Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-08-04, 18:17
Medlem
Till stor del lever jag på godis/olika former av snacks, glass och pizza, hamburgare och div färdigmat till vardags. Igår åt jag tre glassar, två billys panpizza, lite lösgodis, fem munkar och en hamburgare. Till detta dricker jag vatten, och kanske en redbull.

Har en jäkla ämnesomsättning så fysiskt har det inte gett mig några problem, är lika smal som tidigare. Hur länge håller detta? Hur farligt/hälsosamt är det?
Citera
2024-08-04, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villagatan
Till stor del lever jag på godis/olika former av snacks, glass och pizza, hamburgare och div färdigmat till vardags. Igår åt jag tre glassar, två billys panpizza, lite lösgodis, fem munkar och en hamburgare. Till detta dricker jag vatten, och kanske en redbull.

Har en jäkla ämnesomsättning så fysiskt har det inte gett mig några problem, är lika smal som tidigare. Hur länge håller detta? Hur farligt/hälsosamt är det?
Har du testat blodsocker och blodfetter? Hur gammal är du? Är du man eller kvinna? Vad jobbar du med? Tränar du regelbundet?
Citera
2024-08-04, 18:22
Medlem
BewilderedHulders avatar
Slutar väl med att du blir blind av A-vitaminbrist och nervsystemet går sönder av, var det B-vitaminbrist?
Citera
2024-08-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Har du testat blodsocker och blodfetter? Hur gammal är du? Är du man eller kvinna? Vad jobbar du med? Tränar du regelbundet?
Nej, aldrig testat det. Har dock väldigt lågt blodtryck. Är man, 20 år. Tränar aldrig, studerar.
Citera
2024-08-04, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Slutar väl med att du blir blind av A-vitaminbrist och nervsystemet går sönder av, var det B-vitaminbrist?
Blind?
Citera
2024-08-04, 18:36
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Blind?
Ja, du får börja studera punktskrift innan dina kognitiva förmågor sviker dig
Citera
2024-08-04, 18:37
Medlem
Citat:
Nej, aldrig testat det. Har dock väldigt lågt blodtryck. Är man, 20 år. Tränar aldrig, studerar.
40 år brukar vara den kritiska gränsen, då får man effekterna av en tålig kosthållning och brist på fysisk aktivitet. Typ 2 diabetes och högt kolesterol och högt blodtryck.
Sedan beror det också på ärftliga egenskaper. Hur är hälsan hos dina föräldrar och far-/morföräldrar. Om de är döda, vid vilken ålder och dödsorsak.
Citera
2024-08-04, 18:37
Medlem
VackraYazmines avatar
Du kommer nog kunna hålla på sådär några år utan att din kropp tar permanent skada. Men sen faller den ihop både fysiskt och psykiskt ska du se.
Citera
2024-08-04, 18:55
Medlem
hockexs avatar
Det är individuellt men i regel så ju yngre du är desto mindre farligt. Men det är defenitivt inte bra, om du jämför med 500g frukt och grönsaker per dag så är det en gigantisk skillnad.

Testa en grön månad med motion inblandat och se hur det känns
Citera
2024-08-04, 20:05
Medlem
Med tiden kommer diabetes, fettlever och kärlsjukdom. Det är inte roligt.
Citera
2024-08-04, 20:12
Medlem
Dishys avatar
Fortsätt ät så, glöm inte skapa en AMA-tråd här sen tex titel "Jag har cancer och sex månader kvar att leva".
Citera
2024-08-04, 22:29
Medlem
Citat:

Det håller 20-25 år, sen kraschar din kropp katastrofalt. Fast egentligen håller det inte alls, problemen smyger sig in redan första månaderna utan att du märker något. USA-dieten dödar dig långsamt utan att du lägger märke till det, efter något år kommer hudutslagen, du tänker att det är normalt - men egentligen har du SIBO, candidainfektion, inflammationer, fettlever och läckande tarmar. Du tänker att det är normalt, du fiser ju bara lite extra mycket och skrattar glatt åt det. Du är lite trött ibland, orkar inte riktigt ta tag i saker. "Precis som alla andra".

Det du inte vet är hur mycket bättre du skulle må de nästkommande 20 åren om du istället hade ätit riktig mat som fisk, ägg, kött, grönsaker - du har inget att jämföra med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in