2024-08-12, 20:52
Medlem
flashbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Vilka motiv har man när man vill håna kristendomen?

Kan man inte respektera kristendomen?

Jag skiter fullständigt i om politiska krafter eller någon elitgrupp vill punktmarkera något gentemot kristna människor eller kristna länder.

Vilka motiv är bakom hånandet för individen. För mig är förakt kanske en av de djupare synderna en människa kan begå. Då man genom förakt vill ändra på människors identitet och beteenden.

Vad är problemet med att en religion har gränser. Varför kan man inte respektera vissa gränser?
Man kan fortfarande vara öppen men respektera gränserna.

Problemet jag ser när vi håller på såhär är att vi förlorar nyfikenheten till det sakramentala. Det kommer leda till gränslöshet, kontroll, millitär industriell komplex, korruption, övervakningskultur och så när man vill radera nyfikenheten till kristendom eller andra religioner.

Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Kristendomen och dess utövare har aldrig respekterat någon annan. Det är en förtryckarlära som måste utrotas.

Allt handlar om arbete. Som den största juden ljuger 'man' och räds att tvingas teckna kollektivavtal. När man väl tvingats att teckna kollektivavtal har judeglorian fallit på sned och man har blivit en del av kollektivet. Man är inte längre en judeboss av rang. Kristendomen är motståndare till både juden som vill sko sig på arbetaren som mot kollektivet som upphäver arbetarens rätt och överlåter den till juden igen.
Citera
2024-08-13, 17:21
Medlem
De har redan förstört allas planer.
Deras djur är inte friska i huvudet.
Helt besatta av en som dårar.
De vägrar för fan sluta både kackla och har något nervtjuvsystem.
Man känner ibland något tungt ovanför huvudet och ut från sidan av kroppen.

Hur kan alla låtsas som att de går runt i 86.000 ritualer dygnet runt ?
Kristna låtsas vara med tills de inte orkar med de punkt slut.
Och sluta ansträng er de har så dryga parasiter att man blir livrädd för de.
Pinsamt att de skryter om saken när de omringar energifältet med deras perversa konstiga energier.

De är astråkiga och lägger sig I allt man ska göra.

Skulle sagt att de kommer bli anklagade för alien invasion snart för deras beteende har spårat ur fullständigt.
Tror att deras djur äger en påriktigt.
Men då är de nog en och samma skulle jag tro.
För vem fan bryr sig om att en gris inte ska få komma undan att få vara ifred?
Ingen bryr sig så mkt som de.

Ni kommer aldrig orka med de med deras nya energisystem men klaga hellre på de som tar de seriöst.
De skiter verkligen I.

Man ska ha sin egen energi annars kan det vara, tycker det är sjukt att de gjort det till obligatoriskt.
Hjärnan ska inte sitta och ta emot konstiga signaler som är mer förknippat med störande ström.

Och privatliv gillar de inte.
De gillar inget som vi gillar.
Fladdra med nerver?

Tror ingen insåg att de är mer aggressiva än ni läst om i någon bok och de hävdar alltid sin rätt.

Kommer inte vara med på andlighet eller vilja ha svar på något för de svarar bara på sånt man redan vet, tex att de bara ville störa..

De är inte ens lika Jesus.
Citera
2024-09-08, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZaraL
Det skulle inte heller vara okej, inte pga våld men pga andra politiska påtryckningar.

Fan, svenska folket och dess politiker förtjänar allt som de drabbas av. Tänk att deras förfädrar en gång i tiden var vikingar och idag är deras barnbarnsbarn….. dörrmattor utan stake i sig. Patetiskt.

Och vilken etnicitet är du då, som sitter på dina höga hästar? Kan du inte berätta om ditt folk och ge lite bra exempel på hur man inte är dörrmatta utan stake?
Citera
2024-09-08, 19:37
Medlem
Citat:
Vilka motiv har man när man vill håna kristendomen?

Kan man inte respektera kristendomen?

Jag skiter fullständigt i om politiska krafter eller någon elitgrupp vill punktmarkera något gentemot kristna människor eller kristna länder.

Vilka motiv är bakom hånandet för individen. För mig är förakt kanske en av de djupare synderna en människa kan begå. Då man genom förakt vill ändra på människors identitet och beteenden.

Vad är problemet med att en religion har gränser. Varför kan man inte respektera vissa gränser?
Man kan fortfarande vara öppen men respektera gränserna.

Problemet jag ser när vi håller på såhär är att vi förlorar nyfikenheten till det sakramentala. Det kommer leda till gränslöshet, kontroll, millitär industriell komplex, korruption, övervakningskultur och så när man vill radera nyfikenheten till kristendom eller andra religioner.
Det är nog betydligt vanligare att Islam hånas i dag.
Citera
2024-09-15, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Det är nog betydligt vanligare att Islam hånas i dag.

