Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-26, 19:38
  #1
Medlem
Economicuss avatar
Deltar I en program hos arbetsförmedlingen och nu har man semester. Kommer man få pengar för denna semester.

Började utbildningen för 1 månad sen och nu har man semester i 2 veckor.

Får pengar från försäkringskassan. Hade tidigare a kassa men i och med utbildningen så får jag från försäkringskassan.

Får man utbetalt pengar från försäkringskassan.
Citera
2024-07-26, 21:09
  #2
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Economicus
Deltar I en program hos arbetsförmedlingen och nu har man semester. Kommer man få pengar för denna semester.

Började utbildningen för 1 månad sen och nu har man semester i 2 veckor.

Får pengar från försäkringskassan. Hade tidigare a kassa men i och med utbildningen så får jag från försäkringskassan.

Får man utbetalt pengar från försäkringskassan.
Har du aktivitetsstöd från Försäkringskassan får du det också för de dagar du har tillfälligt uppehåll (semester).

Glöm inte att fylla i de dagar du var ledig på din ansökan om aktivitetsstöd till FK när den skickas in nästa gång.
Citera
2024-07-26, 22:03
  #3
Medlem
Economicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Har du aktivitetsstöd från Försäkringskassan får du det också för de dagar du har tillfälligt uppehåll (semester).

Glöm inte att fylla i de dagar du var ledig på din ansökan om aktivitetsstöd till FK när den skickas in nästa gång.

Jag har inte semster utan det är själva skolan som har. Men under tiden vet jag inte vad man ska göra? Man måste ju få pengar eller har jag fel?

Jag har ju haft A-kassa regelbundet innan jag övergick till försäkringskassan pga utbildning.
Citera
2024-07-26, 23:34
  #4
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Economicus
Jag har inte semster utan det är själva skolan som har. Men under tiden vet jag inte vad man ska göra? Man måste ju få pengar eller har jag fel?

Jag har ju haft A-kassa regelbundet innan jag övergick till försäkringskassan pga utbildning.
Ja du får ersättning. Se 4 kap 4 paragraf.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...s-2017-819/#K4
Citera
2024-07-26, 23:51
  #5
Medlem
Economicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Ja du får ersättning. Se 4 kap 4 paragraf.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...s-2017-819/#K4
ok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in