sätt som du & jag.
Osmaklig romsk begravning menar du?
Alla kulturer har inte samma premisser om begravningar.
Har t.om varit på en kommunistisk begravning.
Ute på kyrkogården, röda fanor med hammaren & skäran.
Internationalen, svensk & finsk nationalsång var det som spelades.
O sjöngs dessa gjordes det, parti ordf. höll begravningstalet.
Prästen fick sen endast välsigna kistan, den skulle ju sänkas i vigd jord.
Hade det gått skulle det vara utan präst, tyvärr inte ännu möjligt.
Ja nog hade även E diagnoser, men det är sekretessbelagda papper.
Det stämmer att det troligtvis var media som jagade mamman i början. Sen var det mamman som skickat inbjudan till Aftonbladet och Expressen att vara med på begravningen.Hur tät kontakt E hade med mamman är svårt att veta. Hur ofta hon besökte E på ett år tex är också svårt att veta.
När ens barn går bort ser man inte helt klart som man brukar och ofta blir det en drömbild.
Jag har läst att E var väldigt rymningsbenägen och kanske är det ett svar på att hon flyttades runt som hon gjorde. I podden för ett tag sedan berättade mamman att E hade autism.
Citera
2024-08-24, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulan
” @Sara Bengtsson: dom tortyr mördade henne och filmade det. dom tog av henne kläderna skar henne med kniv. dom slog sönder hela hennes ansikte och högg henne 3 gånger i halsen”

Stämmer verkligen detta?
Enligt denna artikel behövdes tydligen DNA-prov för att fastställa BO

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/he...dor-ren-tortyr
Citera
2024-08-24, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Det stämmer att det troligtvis var media som jagade mamman i början. Sen var det mamman som skickat inbjudan till Aftonbladet och Expressen att vara med på begravningen.Hur tät kontakt E hade med mamman är svårt att veta. Hur ofta hon besökte E på ett år tex är också svårt att veta.
När ens barn går bort ser man inte helt klart som man brukar och ofta blir det en drömbild.
Jag har läst att E var väldigt rymningsbenägen och kanske är det ett svar på att hon flyttades runt som hon gjorde. I podden för ett tag sedan berättade mamman att E hade autism.
Har också läst det men tänker att som 5-åring borde hon inte varit så rymningsbenägen så jag undrar vad som hände i de första hemmen som gjorde att soc valde att flytta runt på stackars E. Hon ser dessutom ut att ha varit en lugn och mycket snäll flicka, så det borde varit enkelt att placera henne i en stabil bra familj.
Jag skyller här inte på ngn utan undrar verkligen hur det kunnat bli så många hem.
Citera
2024-08-24, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Har också läst det men tänker att som 5-åring borde hon inte varit så rymningsbenägen så jag undrar vad som hände i de första hemmen som gjorde att soc valde att flytta runt på stackars E. Hon ser dessutom ut att ha varit en lugn och mycket snäll flicka, så det borde varit enkelt att placera henne i en stabil bra familj.
Jag skyller här inte på ngn utan undrar verkligen hur det kunnat bli så många hem.
Nej inte när hon var så liten,det tror inte jag heller. Precis som du så undrar jag samma sak. Hon var nog en snäll tjej särskilt när hon var yngre. Sen var hon nog inte någon duvunge utan hon kunde nog vara svår också. Läste att när hon stack så drogs hon till olika gäng. Det var det dom på bla ville skydda henne ifrån.
Senast redigerad av tindraninni 2024-08-24 kl. 13:55.
Citera
2024-08-24, 13:35
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Var flera i livechatt under mordet, dom betraktas av många som mördare.
Dom har inte helt fel i den åsikten, själv av samma åsikt….

Citat:
Ursprungligen postat av Tjingeling1814
Som person kan jag hålla med dig.
Men lagen håller nog inte med oss.
Om någon givit direkta instruktioner i chatten så borde det gå att döma den lika skyldig som de som var på plats. Minns att det var någon som blev dömd för våldtäkt på barn när den satt vid datorn i Sverige och gav instruktioner till någon i Filippinerna.
Citera
2024-08-24, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Huggen/ skuren tre ggr i halsen. De som.såg henne i kistan vet också att hon var blåslagen i ansiktet och helt sned. Kanske fraktur i ansiktet. Men hon dog på grund av hugg i halsen .

Alltså sned i ansiktet, har dom jävlarna stått och stampat/sparkat på henne tro? Tror fan inte dom är så starka att hon fick fraktur i ansiktet av "bara" slag med händer. USCH!

Det är galet att sätta ungdomar med olika bakgrund tillsammans. Det är väsentlig skillnad på ohållbar hemsituation och nån som samlar och går omkring med knivar för att inte nämna andra som fått SIS placering pga kriminalitet.
Citera
2024-08-24, 13:50
Medlem
Citat:

Om det är så jävligt så ska dessa mördare aldrig mer släppas lösa.
Jag trodde att det handlade om misshandel och dom hugget henne i låret och det tog olyckligt så flickan förblödde.
Inte att dom så medvetet mördade henne.
Spärra in asen och deras föräldrar på livstid.
Citera
2024-08-24, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulan
Om det är så jävligt så ska dessa mördare aldrig mer släppas lösa.
Jag trodde att det handlade om misshandel och dom hugget henne i låret och det tog olyckligt så flickan förblödde.
Inte att dom så medvetet mördade henne.
Spärra in asen och deras föräldrar på livstid.
Håller helt med. Dom två ska aldrig någonsin ut igen.
Citera
2024-08-24, 14:00
Medlem
Citat:

Fast kusinen skrev här redan när det bara gått ut att det var en 20+ kvinna som hittats. Hon skrev att det var en 14-åring och en släkting och att de identifierat henne.

Men de fastställde officiellt identiteten med dna sen.
Citera
2024-08-24, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Om någon givit direkta instruktioner i chatten så borde det gå att döma den lika skyldig som de som var på plats. Minns att det var någon som blev dömd för våldtäkt på barn när den satt vid datorn i Sverige och gav instruktioner till någon i Filippinerna.
Det ser jag som uteslutet. Självklart har polisen dels tillgång till allt material och gjort många förhör. Hade det varit någon som gett direktiv hade den personen blivit frihetsberövad och det hade dom gått ut med. Jag tror att det är många rykten som går. Det är ett mycket högt straff och ingen hade kommit undan.
Jag försvarar ingen I någon chatt och känner ingen av dom. Men tycker att man ska ha mer fakta och underlag om man ska peka ut dom i chatten. Särskilt när dom är minderåriga.
Bara lite hur jag tänker
Hur söt och snäll Es kusin må vara så är min bestämda mening att det var väldigt onödigt stt outa massa namn utan ren fakta.
Har full förståelse för att dom är chockade upprörda ledsna och att sorgen är oerhörd tung Men att hänga ut barn tycker jag inte är okej någonstans
Senast redigerad av tindraninni 2024-08-24 kl. 14:23.
Citera
2024-08-24, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAH
3 separata stick i halsen som dödade henne. Det var inget misstag. Kommer visas i FUP sedan
Intressant. Hur känner du till detta så tvärsäkert?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in