Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-02, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globalistforumet
historierevision kallas det.

Vilket är detsamma som Socialdemokraterna i Sverige ägnat sig åt sedan långt innan internet fanns. Då medelst läroböcker, TV-program, radioprogram och dagstidningar. Vi skulle alla lära oss att utvecklingen av Sveriges välstånd startade först på 30-talet i och med S regeringsinnehav. Det budskapet relateras idag till som en sanning då flera generationer nu inpräntats detta. Att Sveriges välstånd skapades av de fantastiska närande företagare, innovatörer och genier samt ett härdat och arbetsamt folk (förutom råvarorna och energin) som gjorde lilla Sverige till en industriell stormakt under 1900-talet. S skummade bara grädden av detta hårda arbete och tog gladeligen åt sig äran. Off topic såklart, men internet och Demokraterna i USA är inget annorlunda än Putin, mullorna, Xi, jesuiterna eller Kim... de påför dig sin version av sanningen och "de andras" sanning tystas. Har fungerat i tusentals år.
Citera
2024-08-02, 12:41
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det är valpropaganda som går under ironi. Sånt har alla gjort längre än vad du och jag har levt.

Med ett extra klick från Elons tweet kan du se att ursprungsförfattaren skrivit att det är parodi, precis som du säger.

Med ett extra klick från Googles sökmotor kan du läsa att:

Citat:
The sites displayed as search results or linked to by Google Search Services are developed by people over whom Google exercises no control.

Citat:
Google disclaims any and all responsibility or liability for the accuracy

Citat:
THE GOOGLE SEARCH SERVICES ARE PROVIDED "AS IS," WITH NO WARRANTIES WHATSOEVER.

Vad är skillnaden?
Citera
2024-08-02, 12:50
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Med ett extra klick från Elons tweet kan du se att ursprungsförfattaren skrivit att det är parodi, precis som du säger.

Ja, det var enkelt att förstå att det var ironi, parodi. En viss typ av valpropaganda som i princip alla världen över historiskt ägnat sig åt.

Citat:
Med ett extra klick från Googles sökmotor kan du läsa att:

...

Vad är skillnaden?

Man kan tydligt se i videon att det är Google som utesluter resultat och byter ut sektioner. Det är också tydligt att någon på google aktivt har gjort detta eftersom det fungerar som man tänker att de ska när man gör samma sökning i exempelvis Sverige (utanför USA verkar det vara som gäller).

Det plus att autocomplete har rensats från vissa söktermer, men de finns om du inte söker från USA visar också att deras förklaring är skitsnack.

Menar du på riktigt att du inte anser att det är läskigt det Google gör?
Citera
2024-08-02, 12:53
Medlem
MyJustices avatar
Microsofts sökmotor visade ca samma resultat för nån dag sen
men idag så är det ändrad eller nåt sånt
söker man på trump så kommer det rätt resultat
Citera
2024-08-02, 13:00
Citat:
Menar du på riktigt att du inte anser att det är läskigt det Google gör?

Nej:

Citat:
Jag håller med, men att Elon uppmärksammar detta bokstavligt talat dagen efter att han själv kritiserats.

Jag försvarar inte Google men Elon kanske ska hålla låg profil med tanke på vad han själv pysslar med.

Jag menar att den enda anledningen att Elon öht nämner Google i detta sammanhang är för att avleda från kritiken han själv mottog för spridningen av AI-videon bokstavligt talat en dag tidigare.

Vad jag säger är att både Elon och Google (om anklagelserna mot dem stämmer, jag är inte i USA) försöker påverka valet.
Citera
2024-08-02, 13:04
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Bara för att jag kunde så mailade jag en bekant i USA och frågade, hon svarar att det är som vanligt även där.
Använder Opera som webbläsare med inbyggd VPN. Samma där, använder jag USA får jag resultat. Märkligt.

Någon har väl suttit och matat sin google algoritm med kamala grejer och får därför upp kamala resultat nu och fattar inte varför. Mycket mer sannolikt.
Citera
2024-08-02, 13:05
Avstängd
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:

Nu anser jag dock att Trump är en idiot och det är skönt att slippa se fanskapet. Men jag tillhör också de som är begåvade. Då förstår jag att detta som Google gör (och tidigare har gjort) är läskigt på hög nivå.

