Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-08-04, 22:53
Medlem
Onanikrems avatar
Gammal arbetskamrat levde som du, vid 40 hade han tappat 8 riktiga tänder (förutom visdomständerna) Diabetes, högt blodtryck kom ungefär då också. Idag, runt 60år sitter han mestadels i rullstol även om han kan gå kortare sträckor, är i det närmaste blind och haft tre infarkter. Den sista tog nästan kol på honom. Hade han inte befunnit sig på sjukhuset när han fick den senaste hade han knappast överlevt.
Citera
2024-11-20, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villagatan
Till stor del lever jag på godis/olika former av snacks, glass och pizza, hamburgare och div färdigmat till vardags. Igår åt jag tre glassar, två billys panpizza, lite lösgodis, fem munkar och en hamburgare. Till detta dricker jag vatten, och kanske en redbull.

Har en jäkla ämnesomsättning så fysiskt har det inte gett mig några problem, är lika smal som tidigare. Hur länge håller detta? Hur farligt/hälsosamt är det?
Det är direkt farligt om du inte tuggar vitaminer. Du behöver få i dig olika vitaminer för annars riskeras du att systemet kollapsar.
Ett råd från en vän! Det finns folk som blivit blinda av vitaminbrist tyvärr.
Citera
2024-11-20, 00:44
Medlem
zombie-nations avatar
Det finns multivitamin i form av gelégodis.
Citera
2024-11-20, 11:26
Medlem
Det där är ju som att skriva att du tränar eller rör inte på dig någonting över huvud taget mer än att ta dig från säng till tv och kyl/frys - för att konstatera att du fortfarande inte blivit skadad - och sedan undrar hur länge det håller.

Att endast äta skitmat innebär att så många hälsorisker ökar att det blir som en liten härlig tombola. Fortsätt så får vi se vad för härligt som uppenbarar sig när du blivit vuxen på riktigt.

Hjärt- kärlsjukdomar
Diabetes
Cancer
Kortare liv
Skitdåligt immunsystem
Fettlever
Övervikt kan givetvis komma smygande när du blir äldre men det är inte säkert.

Att äta näringsfattigt gör också att du inte kommer ha goda förutsättningar att orka arbeta nyttigt med kroppen så troligtvis kommer väl ett drös med hälsosamma nackdelar där med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in