Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-08-28, 12:17
Medlem
Usch,jag blir så illa berörd av detta fall. Vilka monster.
Såg i ngn TikTok tråd (nej kan inte hitta klippet igen, men lovar att återkomma om jag gört. Kanske ngn annan kan? ) att R tydligen var med i Wild Kids.

Såg klippet med henne från svt:s Wild Kids . En sån söt, underbar, pigg tjej. Lite knasig. Men en vanlig busig flicka med hela framtiden för sig. Skenet bedrar.

Kontrasten med klippet där hon nu står och dansar och mimar till ngn gangstergrupp-låt på sitt eget Tik-tok-konto är drabbande.

Hon ser mer död än levande ut där.
Tänker att man nog inte blir normal om man som minderårig får en könssjukdom av och blir utsatt för övergrepp av sin styvpappa.

Hur mycket kan man utsätta ett barn för innan det fullständigt briserar?
Tycker att föräldrar som sviker sina barn så borde få något straff. Det borde kosta att sabotera sina barns liv.

Iaf: Detta plus droger och grupptryck och tonårshormoner/känslor samt i avsaknad av impulskontroll plus en sviktande genetisk förutsättning med (kanske) låg begåvning eller andra diagnoser , ger en livsfarlig coctail.

Någonstans har detta börjat. En del av mig vill beklaga det tragiska med R, barnet hon faktiskt var, men det ursäktar inte en milimeter vad hon gjort nu.
Inte en nanomilimeter (heter det så), bara så det står klart.

Hon blir nog aldrig normal igen. Det går inte, med den uppväxten, och att sedermera ha mördat en person,att införlivas i samhället på ett normalt vis, tror jag.

Har man gjort det en gång kan man nog göra så igen. Etc.

Jag blir helt chockad inför denna enorma brutalitet.
Senast redigerad av Ericcca 2024-08-28 kl. 12:21.
Citera
2024-08-28, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Usch,jag blir så illa berörd av detta fall. Vilka monster.
Såg i ngn TikTok tråd (nej kan inte hitta klippet igen, men lovar att återkomma om jag gört. Kanske ngn annan kan? ) att R tydligen var med i Wild Kids.

Såg klippet med henne från svt:s Wild Kids . En sån söt, underbar, pigg tjej. Lite knasig. Men en vanlig busig flicka med hela framtiden för sig. Skenet bedrar.

Kontrasten med klippet där hon nu står och dansar och mimar till ngn gangstergrupp-låt på sitt eget Tik-tok-konto är drabbande.

Hon ser mer död än levande ut där.
Tänker att man nog inte blir normal om man som minderårig får en könssjukdom av och blir utsatt för övergrepp av sin styvpappa.

Hur mycket kan man utsätta ett barn för innan det fullständigt briserar?
Tycker att föräldrar som sviker sina barn så borde få något straff. Det borde kosta att sabotera sina barns liv.

Iaf: Detta plus droger och grupptryck och tonårshormoner/känslor samt i avsaknad av impulskontroll plus en sviktande genetisk förutsättning med (kanske) låg begåvning eller andra diagnoser , ger en livsfarlig coctail.

Någonstans har detta börjat. En del av mig vill beklaga det tragiska med R, barnet hon faktiskt var, men det ursäktar inte en milimeter vad hon gjort nu.
Inte en nanomilimeter (heter det så), bara så det står klart.

Hon blir nog aldrig normal igen. Det går inte, med den uppväxten, och att sedermera ha mördat en person,att införlivas i samhället på ett normalt vis, tror jag.

Har man gjort det en gång kan man nog göra så igen. Etc.

Jag blir helt chockad inför denna enorma brutalitet.

Den Rafaela som jag hittat bild på från wildkids heter annat i efternamn och har mellanbrunt hår. Bilder på R har hon alltid haft mörkbrunt/svart hår och var lite mulligare. Tror inte att det är samma tjej, om jag nu fått upp rätt Rafaela.

Det är M som fick könssjukdom av styvpappa och inte R. Men tragiskt likväl!!
Citera
2024-08-28, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klemburg
Den Rafaela som jag hittat bild på från wildkids heter annat i efternamn och har mellanbrunt hår. Bilder på R har hon alltid haft mörkbrunt/svart hår och var lite mulligare. Tror inte att det är samma tjej, om jag nu fått upp rätt Rafaela.

Det är M som fick könssjukdom av styvpappa och inte R. Men tragiskt likväl!!

Ok, tack för rättelse.
Bra att du säger till så det ej sprids rykten. Trodde verkligen att det var R på klippet,de var såååå lika.

