Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-25, 23:23
Medlem
Bigpoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag skulle tro att R nu fått upp blodsmaken och upptäckt att hon gillar att tortera och mörda, så hon kommer nog att passa på några gånger till, innan hon hinner bli straffmyndig.
Hon är som en knarkare som nu fått jungfrusilen och tyckte det var fantastiskt. Hon kommer att jaga den här upplevelsen igen både före och efter hon blir straffmyndig. Får hon möjligheten kommer hon att mörda igen. Det är bara till att hoppas att de som blir ansvariga för henne förstår det fullt ut.
Citera
Igår, 13:10
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
senaste länk: https://easyupload.io/fh9o3t

Tack! Måste försöka skumma igenom tyvärr. Inte många fall som brukar väcka mitt intresse men när unge flickor begår våldsbrott som t.o.m seriemördare skulle lyfta på ögonbrynen för så är det något riktigt vrickat som är fel på vårat samhälle här i vårat fosterland 2024.
Citera
Igår, 13:16
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Tack! Måste försöka skumma igenom tyvärr. Inte många fall som brukar väcka mitt intresse men när unge flickor begår våldsbrott som t.o.m seriemördare skulle lyfta på ögonbrynen för så är det något riktigt vrickat som är fel på vårat samhälle här i vårat fosterland 2024.
Det är något riktigt snett med de här flickorna.. mycket sant.
Vore som att flickorna tar ut sin sorg/vrede över någon annan vem som helst för att "Förstå sig själv".
Lite "Gypsie-Rose" över detta..
Citera
Igår, 13:23
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
R's makalösa inställning:

//RE: Och den här jävla fucking åklagaren också. Dum i huvudet, jävla horunge.
FL: Vad tänker du då?
RE: Men vad fan tror han? Bara för att han, fucking sitta och bestämma. Hoppas någon
fucking bränner han levande. //

Där har alla propparna gått.

Tuff tjej. Ännu ett offer för den importerade gangster kulturen
Citera
Igår, 13:33
Medlem
Tomtefar2024s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klemburg
Fy faan vilka vider. Trodde att M var den mer drivande men nix ( vad vi vet hittills iallafall) . R har gett flera olika versioner om händelsen dessutom och vem som gjorde vad. Sick puppy!
Den där M*ya var ju mer insyltad i planeringen ändå!
Hade lives på TikTok redan dagar efter och pratade om fallet. Men nu kommer hon inte ihåg någonting , hon var hela tiden hög på Lyrica. Hennes mobil "råkade" bli vattenskadad då deras båt sjönk, så hon slog sönder telefonen och slängde den. Eller hur?!

Jag får motivet till att M*ya kallades för pundare och hora av E, "Soso Alm" kallades för hora och de ville att E skulle få stryk. R hade sina "anledningar" och M var arg över en kille som E "tog" ifrån henne.

Från det jag läst, är den andra Soso (som jag misstänker att det var)typ den enda som pratade mer respektfullt med förhörsledaren.

R får fortsatt SIS och M får 8-10år fängelse, tror jag.
4 år fängelse
Citera
Igår, 14:03
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Absolut att hon har en sadistisk sida, hon förnekar det inte själv ens. Och inte förnekar hon sin mörka mordiska sida heller. Hon beskriver detaljerna hur honfantiserar om att göra våldsamma handlingar och till och med strypning under förhör. Det verkar komma sådana tankar särskilt när M kommer på tal.

Det är nära til hands att tänkar att hon känner rent av njutning när hon bränner Emilia. Hon erkänner någon slags maktkänsla då, som gör att hennes nästa tanke är att hon ska bränna E levande.

Det som hindrar henne är inte den plåga som E måste utstå, utan att de kommer att bli avslöjade.

Jag har ännu inte kommit till M:s förhör, men tänker att motiven till att just E egentigen är uppblandade och olika från olika personer. Mobbingen kunde ha drivits likaväl mot någon annan känns det som och att det blev mord är jag inte främmande till att tro att det är R som ensam är helt drivande till det.

Hat, oförmåga till att klara av det som hon upplever kränkande eller som hota hennes person leder till mordiska tankar. Njuter av att plåga.

