2025-02-13, 23:27
Medlem
Pungsvings avatar
Man vill förstöra allt som fungerar. Man vill så förvirring. Man vill erbjuda diktatur som lösningen.
Citera
2025-02-13, 23:29
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cluster-B
Nej men att den kristna högern paradoxalt tar vänsterblivna/kräkliberala, moralrelativistiska skitstudier som gospel. För ni jobbar ju egentligen ihop. Jag har ju redan förklarat hur ni delar samma axiologi. Har du problem med läsförståelsen helt plötsligt eller låtsas du bara som att du inte begriper?
Ditt inlägg är iaf obegripligt. Den första meningen är ju bara meningslös rappakalja. Den andra meningen är iofs begriplig men vad menar du med "ni"?? Samma om "ni" i den tredje. Och min läsförståelse är nog antagligen rätt ok efter alla hyllmeter böcker som jag läst i olika genrer, mest för eget nöjes och intresses skull, men även för studier upp t o m avklarad forskarutbildning. Hur har du det själv med läsförståelsen?
Citera
2025-02-14, 07:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Du kan bevisligen inte omvärdera någonting, som envisas med att bränna samma halmgubbe gång på gång trots upprepade påpekanden.

Tror du på riktigt att du är ens det minsta originell med dina ateistiska floskler? Tänka själv va?

Yes, we are all individuals!

Vi kan enkelt avgöra om någon oss två den står i fårskocken och brölar eller om vi har förmågan att tänka i nya banor och omvärdera sina övertygelser.

Jag säger att jag kommer att ändra åsikt och erkänna att jag hade fel och att en gud existerar i samma ögonblick som det framkommer nya testbara förutsägelser som visar det.

Hur är det med dig! Vad, vilka bevis eller avsaknad av skulle övertyga dig om att du har fel! Frågan enkel så tillvida att man förstås inte dogmatiskt måste underkasta sig en övertygelse Så nernerd? Vad, specifikt skulle övertyga dig om att det inte finns någon gud eller anledning att tro att någon sådan existerar nerdnerd? Dvs vad krävs för att du skulle erkänna att din övertygelse om gud är fel?
Citera
2025-02-14, 07:43
Medlem
Cluster-Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Ditt inlägg är iaf obegripligt. Den första meningen är ju bara meningslös rappakalja. Den andra meningen är iofs begriplig men vad menar du med "ni"?? Samma om "ni" i den tredje. Och min läsförståelse är nog antagligen rätt ok efter alla hyllmeter böcker som jag läst i olika genrer, mest för eget nöjes och intresses skull, men även för studier upp t o m avklarad forskarutbildning. Hur har du det själv med läsförståelsen?

Dumförklara och avfärda mig är ju det enda du kan göra i brist på sakargument. Och låtsas att se mer bildad ut.
Citera
2025-02-14, 13:11
Medlem
Cluster-Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Man vill förstöra allt som fungerar. Man vill så förvirring. Man vill erbjuda diktatur som lösningen.

Det är kristna, judiska och islamiska fundamentalister som vill införa en noahidisk teokrati. Liberalismen med woke och sånt är en kontrollerad opposition åt noahiderna som erbjuder incitament för sådana som Trump med sin "kristna nationalism" (egentligen en sorts globalism) i USA.

Samröret mellan Israel, den kristna högern och Wahabismen/Salafismen blir bara mer och mer uppenbart med tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in