Du tillhör en av extremt få svenskar,, de flesta är muppar som tror allt de blir skedmatade från närmsta propagandakanal, svt, sr, dn etc. Därför tror de nog fortfarande massinvasion av kriminellt slödder och klanfamiljer är lönsamt, för det har tvn sagt till dem i alla år... osv.

Och ja Trump är dum och sämst, en miljardär, fastighetsmagnat, best seller författare, tv stjärna som har en fru som är fd fotomodell av den snygga sorten, fina barn, osv, me nej, såssar i sverige är minsan bättre, som inte åstadkommit ett skit i sitt liv.. där har du eliten..
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2024-08-02 kl. 13:08.
Citera
2024-08-02, 13:36
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Nej:

Vi är olika helt enkelt. Jag tycker det är väldigt läskigt. Jag tycker det är lika läskigt när Aftonbladet, SVT, SR, BBC, CNN gör liknande saker.

Citat:
Jag menar att den enda anledningen att Elon öht nämner Google i detta sammanhang är för att avleda från kritiken han själv mottog för spridningen av AI-videon bokstavligt talat en dag tidigare.

Jag tror du har fel. Sån kritik som Musk får tror jag rinner av honom som vatten på en regnkappa. Han är autist som saknar förmåga att förstå eller sätta sig in i kritik han får.

Jag tror (menar inte) att han gör det för att han är trött på Biden och kamelen Harris som tillhör ett folk som arbetar på just det sättet som får Google att göra det som Musk delade vidare att de gör.

Citat:
Vad jag säger är att både Elon och Google (om anklagelserna mot dem stämmer, jag är inte i USA) försöker påverka valet.

Vad menar du med "om anklagelserna mot dem stämmer"? Kan du verkligen inte se i Rubins video att det tydligt framgår att det stämmer?

Men visst försöker båda påverka valet. Skillnaden är att enorm dock. Musk gör det på ett sätt som är okej. Google gör det genom att sudda bort människor (Trump). Det allvarliga är att Google search är i monopolställning och kan i princip styra vad folk vet.

Men som sagt, du verkar helt okej med att ha det så. Jag tycker synd om dig.
Citera
2024-08-02, 13:40
Citat:
Vi är olika helt enkelt.

Du missförstår mig antingen medvetet eller så har du problem med att läsa.

Du frågade ifall jag menar att jag inte anser att det är läskigt det Google gör. Jag svarade nej, som i nej det menar jag inte.

Resten av ditt inlägg är inte värt min tid.
Citera
2024-08-02, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Intressant, noterat bl.a. av Elon Musk:
https://www.youtube.com/watch?v=vSTW...TheRubinReport

Screenshots finns i filmen:

Om man i google skriver in "president donald" så föreslår google DUCK eller REAGAN. Det går inte att få upp TRUMP. Google har alltså bannat sökkombinationen DONALD+TRUMP.

Om man söker på DONALD TRUMP så kommer det upp bara positiva nyheter om KAMALA.

Om man söker på KAMALA HARRIS så kommer det upp bara positiva nyheter om KAMALA.

Om man söker "assasination attempt trump" så finns inte den händelsen.

Google har alltså ändrat på världen och bara Kamala Harris finns att välja.

Trams.
Inget av påståendena stämmer.
Citera
2024-08-02, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
För mig fungerar google som vanligt. Söker jag på Donald Trump så får jag enbart upp nyheter om honom.

Tramstråd.

Skall endast vara i USA.

Så har någon VPN och testa via USA och se om det stämmer ?
Citera
2024-08-02, 13:56
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Du missförstår mig antingen medvetet eller så har du problem med att läsa.

Inget av ovanstående. Du uttrycker dig väldigt otydligt.

Citat:
Du frågade ifall jag menar att jag inte anser att det är läskigt det Google gör. Jag svarade nej, som i nej det menar jag inte.

Men va fan menar du då? Är det läskigt eller inte enligt dig? Eller blir det för svårt för dig att svara ärligt på den frågan med ett rakt svar?

Citat:
Resten av ditt inlägg är inte värt min tid.

Naturligtvis så anser du att videobevis som motsäger det du hävdar inte är värt din tid. Humor på stor nivå. HAHAHAHA... jävla mupp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in