Hennes läskiga sätt att å ena sidan sticka kniven i E samtdigt som hon kysser henne, tror jag är en blandning av makt och ren och skär njutning av kontroll. Måste vara extremt för en 13- åring, och dessutom tjej?

A 101/1047ff

"då viskade jag till henne. Jag
ba "Emilia, jag vill inte göra det hära men jag måste tyvärr", hon ba "men varför?", jag ba
"jag måste". Sedan pussade jag henne, inte på munnen, på kinden då. Sen...
Aa.
FL: Berätta om det, att du känner att du måste göra det.
RE: För de-, för mig var det måste. Mi-, mina tvångstankar tog över. Det var de som pratade
med henne, det var inte jag som pratade, det var mina tvångstankar.
Asså, mitt sinne var typ borta. Och det var typ bara m-, min fucking hjärna och min kropp
som levde. Fast min elaka hjärna. Jag har en elak sida av mig också, det hä-, det d, där visade
jag min elaka sida. Och jag… alla säger till mig ah du är jättegullig och sånt, men ibland så
kanske jag är gullig men jag är inte gullig alltid. Folk säger till mig, ah, man ser på dig att du
är ett barn och grejer.
Aa.
Ibland så kan jag vara ett barn. Men inte alltid.
FL: Berätta om tvångstankarna.
RE: Tvångstankarna har jag haft jättelänge. Sen jag var tre år gammal. Och det är elaka
tvångstankar.
Så ibland kan jag bara få sånt, vi säger jag ska prata med dig, jag har ba-, jag har bara lust att
typ, såhära... Asså jag vet inte, att jag bara har lust att såhär strypa dig med din kofta, asså
fattar du? Jag kan få såna äckliga tvångstankar ibland
. Jag har fått det ett par gånger fast jag
har inte gjort nånting.
FL: Nu under förhöret?
RE: Mm.

FL: Mm. Och hur hanterar du det?
RE: Aa, till exempel jag har
fått tvångstankar jag vill ba stoppa in mobilen i nåns hals. "
//
"RE: Det är jobbigt att ni nämner Melaks namn, för jag tycker fett synd om henne.
FL: Mm.
RE: Jag får fett ont i hjärtat av att höra att hon sitter i häkte.
FL: Mm.
RE: Emilia, jag skiter i, det är inte jobbigt att prata om det. Det är bara jobbigt när ni nämner
hennes namn, Melaks namn.
"

När R bränner E med tändaren:
A101/1061

"RE: Hon skrek. Alltså aldrig mer det här. Jag har aldrig hört ett sånt hjärts-, skärande skrik
asså.
FL: Och vad händer med dig då?
RE: Jag får lite tårar i ögonen. (Rafaella ställer ner muggen på bordet). Men... Jag tänkte att
det går inte att visa känslor.
Asså a-, hon såg på mig att jag grät typ lite när jag låg och kramade henne när hon var typ
halvdöd.
Eller jag låg typ så på marken, men jag var halvt på marken.
FL: Vad kände du när du brände henne?
RE: Men fortfarande, jag kände lite, inte makt men, typ. Så jag kände liksom what the fuck.
Så kände jag typ så hära...
Typ då tänkte ska jag bara bränna henne levande tänkte jag. Jag ba... Nej, det kommer kalla
till uppmärksamhet om man bara ser någonting brinna, asså det...
[...]
"

Tjejen låter som Michael Myers, hon har inga problem att öppna käften dock som tur är. Hur kan hon helt ogiltigt och iskallt bara sitta där och säga så sjuka saker.

En fin blandning av att hänga med orten killar och bli besatt av djävulen av sitt tiktokande
Citera
Igår, 17:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Tack för att du citerar ur FUP, den har jag inte tagit mig an ännu. Har du läst Dr Gary Brucatos bok New Evil? Den finns lite överallt, på Storytel bla:
https://www.goodreads.com/book/show/...1-the-new-evil
Dr Gary Brucato beskriver en 22 gradig skala av ondska, han är otroligt skicklig och beskriver mördare väldigt tydligt och bra.
Jag önskar att han läste in sig på R och M, det hade varit intressant att höra hans åsikt om dem.

