• 1
  • 2
2024-08-07, 00:00
Medlem
Alldeles för många rapporterar trådar citat och kommentarer under denna regel och det finns inga tydliga begrepp för att moderera dem.

Vad som helst kan anses som 'Trams' beroende på vilken moderator som tittar på det och hur lättkränkt eller vilket politiskt ideologi denne böjer knä för och alldeles för många moderatorer ideologiserar för mycket senaste åren till den grad att Flashback anses fascistisk.

OT däremot är en klar och tydlig regel men klumpas ihop med Trams och det skapar ett stort problem och är inte hållbart och det utnyttjas alldeles för mycket och för lätt.

Fan tragiskt att en alkis som mig kan inse detta problem medans de som styr Flashback är helt ovetande för problemet.
2024-08-07, 00:15
Avstängd
OnkelUnkass avatar
TVÅ gnäll-trådar för att din trams-kommentar "instämmer" (som inte tillför en diskussion någonting öht) raderades
2024-08-07, 00:30
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
Alldeles för många rapporterar trådar citat och kommentarer under denna regel och det finns inga tydliga begrepp för att moderera dem.

Vad som helst kan anses som 'Trams' beroende på vilken moderator som tittar på det och hur lättkränkt eller vilket politiskt ideologi denne böjer knä för och alldeles för många moderatorer ideologiserar för mycket senaste åren till den grad att Flashback anses fascistisk.

OT däremot är en klar och tydlig regel men klumpas ihop med Trams och det skapar ett stort problem och är inte hållbart och det utnyttjas alldeles för mycket och för lätt.

Fan tragiskt att en alkis som mig kan inse detta problem medans de som styr Flashback är helt ovetande för problemet.
1. Aldeles för många rapporterar trådar. Får jag fråga hur du vet hur många rapporter som kommer in? kan det vara så att det är du som råkat ut för ett antal och inte begriper vad du håller på med? Rätta mig om jag har fel
2. Å kom med ett bättre förslag då på denna regel istället för att gnälla.
Min farsa hade en slipsnål det stod KIMPKML på - kom inte med problem kom med lösningar Som ett svar på alla gnällspikar som inte vill ta eget ansvar utan lutar sig tillbaka och vill att andra skall göra jobbet.
ps
Jag har inte märkt något alls av ditt problem även om jag själv råkat ut för moderators varning ett par gånger. Det är bara att rannsaka sig själv och göra en omstart istället.
2024-08-07, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
TVÅ gnäll-trådar för att din trams-kommentar "instämmer" (som inte tillför en diskussion någonting öht) raderades

Så att instämma med en kommentar är trams och förtjänar en varning? Isf förtjänar du också en 0.03.. eftersom det inte tillför diskussionen någonting öht.. förutom din totala ignorans för problemet.
2024-08-07, 00:38
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:

Vad sade mod när du skickade detta till hen? Var är konversationen? Vilket svar fick du?

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
2024-08-07, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
1. Aldeles för många rapporterar trådar. Får jag fråga hur du vet hur många rapporter som kommer in? kan det vara så att det är du som råkat ut för ett antal och inte begriper vad du håller på med? Rätta mig om jag har fel
2. Å kom med ett bättre förslag då på denna regel istället för att gnälla.
Min farsa hade en slipsnål det stod KIMPKML på - kom inte med problem kom med lösningar Som ett svar på alla gnällspikar som inte vill ta eget ansvar utan lutar sig tillbaka och vill att andra skall göra jobbet.
ps
Jag har inte märkt något alls av ditt problem även om jag själv råkat ut för moderators varning ett par gånger. Det är bara att rannsaka sig själv och göra en omstart istället.

1. För att jag kikar i (FB) Klagomål och kritik

2. Jag har redan kommit med förslag om du orkar läsa.

3. Eller så tar jag inte skit och står upp för vad jag tycker och tänker och är beredd att försvara det jag säger från konformister som dig
2024-08-07, 00:42
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:
Så att instämma med en kommentar är trams och förtjänar en varning? Isf förtjänar du också en 0.03.. eftersom det inte tillför diskussionen någonting öht.. förutom din totala ignorans för problemet.

Ja, "instämmer" är den mest meningslösa mupp-kommentar en idiot kan lägga på FB.

Min kommentar är on-topic då den hånar din patetiska ont-i-stjärten tråd och således är relevant
2024-08-07, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Vad sade mod när du skickade detta till hen? Var är konversationen? Vilket svar fick du?

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

23:08
Maviel
Moderator
Reg: Mar 2020
Varning
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Är situationen hopplös?
Citat:
Instämmer.

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk

Jag svarade strax efter meddelandet kom in men har inte fått något svar.. iof vet jag inte om jag gjorde rätt, jag klickade bara 'svara' skrev mitt meddelande och 'skicka'
2024-08-07, 00:46
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:

Vad som helst kan anses som 'Trams' beroende på vilken moderator som tittar på det och hur lättkränkt eller vilket politiskt ideologi denne böjer knä för

Det är ju det som är så kul.

Citat:
Så att instämma med en kommentar är trams och förtjänar en varning?

I brist på en paragraf som förbjuder meningslösa idiotinlägg så, ja.
Senast redigerad av PhilipsDP18 2024-08-07 kl. 00:50.
2024-08-07, 00:51
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:
23:08
Maviel
Moderator
Reg: Mar 2020
Varning
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Är situationen hopplös?
Citat:
Instämmer.

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk

Jag svarade strax efter meddelandet kom in men har inte fått något svar.. iof vet jag inte om jag gjorde rätt, jag klickade bara 'svara' skrev mitt meddelande och 'skicka'

Vet du vad en konversation är, eller är det också svårt för dig att greppa vid sidan av "följ rutin"?

Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Är du missnöjd med ett beslut, undrar över en modereringsåtgärd eller har synpunkter på hur en moderator agerat så följ dessa steg:

1. Kontakta först den aktuella moderatorn via PM (personligt meddelande) - klicka på moderatorns användarnamn och välj "skicka ett privat meddelande". Oftast kan problemet lösas på detta sätt. Ge moderatorn tid att svara innan du går vidare, minst ett dygn (24 timmar). Om du inte vet vilken moderator som genomförde åtgärden (vid radering av inlägg) så kan du PM:a valfri moderator i forumdelen. Vilka som modererar syns på första sidan i delforumet. Observera att syftet är diskussion, inte bara att slänga iväg ett PM.
2024-08-07, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
I brist på en paragraf som förbjuder meningslösa idiotinlägg så, ja.

meningslösa idiotinlägg är fortfarande enligt yttrandefrihet och eftersom du inte vet eller kan se vad inläggen handlade om så kan du inte avgöra om det är "meningslöst idiotinlägg" vilket ger mig rätten att kalla ditt inlägg idiotiskt och meningslöst samt kalla dig idiot och inte tillför någon mening i diskussionen vilket även ger mig rätten att anmäla ditt meningslösa idiotiska inlägg som "Trams och off-topic" vilket jag inte kommer göra för att enligt svensk lag så har alla rätter till yttrandefrihet..

Men jag tror inte du ser problemet eftersom du är en idiot.. eller?
2024-08-07, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Vet du vad en konversation är, eller är det också svårt för dig att greppa vid sidan av "följ rutin"?

Ja det hör jag, och en konversation betyder inte 'lyd eller lid konsekvenserna'
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in