Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-08-08, 09:44
Medlem
Hej,
Ni kan se mina tidigare inlägg. Jag har skrivit kanske 10-15 inlägg om Rysslands aggresiva invasion utav Ukraina. Jag är helt enkelt inte särskilt intresserad men om jag ska välja håller jag på Ukraina för att jag ogillar ryssar och för att jag tycker dom ska ge fan i andra länder. Så. Med det sagt kan vi gå vidare.

Jag har märkt att det i otroligt många trådar som rör konflikten kommer in en drös användare som skriker "RYSSTROLL" så fort någon skriver ett inlägg som inte passar deras agenda. Jag menar att det sänker kvalitén på forumet och dessutom borde det ses som både OT och trams.

Om någon med 10.000 inlägg som skrivit här sedan slutet på 90-talet skriver något är det uppenbarligen inte ett rysstroll utan en vanlig svensk snubbe som är intresserad utav konflikten.

Moderatorerna borde börja dela ut varningar för detta och radera inlägg som skriker rysstroll eftersom användaren

Har jag rätt?

PS: För sakens skull tycker jag ni släpper vad ni tycker om dessa användare ni kallar rysstroll och om konflikten i sig utan låt oss diskutera sakfrågan.
Citera
2024-08-08, 09:53
Avstängd
Rapportera dom så blir de väl trams varning för dom.
Citera
2024-08-08, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Du kan ju se alla rysstroll på Samnytt. Numera är var o varannan artikel ej kmmmenterbar för icke betalande men alltid 100% när det handlar som Ryssland Ukraina är det öppet så alla Rysstroll har fritt spelrum. En slump ? Nej Samnytt är proryskt och har säkert betalt av Ryssland,

Så kan det absolut vara, jag har inte koll. Mitt inlägg handlade dock inte om samnytt utan att folk här på forumet när argumenten tryter börjar kalla andra för rysstroll. Jag menar det borde generera i varning & eller borttaget inlägg.

Det finns ingen substans bakom den anklagelsen nämligen och då är det antingen OT eller felaktig ryktessprirning.

Varför agerar inte moderatorerna på det?
Citera
2024-08-08, 09:55
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseDanderyd
Hej,
Ni kan se mina tidigare inlägg. Jag har skrivit kanske 10-15 inlägg om Rysslands aggresiva invasion utav Ukraina. Jag är helt enkelt inte särskilt intresserad men om jag ska välja håller jag på Ukraina för att jag ogillar ryssar och för att jag tycker dom ska ge fan i andra länder. Så. Med det sagt kan vi gå vidare.

Jag har märkt att det i otroligt många trådar som rör konflikten kommer in en drös användare som skriker "RYSSTROLL" så fort någon skriver ett inlägg som inte passar deras agenda. Jag menar att det sänker kvalitén på forumet och dessutom borde det ses som både OT och trams.

Om någon med 10.000 inlägg som skrivit här sedan slutet på 90-talet skriver något är det uppenbarligen inte ett rysstroll utan en vanlig svensk snubbe som är intresserad utav konflikten.

Moderatorerna borde börja dela ut varningar för detta och radera inlägg som skriker rysstroll eftersom användaren

Har jag rätt?

PS: För sakens skull tycker jag ni släpper vad ni tycker om dessa användare ni kallar rysstroll och om konflikten i sig utan låt oss diskutera sakfrågan.
Trots att någon skrivit 10.000+ inlägg så kan väl personen ändå BLI ett rysstroll.
Citera
2024-08-08, 10:00
Medlem
Trakessons avatar
Jag tycker tvärtom att det är rysstrollen som förstör. Ta idioten som pumpar ut samma wall of text i alla delforum gång på gång 10-20 inlägg i taget.

Sedan är naturligtvis inte vanliga användare som gillar Putin och hans anfallskrig nödvändigtvis rysstroll, men väldigt ofta upprepar de rysk propaganda som papegojor eller kommer med helt osannolika påståenden om hur bra Putin och Ryssland är och hur usel Zelensky är. Då kanske man får finna sig i att en del kallar en för rysstroll.
Citera
2024-08-08, 10:09
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Citat:
Hej,

Har jag rätt?

Du skriver...

Moderatorerna borde börja dela ut varningar för detta/

Hur vet du att dom inte delat ut varningar för t ex rysstroll?
Vi andra kan inte se vilka medlemmar som får varningar eller ej.
Citera
2024-08-08, 10:10
Medlem
Fosterlands avatar
De som skriker "rysstroll" utan att kunna presentera bevis för detta är samma typ av människor som skrek "rasist" när man kritiserade invandringen. De hade inga bra motargument, så då är det lättare att skrika okvädningsord istället för att faktiskt analysera vad användaren säger.

Totalt fördummande och driver inte diskussionen åt något håll. Hatar de här rysstroll-skrivarna lika mycket som jag hatar invandringskramarna som skriker "rasist" direkt man försöker påtala att Sverige inte behöver mer invandring.

Samma princip, bara en annan sida på myntet.

edit: Och med det sagt så delar jag TS uppfattning om att dessa typer av inlägg tillför noll på ett diskussions-forum
Senast redigerad av Fosterland 2024-08-08 kl. 10:17.
Citera
2024-08-08, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Du skriver...

Moderatorerna borde börja dela ut varningar för detta/

Hur vet du att dom inte delat ut varningar för t ex rysstroll?
Vi andra kan inte se vilka medlemmar som får varningar eller ej.

Vi kan ju se att inläggen är kvar?

Tycker att debatten fördummas när du kan läsa 70 inlägg i en tråd där den ena sidan kallar den andra för troll.
Citera
2024-08-08, 10:21
Medlem
Citat:
Hej,

Har jag rätt?

Ja du har rätt.
De förstör alla diskussioner med detta trams.
Stäng av dem för extremt barnsligt beteende.
Citera
2024-08-08, 10:27
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Citat:
Har jag rätt?

Det tycker jag inte.

Lustigt att du stör dig mer på folk som kallar saker vid deras rätta namn, än rysstrollens ständiga lögner och faktaresistens. Det om något förstör diskussionerna.
Citera
2024-08-08, 10:32
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Citat:
Vi kan ju se att inläggen är kvar?

Tycker att debatten fördummas när du kan läsa 70 inlägg i en tråd där den ena sidan kallar den andra för troll.
Fast nu kallar bägge " sidorna " varandra för troll i många inlägg ( har nu inte studerat alla inlägg som innehåller troll får jag väl poängtera ) men har själv läst oändligt många inlägg där det skrivs nafo/nato-troll.

Så då hoppas vi att det genererar varning för inlägg med nafo/nato-troll för det fördummar också debatten.

Men min uppfattning är att inlägg innehållandes nafo/nato-troll raderas i större skala, jag kan ha fel som sagt, är bara vad min perception säger mig.
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2024-08-08 kl. 10:35.
Citera
2024-08-08, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Fast nu kallar bägge " sidorna " varandra för troll i många inlägg ( har nu inte studerat alla inlägg som innehåller troll får jag väl poängtera ) men har själv läst oändligt många inlägg där det skrivs nafo/nato-troll.

Så då hoppas vi att det genererar varning för inlägg med nafo/nato-troll för det fördummar också debatten.

Mitt inlägg gäller naturligtvis båda sidor.

Om någon kallar den andra för ukrainatroll/natotroll borde även detta naturligtvis "straffas"

Det förstör ju hela trådarna. Någon skriver ett bra inlägg som är långt, konkret med argument. Så kommer en idiot och svarar "du är globalisttroll" eller "du är ett rysstroll" det kommer i slutändan sluta med att folk inte orkar diskutera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in