Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-27, 08:53
  #1
Medlem
Beaver14s avatar
Trump höll tal igår i Florida. Som avslutning uppmanade han alla att rösta i detta val, bara denna gång. För att fortsätta med :

"You won't have to do it any more. Four more years , you know what? It'll be fixed, it'll be fine. You won't have to vote anymore"

Är Trump så blatant öppen med planen att avskaffa demokratin? Eller vad menar han? Varför anser han att folket inte kommer behöva rösta om fyra år?

Hela talet finns här. Ovan citat kommer cirka 54:30 in i videon.
https://youtu.be/fHXI-k8dD5g?si=PyTNvaZTf5RQpU1H
Citera
2024-07-27, 09:02
  #2
Avstängd
Helt sjukt tal!

MAGA-sekten anser att demokraterna hatar demokratin när Trump själv vill avskaffa rösträtt. Han verkar säga i klartext att USA ska bli som Nordkorea om 4 år.
Citera
2024-07-27, 09:02
  #3
Medlem
Det går väl bara att rösta på honom denna gång, vilket är hans intresse, sedan är han inte valbar, suttit två perioder om han vinner?
Citera
2024-07-27, 09:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Trump höll tal igår i Florida. Som avslutning uppmanade han alla att rösta i detta val, bara denna gång. För att fortsätta med :

"You won't have to do it any more. Four more years , you know what? It'll be fixed, it'll be fine. You won't have to vote anymore"

Är Trump så blatant öppen med planen att avskaffa demokratin? Eller vad menar han? Varför anser han att folket inte kommer behöva rösta om fyra år?

Hela talet finns här. Ovan citat kommer cirka 54:30 in i videon.
https://youtu.be/fHXI-k8dD5g?si=PyTNvaZTf5RQpU1H

Han kanske menar att han bara kan sitta i 4 år till.
Är det inte någon regel som säger att du får bara vara president under 2 perioder?
Citera
2024-07-27, 09:10
  #5
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Det går väl bara att rösta på honom denna gång, vilket är hans intresse, sedan är han inte valbar, suttit två perioder om han vinner?

Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Han kanske menar att han bara kan sitta i 4 år till.
Är det inte någon regel som säger att du får bara vara president under 2 perioder?

Om man ändå fick tro att han är så narcisistisk att han skiter I hur det går för landet när man inte längre kan rösta på honom. För mig låter det ändå inte som något Trump står för. Ni menar att han i princip säger "Rösta på mig nu, om 4 år skiter jag i vad ni gör"
Citera
2024-07-27, 09:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Om man ändå fick tro att han är så narcisistisk att han skiter I hur det går för landet när man inte längre kan rösta på honom. För mig låter det ändå inte som något Trump står för. Ni menar att han i princip säger "Rösta på mig nu, om 4 år skiter jag i vad ni gör"

Han kanske inte skiter i det men han kan inte bli president mer än 4 år till och således kan han inte påverka det.
Din tolkning är först att han vill avskaffa valen och sedan att han skiter i det.
Oavsett vad som folk kommer säga här så kommer du alltid tolka det till Trumps nackdel.
Du gillar inte Trump och allt han säger försöker du leta fel i.
Citera
2024-07-27, 09:13
  #7
Medlem
Tror som andra här att detta mer ska ses som ett uttryck för hans narcissism. Han ser sig som den enda värd att rösta på och efter honom spelar det ingen roll.
Citera
2024-07-27, 09:16
  #8
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Han kanske inte skiter i det men han kan inte bli president mer än 4 år till och således kan han inte påverka det.
Din tolkning är först att han vill avskaffa valen och sedan att han skiter i det.
Oavsett vad som folk kommer säga här så kommer du alltid tolka det till Trumps nackdel.
Du gillar inte Trump och allt han säger försöker du leta fel i.

Nej, jag gillar inte Trump. Jag försöker förstå hur han kan säga dylika saker och hans anhängare bara fortsätter att jubla. Förstår de inte vad han menar? För det är ju vad Trump gör, säger såna här saker som han sen inte förklarar särskilt ingående

Så vad menar han med att man inte kommer att behöva rösta om 4 år? Vad kommer vara fixat?
Jag tror inte att Trump är emot demokrati. Han värnade demokratin väldigt 2020 och var beredd att störta kongressen pga att demokratin var hotad enligt honom. Har han ändrat åsikt nu?
Citera
2024-07-27, 09:25
  #9
Medlem
Arr det kommer vara fixat och uppstyrt så att man inte behöver rösta, låter ju verkligen inte som att han menar att det bara handlar om att det inte går att rösta på just honom, även om det är det MAGA kommer påstå.

Skulle säga 90% att han menar att han tänker göra sig själv, och på sikt Vance, till diktatorer. 10% att han vill behålla demokratin, men saknar helt politiska åsikter, allt handlar om hans egen makt.
Citera
2024-07-27, 09:39
  #10
Medlem
Trump ska först fixa kriget i Ukraina på nolltid. Sen Mellanöstern lika snabbt. Nu ska han även se till att amerikanerna slipper rösta.

”Du skall inga gudar hava jämte mig” Gäller inte detta för den kristna högern i Usa?
Citera
2024-07-27, 09:39
  #11
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Han vände sig specifikt till den kristna grupp som vanligen ligger på soffan. De kan återvända dit efter detta val, men just här behöver de mobiliseras.

Således ingen hint om statskupp eller diktatur, men man förstår att sossar och vänsterklägget gärna tänker så.
Citera
2024-07-27, 09:54
  #12
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Nej, jag gillar inte Trump. Jag försöker förstå hur han kan säga dylika saker och hans anhängare bara fortsätter att jubla. Förstår de inte vad han menar? För det är ju vad Trump gör, säger såna här saker som han sen inte förklarar särskilt ingående

Så vad menar han med att man inte kommer att behöva rösta om 4 år? Vad kommer vara fixat?
Jag tror inte att Trump är emot demokrati. Han värnade demokratin väldigt 2020 och var beredd att störta kongressen pga att demokratin var hotad enligt honom. Har han ändrat åsikt nu?

När kommer USA förvandlas till en diktatur då menar du?

Utbilda oss okunniga hur det teoretiskt kommer inträffa. Ett möjligt scenario.

Kommer han ställa sig med någon lojalist i militären efter 4 år och skrika sieg heil i talarstolen? Valen blir avskaffade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in