2024-07-29, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Grejen är väl ändå att kroppen blir mer trött efter fysiskt arbete än ett kontorsjobb, speciellt när man kommer upp i åldern? Samtidigt förväntas väl byggarbetare att orka till 68 år, inte så konstigt att många tar pauser i arbetet då.

Var det inte Akelius som förresten sa att 70% av byggkostnaderna är alla kostnader runtomkring som gör byggandet dyrare, typ plan och bygg, administration osv?

finns det verkligen personer som jobbat till 68 år inom byggbranschen?
Citera
2024-07-29, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
nej
Citera
2024-07-30, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2

Från samhället är ju förväntningarna att byggarbetare ska orka så länge men många får nog sadla om eller blir sjukskrivna långt innan.
Citera
2024-09-16, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
När jag går förbi ett bygge det finns många runt omkring här. Då står ett gäng män och hänger med armarna i kors och pratar med varan. Frågar man varför så väntar dom på att en annan yrkesgrupp ska bli färdiga. Det förstår jag. MEN HUR FAN PLANERAR DÅ MÄN? Tro fan att husen aldrig blir färdiga och att det kostar att bygga dem.

Det är ett helvete att jobba med bygg, jobbat inom det i 5 år innan jag bytte och aldrig blickar tillbaka!
Citera
2024-09-16, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Men det är inte vad jag hört. Bortsett från min dotter som jobbade inom vården men nu är snickare.

Det har du hört inne i ditt eget huvud. Ingen i byggbranchen som går runt och gnäller om att det är
jobbigt som kärringarna i vård, skola och omsorg gör.
Citera
2024-09-16, 18:16
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Det har du hört inne i ditt eget huvud. Ingen i byggbranchen som går runt och gnäller om att det är
jobbigt som kärringarna i vård, skola och omsorg gör.
Lille vän läs kommentaren ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in