Citat:
Ursprungligen postat av
kodapan
Nej:
Vi är olika helt enkelt. Jag tycker det är väldigt läskigt. Jag tycker det är lika läskigt när Aftonbladet, SVT, SR, BBC, CNN gör liknande saker.
Citat:
Ursprungligen postat av
kodapan
Jag menar att den enda anledningen att Elon öht nämner Google i detta sammanhang är för att avleda från kritiken han själv mottog för spridningen av AI-videon bokstavligt talat en dag tidigare.
Jag tror du har fel. Sån kritik som Musk får tror jag rinner av honom som vatten på en regnkappa. Han är autist som saknar förmåga att förstå eller sätta sig in i kritik han får.
Jag tror (menar inte) att han gör det för att han är trött på Biden och kamelen Harris som tillhör ett folk som arbetar på just det sättet som får Google att göra det som Musk delade vidare att de gör.
Citat:
Ursprungligen postat av
kodapan
Vad jag säger är att både Elon och Google (om anklagelserna mot dem stämmer, jag är inte i USA) försöker påverka valet.
Vad menar du med "om anklagelserna mot dem stämmer"? Kan du verkligen inte se i Rubins video att det tydligt framgår att det stämmer?
Men visst försöker båda påverka valet. Skillnaden är att enorm dock. Musk gör det på ett sätt som är okej. Google gör det genom att sudda bort människor (Trump). Det allvarliga är att Google search är i monopolställning och kan i princip styra vad folk vet.
Men som sagt, du verkar helt okej med att ha det så. Jag tycker synd om dig.