Och ok,det var M som fick en könssjukdom, inte R.
Tack. Förklarar kanske varför M är då fullständigt läskig och avstängd också.
Båda framstår som två mördarzombies som skiter i allt.
Citera
2024-08-28, 19:32
Citat:
Ursprungligen postat av Klemburg
Jaha gott folk! Nya tider i sverige idag!
Nu har en 15åring och en 16åring dömts till 10år (för anstiftan) och 12 år respektive för mordförsök på sju personer och mord på tre personer!
Så oavsett vad M´s psykiska utredning visar kommer damen få sitta!

Jag har en stark känsla av att tjockis-M kommer få fängelse istället för SIS. Det här brottet är ännu värre än det du nämner. Det finns utrymme i lagen för det nu och om inte nu, när annars? Det här är det vidrigaste brottet som begåtts nu av tonåringar.

Sedan måste jag säga att jag är så äcklad av de här små barnfetma-gorillornas avundsjuka på E. Det är solklart rasande avundsjuka och inget annat. ”Hon kallade mig hora en gång”, , eh, sådär uttrycker sig sånadär misslyckade gatubarn hela tiden, var och varannan dag, de hade lika gärna kunna haft som svepskäl att E varit ”snobbig”, ”tittat snett” eller råkat trampa på någons tå i korridoren.

Det enda skälet är att de där blåsta narcissisterna bara har en sak i huvudet och det är utseende och killar, och de ser ut små två tjockisar med stora magar och ansikten som är väldigt långt från ungas Kardashian-skönhetsideal. Bägge ser ut som Shrek i ansiktet och runt magen. De sålde sig till gamla gubbar.
E däremot har en kropp som utseendefixerade tjejer opererar sig 15 ggr för att få. Helt naturligt. Och så var hon rolig och charmig och snäll, istället för helt vidrig på insidan.

Jag säger bara en sak, skydda barn och tonåringar som är vackra och har charmiga personligheter. Det finns en massa Shrek-psykopater därute.
Citera
2024-08-28, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag har en stark känsla av att tjockis-M kommer få fängelse istället för SIS. Det här brottet är ännu värre än det du nämner. Det finns utrymme i lagen för det nu och om inte nu, när annars? Det här är det vidrigaste brottet som begåtts nu av tonåringar.

Sedan måste jag säga att jag är så äcklad av de här små barnfetma-gorillornas avundsjuka på E. Det är solklart rasande avundsjuka och inget annat. ”Hon kallade mig hora en gång”, , eh, sådär uttrycker sig sånadär misslyckade gatubarn hela tiden, var och varannan dag, de hade lika gärna kunna haft som svepskäl att E varit ”snobbig”, ”tittat snett” eller råkat trampa på någons tå i korridoren.

Det enda skälet är att de där blåsta narcissisterna bara har en sak i huvudet och det är utseende och killar, och de ser ut små två tjockisar med stora magar och ansikten som är väldigt långt från ungas Kardashian-skönhetsideal. Bägge ser ut som Shrek i ansiktet och runt magen. De sålde sig till gamla gubbar.
E däremot har en kropp som utseendefixerade tjejer opererar sig 15 ggr för att få. Helt naturligt. Och så var hon rolig och charmig och snäll, istället för helt vidrig på insidan.

Jag säger bara en sak, skydda barn och tonåringar som är vackra och har charmiga personligheter. Det finns en massa Shrek-psykopater därute.

10+ på det. Lita inte på feta brudar dom tar genvägar till allt istället för att ta tag i saker o ting... Sen är dom avundsjuka så in i helvete o hatar alla som är normalviktiga o ser ok ut
Citera
2024-08-28, 20:28
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
10+ på det. Lita inte på feta brudar dom tar genvägar till allt istället för att ta tag i saker o ting... Sen är dom avundsjuka så in i helvete o hatar alla som är normalviktiga o ser ok ut

