• 1
  • 2
2024-08-04, 01:43
Medlem
dialektikers avatar
rligt talat, har ni ngonsin sett en snygg naturist i de allehanda reportage, i media?
De sitter dr och sger att det r s hrligt att de fr se ut precis som de vill, men tacka fan fr det, de r ju fula som stryk allihopa.
Klart ingen behver skmmas.
Och det skulle ju inte funka om de var sexiga, fr de kan ju inte g omkring och vara upphetsade hela tiden. Tillexempel p campinggrannens fru som r med p nudist-semestern.

Skitsnack det dr med "sch, vi r s naturliga infr varandra s ingen tnker p sex d vi r nakna oavsett om det finns riktiga sexbomber bland oss".

Skulle vara intressant att se en naturist som tminstone ser ut som en 3:a i dessa tv-reportage/dokumentrer om dem.

De brukar se ut som de hr https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ikenheten-okar , sl sig fr brstet att de kan vara nakna med varandra utan att tnka p sex (tacka fan fr det), och s sitter de dr och relaterar sig sjlva till tjejer som gr omkring med string.

Visst, helt ok att vara naturist, men de verskattar alltid sin egen dragningskraft.
Och det blir lite patetiskt, nr de stoltserar med hur naturliga de lyckas vara med varandra nakna, och kan motst att bli sexuellt upphetsade, just nr de ser ut som de gr i dokumentrerna/reportagen.

Shr ser de ut ocks https://www.expressen.se/amelia/prem...e.enable=false
dr de proklamerar att nakenhet inte r frknippat med sex .
Nej, jag skulle inte tro det.
Senast redigerad av dialektiker 2024-08-04 kl. 01:57.
Citera
2024-08-04, 02:16
Medlem
OleYellers avatar
r det inte lite det som r idn d? Kom som du rkar se ut och ha det bra!, typ?

Jag hade aldrig deltagit men det r ju inte jttesvrt att frst varfr det finns och varfr folk gr det. Jag har sett en del som ser helt ok ut fr sin lder i sna reportage ocks. Inga tiopongare, sklart.
Citera
2024-08-04, 04:26
Medlem
franges avatar
Nej. Annars hade de hngt p Ollyfans och ftt betalt fr att visa upp elndet.
Citera
2024-08-04, 04:49
Medlem
Finns vl i alla utseenden. Det r vl inte s att en dag upptcker man att man r ful och tnker att nu ska jag bli nudist.
Citera
2024-08-04, 07:21
Medlem
Det r vl frmst ldre som gr med och/eller tar en ledarpost i en naturistfrening?
Citera
2024-08-04, 07:25
Medlem
Det r skert ett krav frn naturistfreningen om man blir medlem att bara ni som r fula fr fotas, s att alla ska knna sig vlkomna nr man tittar i deras broschyrer.
-------
- Folk knner sig besvrade att komma hit och visa sina 10 pongs kroppar, dom tror att dom fr tvla med andra i sknhet hela dagarna, vad ska vi gra
- Fota bara fula, s lockar vi hit dom i tron att dom kommer bli vackrast i lgret
Senast redigerad av their 2024-08-04 kl. 07:29.
Citera
2024-08-04, 07:53
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
rligt talat, har ni ngonsin sett en snygg naturist i de allehanda reportage, i media?
De sitter dr och sger att det r s hrligt att de fr se ut precis som de vill, men tacka fan fr det, de r ju fula som stryk allihopa.
Klart ingen behver skmmas.
Och det skulle ju inte funka om de var sexiga, fr de kan ju inte g omkring och vara upphetsade hela tiden. Tillexempel p campinggrannens fru som r med p nudist-semestern.

Skitsnack det dr med "sch, vi r s naturliga infr varandra s ingen tnker p sex d vi r nakna oavsett om det finns riktiga sexbomber bland oss".

Skulle vara intressant att se en naturist som tminstone ser ut som en 3:a i dessa tv-reportage/dokumentrer om dem.

De brukar se ut som de hr https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ikenheten-okar , sl sig fr brstet att de kan vara nakna med varandra utan att tnka p sex (tacka fan fr det), och s sitter de dr och relaterar sig sjlva till tjejer som gr omkring med string.