Tänker på den mest kända "The Hare Psychopathy Checklist", PCL-R, där 20 faktorer ingår i ett skattningsformulär.

https://www.psykologiguiden.se/psyko...athy+Checklist

Eftersom R endast ännu är ett barn, kan man inte veta hur hon utvecklar sig. Det vi nu vet är att hon uppfyller två av de faktorer som checklistan räknar upp:

Tidiga beteendeproblem
Ungdomsbrottslighet

Resten får vi gissa oss till.

Hur mycket empati och andra känslor R har, förutom starka känslor av hat och aggressin är svårt att veta exakt. Även om R i förhör ibland utbrister att hon tycker synd om E, eller att hon hyser olika känslor för M, familjen osv, är det svårt att veta vad detta står för. Jag kan tänka att det inte alls är säkert att hon kan älska på det sätt som vi tänker, utan att hon kan ha bindningar till dessa personer av olika slag och att förlora någon eller kränkning mot någon av dessa innebär mer en kränkning mot henne själv och förlust av personer som hon har egen vinning av. Bara en fundering.

I förhör är hon kaxig och visar på stort självförtroende på ett sätt som man inte förväntar sig av en trettonåring som misstänks för mord. Använder uttrycket "inga kommentarer" som en uppkäftig yrkeskriminell, ifrågasätter och sätter sig emot. Det "kan" vara tecken på en grandios självbild, men det är ite säkert.
Att hon ljuger i förhör är inte samma sak som att ljuga på det patologiska sätt som psykopater gör.

Manipulativa är vi alla i lika grad, och om R är det vet jag inte. I förhör använder hon dock vid upprepade tillfällen skuldbeläggande mot förhörsledarna, på ett sätt som för tankarna till att detta är inget nytt för henne.

Jag uppfattar inte att den "ånger" som R säger att hon har angående mordet eller annat hon gör mot E, egentligen har med skuldkänslor eller egentlig ånger att göra. Det verkar nästan vara mer en besvikelse över att E nära på var "för lätt" byte och en vins töver ett starkare offer hade gett henne mer upplevelse av överlägsenhet/makt. R verkar närmast njuta av att E lider, ropar på sin mamma, inte är tyst och lyder. Det triggar istället hennes aggression/hat ännu mer och leder till än värre tankar om vad hon kan göra mot E. Att R säger att det är synd om E vid några tilfällen, att hon bara är ett barn osv, uppfattar jag som något hon "bara" säger, för att det ska låta lite bra. Egentligen tror jag att R inte har ett djupare känsloregister, och det är därför hon kan göra så vidriga tortyrhandlingar mot E, både fysiskt och även psykiskt. Det ger hennes en njutning så stark att hon blandar ihop sig i känslor av hat och "kärlek" (kysser, kramar E samtidigt som hon brutalt mördar E). Blodet smakar gott, säger hon på något ställe. Vad står detta för? Den totala makten hon har över E och henns liv?
Kan R överhuvudtaget leva sig in i E, ha normala känslor, då skulle hon aldrig kunna göra det hon gör.

Tyvärr finns det ingen bot för personer med starka psykopatiska drag, men jag läste någonstans att det pågår arbete med att få personer med liknande problem att fungera bättre i samhllet. Det gör man genom att få dom istället att inse att ett psyoptaiskt beteende förstör för dom själva i första hand. De bryr sig inte om att andra lider, men vill själva inte dra det kortaste strået.

Om man beter sig mindre manipulativt, ljuger mindre, parasitiskt osv, beter sig andra och hela samhället bättre tillbaka. Att visa sig vara opålitlig och egoistisk lämnar dom så småningom ensamma och utan ett fungeranade kontaktnät, kriminalitet med domar, fängelse, arbetslöshet osv. Detta behöver göras i tidiga år och kräver förstås utbildad personal som vet hur man kan hantera situationer på ett professionellt sätt.

The Hare Psychopathy Checklist:

Citera
Idag, 11:02
Medlem
Någon som har FUP? Ingen av länkarna fungerar.
Citera
Idag, 12:23
Medlem
Tror R. försökte få in så många sadistiska inslag hon kunde komma på i mordet på E.