Ja alltså jag tar mig för pannan för alla kommentarer från chockade människor som inte förstår att tjejer/kvinnor kan vara onda och begå våld mot andra tjejer/kvinnor. Jag skulle säga att den där ”hellre möta en Björn i skogen än en man”, kan bytas ut mot ”hellre möta en man i skogen än en avundsjuk kvinna/kvinnlig psykopat”. Finns ju både Tove-mordet och den där hästtjejen som mördade och styckade sitt ex nya flickvän eller vad det var, hon var också en ung tjej.
Och det beror självklart inte på att M blivit våldtagen som barn att hon begått detta bestialiska, oåterkalleliga, monstruösa brott. Det beror på att hon är född ond. Att mamman också är ond tyder på att det är genetiskt. Jag har jobbat med massvis av människor som haft liknande bakgrund och värre än M och R. Som inte varit elaka mot andra. Barn blir inte onda av att uppleva ondska utan det som händer är att deras egen självkänsla och trygghet förstörs. Men de blir inte onda mördare av det.
Onda mördare är lika gärna nån American psycho typ, kan lika gärna vara någon från överklassen, nån bortskämd typ som inte haft en enda motgång i livet.
Citera
2024-08-28, 20:36
Christina Yang (Grey’s anatomy) - Soso, jag tror inte att hon är anstiftare och nån slags sektledare som beställt detta, däremot tror jag att hon är lika avundsjuk på E, vetat om mordplanerna och deltagit i dem, men som påhejare/medhjälpare, inte som att hon styrt M-Shrek och R-Shrek. Hon är nog mest bitter för sitt utseende och antagligen lågbegåvade intellekt som inte ens kommer klara av att få jobb på Samhall i framtiden.
Citera
2024-08-28, 20:37
Medlem
När jag läste idag, att M kan lida av allvarlig psykisk störning, började jag fundera kring om hon kanske medicineras mot någonting… Nu hoppas man ju på att läkarna håller koll på eventuella biverkningar i så fall, men allt går kanske inte att märka i tid.

Eller försöker jag bara hitta en förklaring, för att mitt psyke inte vill acceptera att det faktiskt finns människor som är psykopater HELT utan mänskliga känslor?
Citera
2024-08-28, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Det var bara spekulationer, men jag ser nu i p7an att det finns misstanke om att M kan ha lidit av en allvarlig psykisk störning även vid undersökningstillfället. Så då går nog droger strax innan mordet bort.
Hoppas att rätten inte tar hänsyn till tillfälliga psykiska störningar. Det har förekommit att folk simulerat sånt och kommit undan straff. "Allvarliga psykiska störningar" som kommer och går låter lite påhittat.
Citera
2024-08-28, 20:48
Citat:
Ursprungligen postat av Krianna
När jag läste idag, att M kan lida av allvarlig psykisk störning, började jag fundera kring om hon kanske medicineras mot någonting… Nu hoppas man ju på att läkarna håller koll på eventuella biverkningar i så fall, men allt går kanske inte att märka i tid.

Eller försöker jag bara hitta en förklaring, för att mitt psyke inte vill acceptera att det faktiskt finns människor som är psykopater HELT utan mänskliga känslor?

Ja det försöker du och sluta med det. Lägg bara ner. Du gör ingen god gärning utan bidrar till victim blaming och en kultur av att ursäkta förövare och ondska. Hon lider garanterat inte av en en psykisk störning så som man menar på rättspsyk, hon fejkar såklart. Det är inte helt utan mänskliga känslor!! Det du måste inse (bara att läsa historia…) är att det genom historien funnits en viss procent onda människor hela tiden.
Att vara människa är inte en enda mall. Människor finns i olika varianter. Vissa har väldigt hög moral, mod och mycket kärlek till andra. Vissa är lite mer mitt emellan, vissa lite mer ego och inte så inriktade på att bry sig om andra, och vissa är det man kan kalla psykopater. De är också människor. Fast på ett helt annat sätt. Utgå inte från dig själv.
Om du aldrig skulle få för dig att organisera koncentrationsläger och systematisera grymma experiment på oskyldiga barn så försök inte jämföra ditt psyke med människor som gjort detta och få det till att de är som dig men att någon slog dem så de blev ledsna och att de inte vet vad de gjort.

”If Someone show you who they are, believe them…”

Jag tycker det är åt helvete att inte rättspsyk eller psykiatrin öht listar psykopati som en allvarlig psykisk störning, det borde leda till livstids inlåsning för allmänhetens skull.
Och jag tror att Shrek M och R samt Christina Yang och alla som velat vara med och planera detta fruktansvärda mord är rena psykopater allihop. Obegåvade och värdelösa människor.
Citera
2024-08-28, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Hoppas att rätten inte tar hänsyn till tillfälliga psykiska störningar. Det har förekommit att folk simulerat sånt och kommit undan straff. "Allvarliga psykiska störningar" som kommer och går låter lite påhittat.
Men då blir det rättspsyk, med särskild utskrivningsprövning? Där kan man sitta länge (Pedofilen Sten-Erik satt i närmare 60 år. Vet inte exakt hur länge. Blev försöksutskriven på 90-talet. Det sket sig).
Citera
2024-08-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ja det försöker du och sluta med det. Lägg bara ner. Du gör ingen god gärning utan bidrar till victim blaming och en kultur av att ursäkta förövare och ondska.

Jag har inte försökt göra någon god gärning, jag har funderat kring möjliga andra orsaker!

Victim blaming handlar om att på något sätt lägga skuld på offret! Det har jag definitivt inte gjort varken i mina tankebanor eller vad jag har skrivit!

Men man måste få fundera, för det är sällan saker är endast svart eller vitt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in