Citat:
Ursprungligen postat av
villagatan
Till stor del lever jag på godis/olika former av snacks, glass och pizza, hamburgare och div färdigmat till vardags. Igår åt jag tre glassar, två billys panpizza, lite lösgodis, fem munkar och en hamburgare. Till detta dricker jag vatten, och kanske en redbull.
Har en jäkla ämnesomsättning så fysiskt har det inte gett mig några problem, är lika smal som tidigare. Hur länge håller detta? Hur farligt/hälsosamt är det?
Det håller 20-25 år, sen kraschar din kropp katastrofalt. Fast egentligen håller det inte alls, problemen smyger sig in redan första månaderna utan att du märker något. USA-dieten dödar dig långsamt utan att du lägger märke till det, efter något år kommer hudutslagen, du tänker att det är normalt - men egentligen har du SIBO, candidainfektion, inflammationer, fettlever och läckande tarmar. Du tänker att det är normalt, du fiser ju bara lite extra mycket och skrattar glatt åt det. Du är lite trött ibland, orkar inte riktigt ta tag i saker. "Precis som alla andra".
Det du inte vet är hur mycket bättre du skulle må de nästkommande 20 åren om du istället hade ätit riktig mat som fisk, ägg, kött, grönsaker - du har inget att jämföra med.