• 1
  • 2
2024-08-03, 11:30
Medlem
ImTheMans avatar
Jag skulle gissa att svullnaden av fötter hänger ihop med en inflammation. Och en jobbigt placerad abscess i tandköttet.
Citera
2024-08-03, 12:14
Medlem
Sherrycolas avatar
Kan du lägga upp en bild?

Har du sökt vård ännu?
Citera
2024-08-03, 14:55
Medlem
Hur mår du nu?
Citera
2024-08-03, 15:27
Medlem
Kontakta vården men säg att det var första gången du tog kokain, risken är annars att de tar ditt körkort.
Citera
2024-08-03, 16:58
Moderator
Morfar-52s avatar
OT/tjafs raderat utan varning (denna gång)./mod
Citera
2024-08-03, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llfy
SNÄLLA hjälp en orolig kvinna!
Hej, mitt första inlägg och som jag gör i panik!
Är erfaren med att ta ladd, såpass att jag inte längre kan dra de. Men har vissa kvällar istället bara lagt under tungan och tandköttet. Och nu blev det lite för många dagar och plötsligt är hela insidan av munnen som ett vitt lager o med en fruktansvärd smärta både på insidan av läpparna och lite utspritt på tungan. OCH mina läppar har svullnat upp helt galet mycket och speciellt högersidan av underläppen som bara hänger ner nu... kan inte dricka vatten utan att allt rinner ner för jag inte kan sätta ihop läpparna... den är såpass svullen att den borde spricka vilken sekund som helst trots att jag smörjer med bra läppbalsam...
Och samtidigt så svullnade även mina fotleder...
Vet inte hur jag kan bifoga bilder på mina läppar?
SNÄLLA vet någon varför, o vad jag kan göra och såklart om det är farligt allt som händer...?
Tacksam för minsta lilla svar för jag börjar bli väldigt orolig... Och berätta gärna hur jag kan skicka bilder!
Mvh väldigt orolig kvinna som inte vill söka vård av förståelig anledning....

Lägg upp bild så får vi avgöra!

Men hoppas att du har fått hjälp eller att det är på bättringsvägen... Mvh
Citera
2024-08-04, 00:14
Medlem
Tycker du ska söka vård.

Men om du nu inte gör eller inte får bra hjälp. Is! Isbitar i munnen. En påse frysta ärtor mot ansiktet. Isbad för fotleder. Det hjälper inte för drogerna men ta hand om svullnader oavsett orsak.
Citera
2024-08-16, 14:16
Medlem
415brushans avatar
Lite sent svar, men verkar som att kokset vart bankat med Levamisole/tetramisole vilket faktiskt dödar goda bakterier i kroppen och kan vid överanvändning även orsaka vävnadsdöd.

Leva och tetra bankas in i kokset i mer än hälften av gångerna på gatan, så risken är stor.
Ni som dragit ladd en helg och sen blivit förkylda i dagar efteråt, där har ni levamisol. Den sänker immunförsvaret oerhört mycket.

Ps. Leva/tetra används som avmaskningsmedel för hundar btw
Citera
2024-10-16, 11:44
Medlem
Ond.hickas avatar
TS, hur gick det?
Citera
2024-10-16, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
TS, hur gick det?
Om vi går efter hennes senaste inlägg så slutade det med att hon veckan efter denna händelse började koka crack istället

För er som inte vet, är crack-ruset tydligen dag och natt från vanligt kokain trots att det enda tillägget är bikarbonat under vissa värmeförhållanden. Har man redan problem med vanligt kokain så lär det sluta katastrofalt då crack-ruset är betydligt mer beroendeframkallande
Citera
2024-10-16, 14:18
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
Om vi går efter hennes senaste inlägg så slutade det med att hon veckan efter denna händelse började koka crack istället

För er som inte vet, är crack-ruset tydligen dag och natt från vanligt kokain trots att det enda tillägget är bikarbonat under vissa värmeförhållanden. Har man redan problem med vanligt kokain så lär det sluta katastrofalt då crack-ruset är betydligt mer beroendeframkallande

Aj då. Jag hade hoppats på att hon skulle bli glatt överraskad av omtanken och berätta en solskenshistoria där hon tog emot hjälp, fick medicinsk munskölj och började gå på möten. Hoppas hon mår okej i alla fall, var hon nu är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in