Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-26, 20:57
  #1
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Var på skjutbanan och tappade ur mina Buds ur väskan (brukar ha dom som öronproppar).
Fodralet och den ena luren hamnade nära mig men den andra försvann spårlöst.
Jag ser genom tillhörande app att den finns någonstans i området men inte detaljerat, och efter hur jag stod bör dennva inom ett område på ca 10m.
Problemet är att det är i en sluttning med en massa växtlighet.
Jag har letat mig galen men hittar dem inte.

Finns det något man kan göra för att öka chanserna?
Går det att skicka en ljudsignal till den?

Försöker jag koppla upp den till telefon kopplar den bara upp till den andra, och om jag har den stängd i fodralet försöker den koppla upp men avbryter efter någon sekund.

Hjälp!
Hur hade ni gjort?
Citera
2024-07-26, 21:02
  #2
Avstängd
HoraTheExplorers avatar
Jag hade försökt söka med min metalldetektor, frågan är hur pass avancerad detektor man måste ha för att kunna hitta något med så lite metall i om det ens går.

Kanske du kan låna en sådan, är väl iofs inte så vanligt att man äger en sådan men hör bland dina pryltokiga vänner/kollegor.
Citera
2024-07-26, 21:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Var på skjutbanan och tappade ur mina Buds ur väskan (brukar ha dom som öronproppar).
Fodralet och den ena luren hamnade nära mig men den andra försvann spårlöst.
Jag ser genom tillhörande app att den finns någonstans i området men inte detaljerat, och efter hur jag stod bör dennva inom ett område på ca 10m.
Problemet är att det är i en sluttning med en massa växtlighet.
Jag har letat mig galen men hittar dem inte.

Finns det något man kan göra för att öka chanserna?
Går det att skicka en ljudsignal till den?

Försöker jag koppla upp den till telefon kopplar den bara upp till den andra, och om jag har den stängd i fodralet försöker den koppla upp men avbryter efter någon sekund.

Hjälp!
Hur hade ni gjort?
I Samsung Wearable och widget för Android (Galaxy Buds2 Manager) så kan man söka efter hörlurarna och skicka en signal så att de låter lite. Problemet är väl att batterierna inte räcker så länge.

Hitta mina hörlurar, ring
__________________
Senast redigerad av Mynicname 2024-07-26 kl. 21:13.
Citera
2024-07-26, 22:47
  #4
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Det hela löste sig.
Jag lämnade hörluren jag har hemma och tog med fodralet tillbaks till skjutbanan.
Den lyckades koppla upp på telefonen.
Spelade sen musik på högsta volym och hörde en snärtig bas lite svagt.
Lyckades lyssna mig fram och hittade den just innan det blev mörkt.

Citat:
Ursprungligen postat av HoraTheExplorer
Jag hade försökt söka med min metalldetektor, frågan är hur pass avancerad detektor man måste ha för att kunna hitta något med så lite metall i om det ens går.

Kanske du kan låna en sådan, är väl iofs inte så vanligt att man äger en sådan men hör bland dina pryltokiga vänner/kollegor.
Vet ingen som har någon detektor. Dom är säkert bra och roliga att ha men är väldigt så vanliga.
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
I Samsung Wearable och widget för Android (Galaxy Buds2 Manager) så kan man söka efter hörlurarna och skicka en signal så att de låter lite. Problemet är väl att batterierna inte räcker så länge.

Hitta mina hörlurar, ring
Lyckades bara se vart den var, på ett stort område.
Ljud hade varit bra att veta hur det funkat.
Men jag fick till det med musik.
Bland flygmyror och skymning hittade jag den till slut, tack och lov innan regnet också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in