Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-07-26, 22:57
  #1
Medlem
akademikerfyllos avatar
Jag är en gentleman kring 60 år. Har sedan tidigare två fedorahattar, en tätvävd äkta Panamahatt för sommarbruk, och en brun italiensk Borsalinohatt för höst och vinterbruk. Panamahatten används till ljusa och lätta linne- och bomullskläder, Borsalino används ofta tillsammans med en brun enkelknäppt yllerock.

Min fråga: jag söker en hatt som passar till mina marin- och mellanblå kostymer och rockar. Vad tror ni om en grå Borsalinohatt i yllefilt? Eller har ni andra förslag?
__________________
Senast redigerad av akademikerfyllo 2024-07-26 kl. 23:00.
Citera
2024-07-26, 23:45
  #2
Medlem
Cowboyhatt är alltid rätt.
Citera
2024-07-26, 23:49
  #3
Medlem
Zaedrewss avatar
Fin hatt. Passar bra till alla åldrar.
https://hatshop.se/herrhattar/hattar...wool-hat-brun/
Citera
2024-07-26, 23:54
  #4
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Cowboyhatt är alltid rätt.

Lustigt att du nämner det. Jag tänkte köpa en till utomhusaktiviteter, men min hustru sa: du kommer att se utklädd ut!
Citera
2024-07-26, 23:55
  #5
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Fin hatt. Passar bra till alla åldrar.
https://hatshop.se/herrhattar/hattar...wool-hat-brun/

Påminner om min Borsalino, men brättet är inte lika brett. Kanske inte passar i en Trilby? Tänk mera Humphrey Boghart!
Citera
2024-07-27, 00:00
  #6
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Till jul, absolut!

Du låter som en härligt gubbe med lite humor. Verkar som att du har koll på alla stilar. Jag kan inte hjälpa dig mer än att ta något som verkar kul. Men det gör du säkert redan. Det låter åtminstone som att du inte är en fisförnäm kläuppdig-gubbe utan en fin gubbe som klär upp dig och gör folk glada.

Det gjorde mig lite glad iaf.

Ha en fin kväll!
Citera
2024-07-27, 00:01
  #7
Medlem
Kan en pork pie vara gångbar?
https://hatshop.se/herrhattar/hattar...-wool-hat-gra/
Citera
2024-07-27, 00:07
  #8
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Du låter som en härligt gubbe med lite humor. Verkar som att du har koll på alla stilar. Jag kan inte hjälpa dig mer än att ta något som verkar kul. Men det gör du säkert redan. Det låter åtminstone som att du inte är en fisförnäm kläuppdig-gubbe utan en fin gubbe som klär upp dig och gör folk glada.

Det gjorde mig lite glad iaf.

Ha en fin kväll!


Haha, tack! Ha en fin kväll du också!
Citera
2024-07-27, 00:10
  #9
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Kan en pork pie vara gångbar?
https://hatshop.se/herrhattar/hattar...-wool-hat-gra/

Den stilen har jag faktiskt aldrig sett förut. Väldigt originell. Kan faktiskt överväga den, men den kanske ser lite fånig ut på mig? Kanske är jag bara feg?
Citera
2024-07-27, 00:14
  #10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Påminner om min Borsalino, men brättet är inte lika brett. Kanske inte passar i en Trilby? Tänk mera Humphrey Boghart!

Less is better. Inte lika brett inte lika utsvävande men passar därmed bra. Vill du ha en hatt som passar, eller en hatt som liksom skriker här kommer jag med min hatt?
Citera
2024-07-27, 00:17
  #11
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Less is better. Inte lika brett inte lika utsvävande men passar därmed bra. Vill du ha en hatt som passar, eller en hatt som liksom skriker här kommer jag med min hatt?

På något sätt har jag inpräntat i gubbskallen att ett brett brätte är mer elegant och att ett smalare ser löjligt ut. Vet inte varför. Kanske på grund av alla gamla filmer man sett? En sak är säker: det är en klassisk stil jag är ute efter.
Citera
2024-07-27, 00:20
  #12
Bannlyst
Cowboy hatt skulle jag säga!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in