Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-06, 21:52
Medlem
Bilen ser ut att vara en Kia Sportage. Jag har totalt ogrundade grava fördomar mot folk som kör såna...
Citera
2024-08-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KossanDoris
Vet inte om jag lyckas länka till Google Maps, men här på Kallerstadsleden innan staketet börjar går det en cykelbana rakt ner till vattnet. Inget värre än en trottoarkant som hinder. Det är 70 på vägen.

https://maps.app.goo.gl/akqPVyDuhQGnV2f7A

Troligt att de kom den vägen, har inte tänkt på ur öppet det är där.
Citera
2024-08-06, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamikazeklanten
Bilen ser ut att vara en Kia Sportage. Jag har totalt ogrundade grava fördomar mot folk som kör såna...

Dålig koll på bilar, men inte Volkswagen?
Citera
2024-08-06, 22:01
Medlem
godboys avatar
Nu vet jag inte hur det exakt ser ut på platsen förutom det jag sett på Google Maps. Men kan det vara så enkelt att det gått lite fort och föraren väjat för något småvilt eller en katt och sen en rett ut situationen?

Tyvärr försöker en del väja för sånt och kan då lyckas ställa till stor fara både för dig själva och andra trafikanter.
Senast redigerad av godboy 2024-08-06 kl. 22:17.
Citera
2024-08-06, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frede1610
Dålig koll på bilar, men inte Volkswagen?

Jag har för mig att Volkswagen har helt röda lyktglas på den lågt placerade belysningen bak.
Citera
2024-08-06, 22:02
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Försöker sätta mig in i hur det kan ha hänt.
Ponera att de åkt runt och letat efter ett sätt att komma ner till området runt Nykvarnsparken, och någon i bilen pekat och ropat "här ner!", så har föraren paniksvängt.
Citera
2024-08-06, 22:03
Medlem
Om vi nu ska ha gissningstävling så tror jag på misslyckad övningskörning.
Citera
2024-08-06, 22:19
Medlem
exoticspices avatar
De kom antagligen in på gångvägen av misstag och skulle vända bilen där öppningen är i muren men föraren kom för nära kanten och hamnade i vattnet.

Säkert utländska turister.
Citera
2024-08-06, 22:23
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KossanDoris
Vet inte om jag lyckas länka till Google Maps, men här på Kallerstadsleden innan staketet börjar går det en cykelbana rakt ner till vattnet. Inget värre än en trottoarkant som hinder. Det är 70 på vägen.

https://maps.app.goo.gl/akqPVyDuhQGnV2f7A

Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Troligt att de kom den vägen, har inte tänkt på ur öppet det är där.
Njae, de har nog kommit via Nykvarnsgatan och hamnat här. Hur de sen kom att köra över gräsmattan och ner i vattnet vet ingen.
Citera
2024-08-06, 22:30
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Känns ju medvetet. Bråk i bilen och föraren tappar det helt? Utvisningsbeslut? Vem vet
Citera
2024-08-06, 23:10
Medlem
Säkert tyska turister. De är överallt i sin jakt på "Allemansgericht"...
Citera
2024-08-06, 23:10
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Nu försöker du ju bara rädda ansiktet. Det är i allmänhet tomt på platsen där de körde ner i vattnet. Skulle de leta reda på en babbe att hylla, några minuter efter att en familj kört i vattnet? Fy fan, du måste vara full on retard.
Det var ju mycket folk där. Och andra hoppade i och hjälpte till. Jag har inget behov av att rädda mitt ansikte för det är så fult.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in