Det stämmer. Tyvärr är det en sorglig utveckling. Det är synd att några kristna också hoppat på tåget att håna Islam. Bättre med genuin kärlek och respekt till varandras religioner. Annars använder vissa oss kristna och muslimer som bensin i elden. Någon tjänar på det tyvärr..
Citera
2024-09-15, 18:46
Medlem
Alltså Jesus har bevisat sig så länge endå är ni kristna fortfarande.
Det går inte att leva i en fantasi i 100 år när de vill utnyttja andra hela tiden.

De har en så konstig syn på människor och våran energi att ni kommer sluta som prylar som flyter omkring.
Patetiskt att de aldrig ger sig med sina bråk.
De bråkar om att man inte ska ha något bara och att de ska ha "energi".
De hånar bara människor och försöker neka oss rätt till ett eget privatliv tom.

Så många problem jag fick stå ut med allt från kroppen, privatliv, barn arbete blev drabbat och endå står de fortfarande och ska ha mer ??

De ljuger att ni har en ande och att det finns andra andar.
De vill skapa ytterligare energi och påverka organ med lekar.
Inget man skryter om varje månad kanske.

Ni alla får stå ut med häxdyrkare endå.

De försöker göra något fult mot hjärnan som är chockerande för många.
De låtsas verkligen att de inte finns framför massor av personer för att slippa bli konfronterade.

Deras parasit är enormt många störande energier varje dag som de leker är en riktig ande som är en gåva från Gud.
Det är pinsamt.

Jag tror tyvärr sanningen är att ingen duger att sköta den här planeten de lever på en gammal maskot som de plockar fram när det passar.

Men konstigt att stå och tjata om att vi bara har massa parasiter I olika signaler varje dag.
Vad ska man med informationen till?

Jag kan få tillbaka den energi man har som människa när man föds de har inte rätt att räkna med mig pga ständiga trakasserier utan något syfte.

Det är onödigt att ha kontakt med omvärlden det syns tydligt.
Citera
2024-09-15, 21:15
Medlem
Rebali179s avatar
Jesus sade det själv i Markusevangeliet 13:13 SFB15
Ni kommer att bli hatade av alla för mitt namns skull.
Citera
2024-09-15, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Jag hånar kristna av samma anledning som kristna brukade håna hedningarna de ville konvertera:
"Ni ska inte tro på såna där gamla vidskepligheter, det leder er ingen vart. Kan ni inte tro på någonting vettigt istället?
Ni ser ju löjliga ut när ni håller på med era gamla riter och rabblar era ramsor."

Jag är helt säker på att det där syftar på feminsm och annan gudlös marxism.

Vad erbjuder du folk istället för evigt liv i paradiset?
Citera
2024-09-15, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vi som går vänstra handens väg har en fiende i dem som känner sig djupt kristna. Vi är inte alls lika triggade av kristna janushuvuden. Vi ser de kristna som spridande av lögn. Den största är att jesus är guds son eftersom jesus är satan.
Den som sa det, va det. Tillbaka till sandlådan med dig.
Citera
2024-09-15, 21:26
Medlem
Citat:
USA är inte ett eget litet land. Dom har världsmakt vilket påverkar deras politik internt i landet. Har man världens mäktigaste millitär då behöver man bli lite korrupt.

Sverige är statsreligiöst. Våra politiker är våra präster och svenska kyrkan flyttade in i riksdagen för 100 år sen.

Äldre svenskar är nyfikna tycker jag ändå. Åtminstone öppna.

Men du hånar kristna för att dom hånar dig. Är det ditt argument?

Jag har personligen aldrig sett en kristen i verkliga livet håna någon för att inte vara kristen. Det jag har personligen sett är folk som hånar tron på Gud.
Citera
2024-09-15, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sefiruz
Följer man de 10 budorden så är det ingen förtryckarreligion direkt tillskyndad från Islam, dock tyvärr ingen som följer dessa alls numera, man hänger tom HBTQ flaggor i kyrkorna, det är inte klokt.
Samma flaggor överallt i hela västvärlden varje juni, även i Vatikanen. Det är helt absurt.
Citera
2024-09-15, 21:37
Medlem
Jag försöker att låta bli håna kristendomen som religion, men ibland är det såklart svårt att se hur idiotiska grejer de troende tror på. Speciellt när de försöker gå ut och predika i syfte att sprida läran och värva fler medlemmar till sin fantasireligion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in