Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-07-26, 03:16
  #1
Medlem
https://www.na.se/2024-07-25/polisen...a-fritidsgard/

Enligt artikeln ska en flicka ha blivit utsatt för någon slags sexuell handling av en manlig personal på fritidsgården. Personen ska vara tagen ur tjänst just nu. Någon som vet mer?

Inte superlänge sen en manlig anställd på en fritidsgård i Örebro hamnade på Dumpen, de verkar ha lite otur med vilka de anställer.
Citera
2024-07-26, 04:31
  #2
Medlem
namn ? adress? Står inget
Citera
2024-07-26, 20:06
  #3
Medlem
Vilken fritidsgård, nån som vet???
Citera
2024-07-26, 20:23
  #4
Medlem
Citat:
– Det ska röra sig om någon typ av handling mot en flicka från en manlig personal. Det ska ha skett någon gång under onsdagskvällen, berättade han för NA.
Citat:
Polisen bekräftar att målsägaren är ett väldigt ungt barn. Ett flertal utredningsåtgärder pågår just nu, bland annat inhämtning av vittnesmål.
Citat:
Ingen är ännu gripen av polis.

https://www.na.se/2024-07-26/polisen...iossharebutton

Citat:
– En ledare har gjort någon form av övergrepp eller händelse. Men det där är lite oklart för oss vad som har hänt. Det har vi lämnat över till polisen att utreda.
Citat:
Polisen vill i dag inte bekräfta att det rör sig om ett misstänkt sexualbrott. Istället bekräftar polisen att det rör sig om ett grovt våldsbrott.
Citat:
Mannen som nu är misstänkt för brottet var säsongsanställd av Örebro kommun och hade enbart jobbat några veckor när det hände. Direkt efter händelsen togs han ur tjänst. Nu har kommunen valt att helt avsluta hans anställning.
Citat:
Han har lämnat utdrag ur belastningsregistret, vilket tillhör våra rutiner för alla som jobbar med barn och unga, säger Ulf Lindin.

https://www.na.se/2024-07-26/misstan...iossharebutton

.
__________________
Senast redigerad av .kungen77 2024-07-26 kl. 20:32.
Citera
2024-07-26, 20:42
  #5
Medlem
Vore väldigt intressant att veta vilken fritidsgård det gäller!!!

Dumpen tog ju en manlig fritidsledare som jobbade på fritidsgård i Örebro förra året tror jag det va. Han blev ju naturligtvis avskedad direkt, man undrar ju hur många det finns…. Fast iofs är han bara Misstänkt än så länge…
Citera
2024-07-27, 07:36
  #6
Medlem
De sa på lokalnyheterna igår att det handlar om en sommaranställd person (som nu inte är kvar där), så jag gissar på en ganska ung person som sommarjobbat.
Citera
2024-07-27, 10:21
  #7
Medlem
Vivalla fritidsgård
Citera
2024-07-27, 11:59
  #8
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romanticlife
De sa på lokalnyheterna igår att det handlar om en sommaranställd person (som nu inte är kvar där), så jag gissar på en ganska ung person som sommarjobbat.

Men ändå står det så här i NA.....

Citat:
En flicka hade blivit utsatt för någon form av sexualbrott av en vuxen, manlig anställd.

Sen kan det väl vara lite flytande när man är vuxen, men inte brukar de väl skriva så om t.ex. äldre tonåringar?


Citat:
Ursprungligen postat av Filipkvist5678
Vivalla fritidsgård

Jaha, och varför sätter du inte punkt eller frågetecken på slutet då, bara gått i skolan på rasterna eller?
Citera
2024-07-27, 12:13
  #9
Medlem
Är det inte påfallande ofta pedofiler som lägger tid på fritidsgårdar?
Citera
2024-07-27, 13:03
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filipkvist5678
Vivalla fritidsgård

Vet du detta eller är det en gissning?
Citera
2024-07-28, 07:57
  #11
Medlem
[quote=halaltarzan|88999336]Men ändå står det så här i NA.....



Sen kan det väl vara lite flytande när man är vuxen, men inte brukar de väl skriva så om t.ex. äldre tonåringar?



Your guess is as good as mine. När jag skrev "yngre person" så tänkte jag på någon som ändå är myndig, eftersom man sällan får jobba på fritidsgårdar utan att vara det (p.g.a ansvaret man har). Jag syftade dock inte på en 14-åring från högstadiet. Jag tänkte någon som är ca 18-19 möjligen, eftersom det inte är så vanligt att man får sommarjobb när man är ordentligt vuxen - jag kan förstås ha fel.
Citera
2024-07-28, 10:05
  #12
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommi-Tattoo
Är det inte påfallande ofta pedofiler som lägger tid på fritidsgårdar?

Det är vanligt förekommande ja, de får tillgång till barn, möjlighet att göra saker i skymundan osv.

Registerutdrag är inte tillräckligt. För män, allra helst unga män med begränsad arbetshistorik, ska det till mer djupgående intervjuer utförda av mer kritiska personer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in