Citat:
Ursprungligen postat av
Bomber-O-Granater
Som jag misstänkte, följdfrågan blir då, 5 + respektive - gentemot schweden!?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bomber-O-Granater
Som jag misstänkte, följdfrågan blir då, 5 + respektive - gentemot schweden!?
- Korruptionen är så blatant att hjärnblödningen är nära förestående. Sverige har väsentligen mer system för att säkerställa integritet i offentliga väsendet
- Allmänt efterhåll av städer och renlighet bättre i Sverige
- Det tar ett tag att vänja sig vid tanken på noll fack, kollektivavtal etc, you’re on your own, take it or leave it
- Pressfriheten. Kanada är ett commonwealth land och har därmed samma efterblivna regler runt publikation bans etc. En domare kan beordra att inga detaljer om ett fall får röjas i media om det riskerar påverka rättegångens utfall (jätteofta). Det är helt omöjligt att begära ut dokument från någonstans etc.
- Det finns fan ingenting som ens liknar glögg till julen
+ Laglig weed och enkelt tillgång till svamp etc. (Duh)
+ Det händer grejer hela tiden utanför storstäderna. Band, events, coolt folk helt enkelt.
+ Att vara privat. Ingen utom Skatteverket här vet vad jag tjänar, var jag bor eller vad för bilar jag kör.
+ Spontant bli kompis med en barista eller någon i affären. Dock är jag ovanligt extrovert antar jag, har lätt för samtal om allt med vem som helst.
+ Naturen. Bor långt åt helvete uppe i bergen. Jag och björnen som brukar traska runt i min bakgård brukar stå och stirra på varandra genom fönstret när jag dricker mitt morgonkaffe haha