Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-07-27, 14:12
Medlem
Jag älskar att campa. Men jag kan inte tälta i bergen på grund av dessa jäkla björnar. Om en hund attackerar en person avlivas den.

Men björnar som attackerar människor otaliga gånger skyddas av människor snarare än utrotas.

Varför i hela friden håller de ett våldsamt djur som en björn vid liv? Ärligt talat, föreställ dig hur bra camping i bergen skulle vara om bara djuren som attackerar människor dör ut.
Citera
2024-07-27, 14:14
Medlem
DieselnDusts avatar
Det är ju DU som inkräktar i deras hem.
Citera
2024-07-27, 14:15
Medlem
Timmervargens avatar
Vilka berg exakt kan du inte campa i p.g.a. björnar?
Citera
2024-07-27, 14:22
Medlem
franges avatar
Är det i ditt hemland, eller? För här i Sverige sker björnattacker extremt sällan - och när det väl sker är det i princip alltid jägare som aktivt söker upp björnarna som råkar ut för det.
Citera
2024-07-27, 14:23
Medlem
Men va fan, vilka berg campar du i som har tigrar och björnar?
Citera
2024-07-27, 15:14
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Jag älskar att campa. Men jag kan inte tälta i bergen på grund av dessa jäkla björnar. Om en hund attackerar en person avlivas den.

Men björnar som attackerar människor otaliga gånger skyddas av människor snarare än utrotas.

Varför i hela friden håller de ett våldsamt djur som en björn vid liv? Ärligt talat, föreställ dig hur bra camping i bergen skulle vara om bara djuren som attackerar människor dör ut.

Dom är viktiga beståndsdelar av naturen, att utrota kan innebära konsekvenser som vi människor inte kan ersätta.
Det är inte så simpelt att se dem enbart som rovdjur , utan även deras specifika jaktmetod har påverkan hur andra djurarter beter sig.
Ett bra exempel på detta är hur du inte kan tälta ens i naturen där du förmodligen skräpar ner och ställer till med massa problem eftersom du är rädd för dessa arter.
Jag utgår att du inte är harmonisk med naturen när du stället såna här frågor och kräver åtgärder för något som försämrar naturen för onödiga nöjens skull.
Senast redigerad av Fummy 2024-07-27 kl. 15:58.
Citera
2024-07-27, 18:01
Medlem
Vi har inte utrotat hundar, tvärt om. Däremot jagar vi björnar (och andra rovdjur) som attackerar människor.

Vilka berg åsyftas?
Citera
2024-07-27, 18:04
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanskeEnFemma

Förmodligen i Indien för där finns båda djuren
Kan även vara Sibirien för där finns sibiriska tigrar och säkert björnar också.
Citera
2024-07-27, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow

Är du rädd för björnar?
Citera
2024-07-27, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanskeEnFemma

Tigern är bara ett exempel på en titel. Det finns bara björnar på berget där jag bor. För att träffa en tiger måste du åka till Sibiriens östra ände.
Citera
2024-07-27, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Är du rädd för björnar?

Det är mer äckligt än läskigt. Myggor dödas när de biter människor, men jag förstår inte varför björnar som skadar människor hålls vid liv.
Citera
2024-07-27, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Är det i ditt hemland, eller? För här i Sverige sker björnattacker extremt sällan - och när det väl sker är det i princip alltid jägare som aktivt söker upp björnarna som råkar ut för det.

Varför är björnattacker sällsynta i Sverige? Det är svårt att förstå. Sverige är relativt stort och har många skogar. Är inte det här en miljö där en björn när som helst kan komma ner och äta upp svenskarna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in