Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-30, 17:15
  #1
Medlem
BlackObamas avatar
Estrella döper tillfällig om sig till Ostrella för att marknadsföra sina ostbågar. Den imbecilla idén är kläckt och genomförd av Estrellas 19-åriga vice VD Johanna Hellqvist. Detta väcker ju flera frågor. Men först och främst så låter detta som en humorlöskvinna som försökt komma på något roligt och kissat ned sig själv av skratt när hon kom på "Ostrella" och tyckte hela världen behövde höra hennes ordvits. Pinsamt när tjejer ska försöka vara roliga eftersom de inte behärskar humor, undantaget Emma Knyckare. Men finns det inga vuxna på Estrella som kunnat stoppa vansinnet innan det blev verklighet och fick spridning? Och hur fan blir en 19-åring vice VD? Måste vara ägarens dotter? Eller är det ägarens lilla sexleksak som får lov att roa sig på "jobbet"? Eller är det kanske både och? D.v.s. ägarens dotter och lilla sexleksak?

Kommer detta att påverka vad du köper för snacks framöver? Själv har jag alltid varit Estrella trogen, men kände spontant att OLW nog är lika bra så att jag kan köra på dem framöver istället.

https://www.aftonbladet.se/minekonom...a-kunder-rasar
__________________
Senast redigerad av BlackObama 2024-07-30 kl. 17:22.
Citera
2024-07-30, 17:16
  #2
Avstängd
Nej bryr mig inte om namnet, smaken jag är ute efter. Töntigt att ens bry sig..
Citera
2024-07-30, 17:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackObama
Detta väcker ju flera frågor.

Tycker nog bara att det väcker en fråga. Varför i allsin dar bryr du dig som vuxen individ över ett företags reklamjippo..?
Citera
2024-07-30, 17:19
  #4
Medlem
ItsWednesdays avatar
Har Estrella ostbågar?
Citera
2024-07-30, 17:20
  #5
Medlem
VoktorDodkas avatar
PR-jippo vilket framgår av tråden; (FB) Johanna Hellqvist, 19 år och vice-vd på Estrella
Citera
2024-07-30, 17:20
  #6
Medlem
Dishys avatar
Assisterande VD är hon. VD-assistent alltså. Och Estrella känns lite sömnigt så de ville väl reklamkuppa lite.
Citera
2024-07-30, 17:21
  #7
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Har Estrella ostbågar?
Ja, men OstLW's ostkrokar är godare.
Citera
2024-07-30, 17:23
  #8
Medlem
kalkryggars avatar
Det är faktiskt en genialisk PR-grej. Det fungerar också för det snackas om det överallt i media och nu här på FB. Tänk så många som oavsett om de är roade eller arga över tilltaget ändå faktiskt pratar om och tänker på Estrella (Ostrella).

Däremot så går det inte att äta deras chips längre. Tror är sen de bytte bort något slags fett. Chipsen blev hårda och lite som att tugga tunt knäckebröd. Inte alls roligt. Då försökte de med at vända det till att vi ville ha det mer krispigt. Men det verkar inte gå hem, eftersom det smakar ju skit numera.

Förr var Alltid Estrellas chips bäst. OLW var snäppet tristare. Nu är OLW fortfarande på samma nivå, men flera snäpp bättre än Estrella.

Allt skiter sig alltid för eller senare...
Citera
2024-07-30, 17:25
  #9
Medlem
BlackObamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
PR-jippo vilket framgår av tråden; (FB) Johanna Hellqvist, 19 år och vice-vd på Estrella

Det framgår av första raden i mitt första inlägg också...

Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Ja, men OstLW's ostkrokar är godare.

Om OLW kallar sina ostbågar för ostkrokar har vi problem, för då kan jag inte handla deras snacks heller. Får väl köra lantchips framöver då kanske.
Citera
2024-07-30, 17:29
  #10
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Har Estrella ostbågar?
Ja
Citera
2024-07-30, 17:30
  #11
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Ja, men OstLW's ostkrokar är godare.


OLW har alltid haft betydligt godare ostbågar, med chipsen är det tvärtom. OLW är mesigare i kryddningen och har inte samma smakupplevelse.
Kanske därför Estrella vill förnya sina ostbågar för att kapa åt sig marknadsandelar ?
Nu vet jag inte ifall OLW överlägsna ostbågar är marknadsledande, men det är något jag tror på
Citera
2024-07-30, 17:31
  #12
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Ja, men OstLW's ostkrokar är godare.

De är goda, men har aldrig smakat Estrellas så kan inte säga att de är godare.

Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Ja

Hm, man lär sig nåt nytt varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in