Citat:
Ursprungligen postat av
evilhoney
Att man figurerat i media eller är känd inom sitt yrke gör en inte till en kändis. Personen det gäller är inte en kändis och TS hade inte heller något skvaller själv utan här rörde det sig om att försöka gräva fram skit på nån tränare, det är helt enkelt inte kändisskvaller.
Min uppmaning till TS var att ställa frågan i sport, framför allt om det redan finns trådar om honom där.
Fast nu har jag ju förstahandsuppgifter på hans Tinder-raggande under många år och det finns även en dom där han rånats under en av dejterna med en ung tjej, där de yngsta som dömdes var 17 år. Då kan det väl vara av stort intresse att få veta om det är ett mönster som fortsatt efter detta eller om det upphört.
Det finns dessutom trådstarter i Kändisskvaller totalt utan eget skvaller av typen ”Den här personen är kändis, vad finns det på honom/henne”.
Mina frågor kvarstår dessutom, vad måste en sportprofil åstadkomma för att räknas som kändis? Speciellt i jämförelse med diverse totalt obskyra Tiktok-influencers eller nyhetsuppläsare.
Fotboll är Sveriges största sport, personen tränar en av Sveriges största klubbar, har tränat en av Stockholms största klubbar, fanns länge med i diskussionen om ny förbundskapten för Sveriges herrlandslag i fotboll, och förekommer frekvent på sportsidorna i alla stora tidningar. Alla som intresserar sig för svensk fotboll vet vem det är.
Så återigen; när blir en person inom sport en kändis? Finns det en motsättning mellan att vara sportkändis och kändis?
Skulle det behövas ett subforum för sportkändisar, politiska kändisar etc?