Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-26, 02:55
  #1
Medlem
Det är nåt på G, någon hemlig organisation som stänger av sidor för vissa, nytt för mig men inte för en del andra medans andra inte har något fel, trodde först det var japansk myndighet eller liknande men sen kom samma meddelande upp på fitgirls torrent sida, hon är den populäraste spel torrent uppladdaren.

en del kommer in på nyaa.si en del inte, det är den största anime public bittorrent trackern.

Kollar man reddit så är det inget nytt att en del inte kommer in, jag har bytt router, ändrat DNS, rensat cache, ipconfig /flushdns, hjälpte inte.

Kod:
504 - Gateway Timeout . That’s an error.

We did not receive a timely response from the upstream server. That’s all we know.

Står det på båda sidor exakt samma.

https://fitgirl-repacks.site/

https://nyaa.si/


Ska testa cloudflare när jag kommer hem från nattpromenaden, quad9 funkar då inte. jag är veteransk novis på data & modermodem btw men kan litegrann.

Om man googlar verkar felet ligga på värdarna(?)
Kod:
Is a 504 error my fault?
A 504 Gateway Timeout is a widespread error when the upstream server can not complete your request in time. It is a frustrating experience for website visitors, which can be bad for your business. In most cases, 504 errors are due to issues with the website itself or server-side problems.

Det kanske är A.I. som fått fnatt. adobes A.I. bild generator var rätt rebellisk sist jag prova, visa tuttar osv & vem vet Skynet kanske är hispigare än i filmerna & finns på riktigt.

Nu har jag iaf rapporterat in det här & skrivit om det. klart slut.
Citera
2024-07-26, 03:23
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
Det är nåt på G, någon hemlig organisation som stänger av sidor för vissa, nytt för mig men inte för en del andra medans andra inte har något fel, trodde först det var japansk myndighet eller liknande men sen kom samma meddelande upp på fitgirls torrent sida, hon är den populäraste spel torrent uppladdaren.

en del kommer in på nyaa.si en del inte, det är den största anime public bittorrent trackern.

Kollar man reddit så är det inget nytt att en del inte kommer in, jag har bytt router, ändrat DNS, rensat cache, ipconfig /flushdns, hjälpte inte.

Kod:
504 - Gateway Timeout . That’s an error.

We did not receive a timely response from the upstream server. That’s all we know.

/.../

[/code]

Det kanske är A.I. som fått fnatt. adobes A.I. bild generator var rätt rebellisk sist jag prova, visa tuttar osv & vem vet Skynet kanske är hispigare än i filmerna & finns på riktigt.

Nu har jag iaf rapporterat in det här & skrivit om det. klart slut.

504 betyder bara att den sajt som du försöker anropa är tillfälligt överbelastad.
Du får försöka senare, kl 0530-0600 svensk tid ligger de flesta amerikaner och sover och då brukar det vara lugnare trafik ute på Internet.

Jag vet inte men webbtjänsten "is it down" brukar föra statistik på trafiktätheten,
svarstider mm. En hälsostatus på sajten alltså.
Citera
2024-07-26, 11:19
  #3
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
Det är nåt på G, någon hemlig organisation som stänger av sidor för vissa, nytt för mig men inte för en del andra medans andra inte har något fel, trodde först det var japansk myndighet eller liknande men sen kom samma meddelande upp på fitgirls torrent sida, hon är den populäraste spel torrent uppladdaren.

en del kommer in på nyaa.si en del inte, det är den största anime public bittorrent trackern.

Kollar man reddit så är det inget nytt att en del inte kommer in, jag har bytt router, ändrat DNS, rensat cache, ipconfig /flushdns, hjälpte inte.

Kod:
504 - Gateway Timeout . That’s an error.

We did not receive a timely response from the upstream server. That’s all we know.

Står det på båda sidor exakt samma.

https://fitgirl-repacks.site/

https://nyaa.si/


Ska testa cloudflare när jag kommer hem från nattpromenaden, quad9 funkar då inte. jag är veteransk novis på data & modermodem btw men kan litegrann.

Om man googlar verkar felet ligga på värdarna(?)
Kod:
Is a 504 error my fault?
A 504 Gateway Timeout is a widespread error when the upstream server can not complete your request in time. It is a frustrating experience for website visitors, which can be bad for your business. In most cases, 504 errors are due to issues with the website itself or server-side problems.

Det kanske är A.I. som fått fnatt. adobes A.I. bild generator var rätt rebellisk sist jag prova, visa tuttar osv & vem vet Skynet kanske är hispigare än i filmerna & finns på riktigt.

Nu har jag iaf rapporterat in det här & skrivit om det. klart slut.
HTTP 500 är serverfel av något slag och inget som du är skyldig till.

Jag är dock helt övertygad om att det inte har med skynet, illuminati, japans ai eller fan och hans moster som du svamlade om att göra.

Lugna dig lite nu så kanske de som driftar siten kommer med nån slags uppdatering av den.
Citera
2024-07-26, 14:49
  #4
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
Det kanske är A.I. som fått fnatt. adobes A.I. bild generator var rätt rebellisk sist jag prova, visa tuttar osv & vem vet Skynet kanske är hispigare än i filmerna & finns på riktigt.

Nu har jag iaf rapporterat in det här & skrivit om det. klart slut.

Undrar om det inte är någon ai-vakthund som sajten anlitar för att hålla borta robotar och attacker mot sidan. Bara det att sådana är idiotiska och har en saftig falsk-positiv rate där den stoppar legitima försök att nå sidan.

Ja de som tillhandahåller sådana vakthunds-tjänster berättar förstås aldrig för sina kunder hur många legitima användare de stoppar... Allt som stoppats är ondskefullt, punkt slut bara.

Artificiell idioti skiljer sig mest från naturlig idioti däri att den inte går att rätta till och aldrig kan ändra sig utan alltid har rätt... fast den har fel.
Citera
2024-08-14, 06:42
  #5
Medlem
Hej!
Jag vet inte om detta är ditt problem men har du testat ändra DNS? VPN?

Vissa routers har automatiskt blockerare av vissa sajter "micro trends firewall blocker" kika i din router, om du uppdaterat din router så kan du kika vilka domän den blockerat.

Om du har AI firewall aktiverat så testa deaktivera det och se om du kan nå sajten.

Men ja, först testa ändra DNS (till t.ex cloudflare eller googles), därefter testa proxy alternativt en VPN, därefter om det inte fungerar kika igenom din router inställningar om den har AI firewall aktiverat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in