Förutom att hugga med kniv och bränna E. på bröstet med tändare, så berättar R. att hon även fört in sin hand i E's mun och försökt förhindra henne att andras genom att trycka på gomseglet.

Hon har även tryckt på punkter på bröstet som skulle göra ont, för R. "visste att det skulle göra ont då".

Dessutom ska hon ha övervägt att kväva E. med en påse.

Vad som också är väldigt läskigt är att R. själv berättar att "E. bara grät och grät och grät" samt hade bett att få ringa sin mamma innan hon skulle dö, men R. hade sagt nej!

R. kysser E. på kinden och berättar att "hon måste göra såhär".

Detta berättar hon för förhörsledarna medan hon käkar chips, dricker läsk och smaskar (enligt FUP) på bulle/ar.

R. har ett tydligt maktbegär och ger sig på en person som hon anser "svag" medan hon skryter om att hon kunde ha 'tagit' en annan, litet "starkare" person som just då satt på SiS.

Att hon försöker styra förhören är helt klart. Hon ska bestämma även när det ska tas raster. Mot slutet av förhören vägrar hon t.o.m. det och är extra trotsig och kaxig mot både FL och försvararen.

På något sätt verkar det under förhören nästan som om hon tror sig vara en gäst i något TV-program där hon är stjärnan.
Senast redigerad av Detdundrar Idag kl. 12:25.
Citera
Idag, 13:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Tror R. försökte få in så många sadistiska inslag hon kunde komma på i mordet på E.

Förutom att hugga med kniv och bränna E. på bröstet med tändare, så berättar R. att hon även fört in sin hand i E's mun och försökt förhindra henne att andras genom att trycka på gomseglet.

Hon har även tryckt på punkter på bröstet som skulle göra ont, för R. "visste att det skulle göra ont då".

Dessutom ska hon ha övervägt att kväva E. med en påse.

Vad som också är väldigt läskigt är att R. själv berättar att "E. bara grät och grät och grät" samt hade bett att få ringa sin mamma innan hon skulle dö, men R. hade sagt nej!

R. kysser E. på kinden och berättar att "hon måste göra såhär".

Detta berättar hon för förhörsledarna medan hon käkar chips, dricker läsk och smaskar (enligt FUP) på bulle/ar.

R. har ett tydligt maktbegär och ger sig på en person som hon anser "svag" medan hon skryter om att hon kunde ha 'tagit' en annan, litet "starkare" person som just då satt på SiS.

Att hon försöker styra förhören är helt klart. Hon ska bestämma även när det ska tas raster. Mot slutet av förhören vägrar hon t.o.m. det och är extra trotsig och kaxig mot både FL och försvararen.

På något sätt verkar det under förhören nästan som om hon tror sig vara en gäst i något TV-program där hon är stjärnan.

Bra liknelse!
Hennes bekräftelsebehov verkar enormt.

Styr och ställer i förhörsrummet precis som en diva: "nästa fråga", "Det är inte relevant".

Om R hade varit en vuxen man, hade mina tankar gått åt seriemördare med sadistiska böjelser. Jag upplever hennes berättelser som att hon har böjelse för att mörda och hade det inte varit E, så hade det varit någon annan. Lustmördare...
Citera
Idag, 14:47
Medlem
//RE: Jag står någonstans så hon inte ser mig och så smyger jag bakom henne. Men sedan så
råkade hon se att det var jag, för min mask ramlade ner. Alltså skulle hon springa och krama
mig. Men så slog Melak ner henne. //

Hoppsan. R's mask ramlade ner mitt i alltihop, den som Melak hade knåpat ihop i syslöjden på SiS. Där har man tydligen 'passande' och praktiska projekt inriktade mot dagens ungdomar.
Senast redigerad av Detdundrar Idag kl. 14:50.
Citera
Idag, 16:16
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvara
Någon som har FUP? Ingen av länkarna fungerar.
(FB) Flicka mördad, tre är misstänkta för inblandning i mordet, Landskrona (2024-07-23)
Senast redigerad av Matamata Idag kl. 17:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in