Visst, helt ok att vara naturist, men de verskattar alltid sin egen dragningskraft.
Och det blir lite patetiskt, nr de stoltserar med hur naturliga de lyckas vara med varandra nakna, och kan motst att bli sexuellt upphetsade, just nr de ser ut som de gr i dokumentrerna/reportagen.

Shr ser de ut ocks https://www.expressen.se/amelia/prem...e.enable=false
dr de proklamerar att nakenhet inte r frknippat med sex .
Nej, jag skulle inte tro det.

Jag blir lite fundersam p det du skriver.
Frmst tnker jag att naturister sllan pratar om att de p ngot stt r duktiga som kan gr runt nakna och okta tillsammans, de verkar bara alltid f liknande frgor frn jorunalister och behver besvara den om och om igen.
Sen vad gller att g runt och vara inte kt av nakenhet r snarare en vaneprocess.
Gr du runt naken dagarna i nda med en kvinna kommer sjlva situatonen att i din skalle frndras till skillnad frn om hon bara r naken nr ni ska pippa.
Jag tnker att det r lite samma mekanismer som styr att folk blir "porrakadade" och helt sonika slutar tnda p vaniljgrejer.
Stamfolk i halva vrlden har fram tills nyligen gtt med olika hftskynken som enbart tckt knsorganet och de har ju vant sig och springer inte runt och ktat upp varandra hela dagarna.

Sen hur vida naturister eller nudister r snygga borde vl g att frklara med att det
1. Oftare r de ldre och mer erfarna som blir intervjuade (gammal = "ful")
2. De yngre kanske avskrcks frn att medverka publikt d samhllet (uppenbarligen) har en massa frdomar.
Citera
2024-08-04, 07:56
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Man kanske inte bryr sig s mycket nr man blir ldre? kanske annat i huvet n sex, vad vet jag, sknt att va naken, jag gr alltid naken i trdgrden men skulle inte gjort det infr andra
Citera
2024-08-04, 08:23
Medlem
Det inlgget fick en att fundera, att "porrskadade" som sker mer och mer bizarr underlig porr, frn brjan kanske varit naturister, som blev trtta p att dagligen se p vanliga kroppar och vill ngot mer fr att tnda.
Citera
2024-08-04, 09:43
Medlem
Mr. Flynns avatar
Dom flesta ser rtt normala ut p naturistbaden.

Det r ju dock lite fler ldre n yngre. Det tillsammans med att yngre mnniskor i regel r individualister och inte engagerar sig i freningar r skert en av flera anledningar till varfr man mest ser ldre naturister i media.

Jag har sett det mesta p p nakenbad. Mn, kvinnor, par, familjer, gamla, unga, handikappade, korta, lnga, smala, tjocka, vltrnade, fula, snygga och alldagliga.

Vad jag dock inte sett mycket av r ickevita, det r helt klart den strsta gemensamma nmnaren av beskarna. Dom r vita. Sjlvklart har man sett ngra med asiatiskt och afrikanskt pbr men det rr sig om ngon enstaka procent.

S nakenbaden tordes ju vara drmmen fr den stereotypa flashbackaren. G runt visa upp sin FB-dase utan massa invandrare i nrheten. Nu r ju dock nstan alla p nakenbadet fr sola, bada och ha det bra. Inte visa upp sig eller glo p andra.
Citera
2024-08-04, 09:54
Avstngd
KingHisss avatar
I regel nej. De r oftast sdana som ltit gravitationen ta ver. Har aldrig sett en snrt vare sig man lr kvinna i dessa ful-rum
Citera
2024-08-04, 10:31
Medlem
Tror det r mnga tittare bland nudist/naturister, frmst karlar, mn r visuellt kodade. Vissa lskar ocks visa upp sin pillesnopp, antingen vill de skryta och f ragg, eller s vill de tminstone ngon ska se den.
Snygga personer tror jag undviker offentlig nakenhet. Fr mycket flsande och weirdos som smyger i buskarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in