Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaChiara
Jag skulle tro att R nu fått upp blodsmaken och upptäckt att hon gillar att tortera och mörda, så hon kommer nog att passa på några gånger till, innan hon hinner bli straffmyndig.
Absolut att hon har en sadistisk sida, hon förnekar det inte själv ens. Och inte förnekar hon sin mörka mordiska sida heller. Hon beskriver detaljerna hur honfantiserar om att göra våldsamma handlingar och till och med strypning under förhör. Det verkar komma sådana tankar särskilt när M kommer på tal.
Det är nära til hands att tänkar att hon känner rent av njutning när hon bränner Emilia. Hon erkänner någon slags maktkänsla då, som gör att hennes nästa tanke är att hon ska bränna E levande.
Det som hindrar henne är inte den plåga som E måste utstå, utan att de kommer att bli avslöjade.
Jag har ännu inte kommit till M:s förhör, men tänker att motiven till att just E egentigen är uppblandade och olika från olika personer. Mobbingen kunde ha drivits likaväl mot någon annan känns det som och att det blev mord är jag inte främmande till att tro att det är R som ensam är helt drivande till det.
Hat, oförmåga till att klara av det som hon upplever kränkande eller som hota hennes person leder till mordiska tankar. Njuter av att plåga.
Hennes läskiga sätt att å ena sidan sticka kniven i E samtdigt som hon kysser henne, tror jag är en blandning av makt och ren och skär njutning av kontroll. Måste vara extremt för en 13- åring, och dessutom tjej?
A 101/1047ff
"
då viskade jag till henne. Jag
ba "Emilia, jag vill inte göra det hära men jag måste tyvärr", hon ba "men varför?", jag ba
"jag måste". Sedan pussade jag henne, inte på munnen, på kinden då. Sen...
Aa.
FL: Berätta om det, att du känner att du måste göra det.
RE: För de-, för mig var det måste. Mi-, mina tvångstankar tog över. Det var de som pratade
med henne, det var inte jag som pratade, det var mina tvångstankar.
Asså, mitt sinne var typ borta. Och det var typ bara m-, min fucking hjärna och min kropp
som levde. Fast min elaka hjärna. Jag har en elak sida av mig också, det hä-, det d, där visade
jag min elaka sida. Och jag… alla säger till mig ah du är jättegullig och sånt, men ibland så
kanske jag är gullig men jag är inte gullig alltid. Folk säger till mig, ah, man ser på dig att du
är ett barn och grejer.
Aa.
Ibland så kan jag vara ett barn. Men inte alltid.
FL: Berätta om tvångstankarna.
RE: Tvångstankarna har jag haft jättelänge. Sen jag var tre år gammal. Och det är elaka
tvångstankar.
Så ibland kan jag bara få sånt, vi säger jag ska prata med dig, jag har ba-, jag har bara lust att
typ, såhära... Asså jag vet inte, att jag bara har lust att såhär strypa dig med din kofta, asså
fattar du? Jag kan få såna äckliga tvångstankar ibland. Jag har fått det ett par gånger fast jag
har inte gjort nånting.
FL: Nu under förhöret?
RE: Mm.
FL: Mm. Och hur hanterar du det?
RE: Aa, till exempel jag har fått tvångstankar jag vill ba stoppa in mobilen i nåns hals. "
//
"RE: Det är jobbigt att ni nämner Melaks namn, för jag tycker fett synd om henne.
FL: Mm.
RE: Jag får fett ont i hjärtat av att höra att hon sitter i häkte.
FL: Mm.
RE: Emilia, jag skiter i, det är inte jobbigt att prata om det. Det är bara jobbigt när ni nämner
hennes namn, Melaks namn. "
När R bränner E med tändaren:
A101/1061
"
RE: Hon skrek. Alltså aldrig mer det här. Jag har aldrig hört ett sånt hjärts-, skärande skrik
asså.
FL: Och vad händer med dig då?
RE: Jag får lite tårar i ögonen. (Rafaella ställer ner muggen på bordet). Men... Jag tänkte att
det går inte att visa känslor.
Asså a-, hon såg på mig att jag grät typ lite när jag låg och kramade henne när hon var typ
halvdöd.
Eller jag låg typ så på marken, men jag var halvt på marken.
FL: Vad kände du när du brände henne?
RE: Men fortfarande, jag kände lite, inte makt men, typ. Så jag kände liksom what the fuck.
Så kände jag typ så hära...
Typ då tänkte ska jag bara bränna henne levande tänkte jag. Jag ba... Nej, det kommer kalla
till uppmärksamhet om man bara ser någonting brinna, asså det...[...]"