Citat:
Ursprungligen postat av
koppen85
Har förstått att Macbook Air 2024 M3 med 8gb ram och 256gb i disk är skit och seg när man läser runt bland trådarna. Men passar den ändå inte för mina behov? Att spela fungerar inte vad jag förstått, men det är inte alls mitt behov då jag använder Xbox till detta.
Det jag har behov av är att använda Excel och Word och surfa, titta på streamade sändningar på Internet. Kommer också kolla Netflix, vilket jag förstått är segt på ovan nämnda. Behöver jag 16gb i ram för det? Kommer inte kolla i någon högre upplösning dock. Hur är det att exempelvis läsa kvällstidningar på nätet. ”Laggar” det mycket när man scrollar exempelvis? Har en billig Samsungplatta och den släpar en del när man surfar. Hur upplever ni Macbookanvändare detta? Alltid använt Iphone och är väldigt nöjd.
Vill liksom inte ge 25000kr för en Macbook och en Air 2024 M3 med 8gb går på runt 13k. Men klarar den mina behov? Lagrar inte särskilt mkt utan bilder och sådant har jag på externa diskar.
Vad du har läst och var du läst att den MBA -24 M3 inte skulle klara dina krav är en gåta, för det klarar den lekandes lätt.
Den enda anledningen i ditt läge att ev uppdatera RAM ett hack är för att öka framtidssäkerheten lite mer, så även om det inte är nåt skriande behov nu idag eller i morgon, så kan det vara vettigt att uppa RAM till 16GB, för att bättre säkra övermorgon.
Nu kör jag inte Chrome utan Safari men har en MBP 16” M1 med standard 16GB RAM, och den har aldrig ens startat fläktarna en enda gång sen jag köpte den för några år sedan