Flashback bygger pepparkakshus!
  • 8
  • 9
2024-08-19, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det är enkom idioter som hela tiden belamrar trådar med epitet såsom "ryzztroll, vatnik, Puttler" osv. osv. De är som små barn som inte kan tillåta någon annan en åsikt som inte helt överensstämmer med sin egen - oerhört patetiskt och enerverande att hela tiden bli bemött på detta sätt. Håller helt med att slika uttryck borde generera i direkt varning och avstängning om det inte är i ett större sammanhang. Det är helt sjukt hur dessa amöbor vill kväsa debatten och endast vilja höra och debattera Ukrainska framgångar och tillvägagångssätt. Man kan skriva något som inte ens är i närheten av ryss- och/eller Putinvänligt men ändå få dessa okvädningsord slängda efter sig - väx upp, för i helvete!

Kan tänkas att nu när skolorna startar igen att detta "fenomen" upphör, eller i alla fall minskar markant, av uppenbara orsaker...
Instämmer, om man kommer från en tradition där det är friheten att ifrågasätta rykten, propaganda och "mediesanningar" - och att komma med motanalyser -som betonas, så ter sig Ukrainaforumet här helt enkelt bisarrt.

Men vi får väl se hur länge det dröjer innan Krattan blir avstängd igen: Jag har intrycket att han brukar bråka ganska mycket med moderatorerna själv efter olika varningar och nerstängda trådar, dock i litet andra frågor...
Citera
2024-08-19, 14:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Möjligt att någon respeonderar på detta sätt och av denna orsak, men självklart behövs det klart mindre än så. Du får inte ens spekulera i ting som inte har med Ukrainas framgångar att göra eller ifrågasätta deras taktik. Gud bevare dig om du nämner något om att Ryssland kanske skulle kunna komma att använda kärnvapen... Ojojoj - då är du värre än Hitler själv.

Vad fasiken, vi är på Flashback och där dikuterar man och lägger fram även egna tankar, ideér, spekulationer och funderingar - hur fasiken länkar man till en källa då? Skriver man att "jag kan tänka mig att...", där det klart framgår att man inte hävdar något med bestämdhet, utan enkom slänger ut en tanke, så är det ändå Vatnik, Ryzztroll, Putinist och fan och hans moster, som du många gånger bemöts med! Utan källa så är det rysspropaganda från Kreml man sprider...

PATETISKT!!!

Mer att ingen tar sådant på allvar. Ryssland har hotat med kärnvapen varenda vecka sedan februari 2022 (en smärre överdrift). Det är liksom ingen som tar det på allvar längre. Speciellt som det är fullständigt ologiskt för Ryssland att använda kärnvapen i det här kriget eller emot ett NATO land som de inte ens ligger i krig med just nu.

Om du inte klarar av att bli ifrågasatt så är kanske inte Flashback det bästa forumet för dig? Tvivlar på att du får inlägg raderade om du håller kärnvapen spekulationer i rätt trådar.

Om du skriver "jag kan tänka mig att" så lär folk svara på det och förklara varför du har fel sett ur deras synvinkel. Om du har problem med att bli kallad Vatnik så kanske du ska hålla dig till feministforumet där du kan sitta med alla andra snöflingor och gråta i grupp om hur dumma alla är?

Om du sprider information som kommer från Kreml så är det Kreml propaganda helt korrekt.
Citera
2024-08-19, 15:09
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Jag tycker modereringen i Ukraina krigets forum är helt skav. Det pågår dagliga diskussioner om konspirationsteorier om Rysslands ledning men så fort man påpekar att väst konspirerar mot sin egen befolkning så blir man varnad och avstängd.

Det går liksom inte att försvara sig i det forumet. Man blir påhoppad av minst 10 användare om man skriver att man tycker att Ukraina är ett korrupt skitland och att våra skattepengar ska användas till det svenska folket och välfärden.
Västs korrupta status är rimligen off topic i en tråd om Rysslands krig med Ukraina om det inte är direkt knutet till trådämnet, t.ex. att något västland utlovat X stycken stridsvagnar, men detta inte nått Ukraina på grund av korruption i västlandet. I mitt exempel (som inte är otänkbart) är det relevant. Men att generellt skriva "Globohomo-maffian i Väst är ondskefulla och korrupta" är helt off topic. Att påpeka Ukrainas korruption (som alla - inklusive oss pro-Ukrainanare - vet finns) är rimligen inte off topic om den har bäring på kriget (t.ex. att ukrainsk korruption gör att vapen inte kommer ut till styrkorna som behöver dom).

Att löst påstå att "väst" "konspirerar" mot sin egen befolkning hör enbart hemma i konspirationsforumet.

Det som är jobbigt med rysstrollen (vilket alla kan vara överens om existerar) är att dom konsekvent klistrar in debunkad desinformation, ofta utan källor.
Senast redigerad av Enterprise 2024-08-19 kl. 15:11.
Citera
2024-08-19, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Västs korrupta status är rimligen off topic i en tråd om Rysslands krig med Ukraina om det inte är direkt knutet till trådämnet, t.ex. att något västland utlovat X stycken stridsvagnar, men detta inte nått Ukraina på grund av korruption i västlandet. I mitt exempel (som inte är otänkbart) är det relevant. Men att generellt skriva "Globohomo-maffian i Väst är ondskefulla och korrupta" är helt off topic. Att påpeka Ukrainas korruption (som alla - inklusive oss pro-Ukrainanare - vet finns) är rimligen inte off topic om den har bäring på kriget (t.ex. att ukrainsk korruption gör att vapen inte kommer ut till styrkorna som behöver dom).

Att löst påstå att "väst" "konspirerar" mot sin egen befolkning hör enbart hemma i konspirationsforumet.

Det som är jobbigt med rysstrollen (vilket alla kan vara överens om existerar) är att dom konsekvent klistrar in debunkad desinformation, ofta utan källor.

Då ska det modereras rättvist. Nu är det fritt fram att lägga fram grundlösa konspirationsteorier såsom att Ryssland vill döda sin egen befolkning genom en utdragen konflikt utan mothugg. Trams.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in