Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-08-08, 20:07
Medlem
Har ni också en sån där "smartwatch?" min hånar mig när jag itne tränar och säger "Du har inte tränat ännu idag"

Citera
2024-08-08, 20:12
Medlem
Går att ta bort under inställningar.
Citera
2024-08-08, 20:13
Medlem
Galejans avatar
Varför vill du ha en klocka som hånar dig om du inte tränar? Liksom alla andra relationer så är din relation med din klocka frivillig. Det finns säkert en soptunna någonstans i din närhet.
Citera
2024-08-08, 20:50
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Har ni också en sån där "smartwatch?" min hånar mig när jag itne tränar och säger "Du har inte tränat ännu idag"
Tyvärr är SR P1s sökfunktion för dålig så kan ej hitta det nu, men det var i ett avsnitt med Spanarna för kanske 10-15 år sedan, som du därmed bekräftar. Har för mig det började med Tamagotchi och hur det styrde ungdomar förr, och gick över till det du nu tar upp. Man får väl säga av allt vi är slav under teknik och elektronik, hör träning till det bättre?
Citera
2024-08-08, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Tyvärr är SR P1s sökfunktion för dålig så kan ej hitta det nu, men det var i ett avsnitt med Spanarna för kanske 10-15 år sedan, som du därmed bekräftar. Har för mig det började med Tamagotchi och hur det styrde ungdomar förr, och gick över till det du nu tar upp. Man får väl säga av allt vi är slav under teknik och elektronik, hör träning till det bättre?

Finns även vissa gymkedjor som skickar sms till en om man inte varit där på länge
Citera
2024-08-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Det är perfekt när du ej är tjock och den säger så, för då kan du ta det som lite friendly banter eller kärlek.

Då tänker du "haha, men visst fasen har han rätt.."

Jag känner mig lite tvungen att gå ut och gå nu... klockan kräver lydnad.
Citera
2024-08-08, 21:06
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Jag känner mig lite tvungen att gå ut och gå nu... klockan kräver lydnad.

Så är det.. Annars går det illa!
Citera
2024-08-08, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Så är det.. Annars går det illa!

Är ju kinesiskt märke också... dom registrerar ju allting, om dom tar över Sverige, och det kan ju mycket väl hända, sånt kan ju gå snabbt, då lär dom se vilka som inte skött sig...
Citera
2024-08-08, 21:14
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Är ju kinesiskt märke också... dom registrerar ju allting, om dom tar över Sverige, och det kan ju mycket väl hända, sånt kan ju gå snabbt, då lär dom se vilka som inte skött sig...

Oj jävlar, då är det bäst att du springer fort nu.. Annars har du snart tio kineser efter dig som ligger och flåsar dig i hälen..

Och är du tillräckligt duktig nu kanske dom inte vågar ta sig över!
Senast redigerad av buhbye 2024-08-08 kl. 21:16.
Citera
2024-08-08, 21:52
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Citat:
Finns även vissa gymkedjor som skickar sms till en om man inte varit där på länge

De är motiverade av pengar, din smartwatch bryr sig om dig och ditt välbefinnande <3

Maskinerna är våra vänner, utan dem inget paradis
Citera
2024-08-08, 22:13
Medlem
Karmans avatar
Jag hade en sådan där klocka. Den presenterade varje dag ett "träningsindex" som helst inte fick sjunka under 100. Kände att jag blev stressad av det, jag har tillräckligt med stressmoment i mitt liv ändå, så jag fimpade den klockan. För mig var det ett bra beslut.
Citera
2024-08-08, 23:48
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Så du har köpt en sak som påminner dig om att vara aktiv. Och du blir stressad av detta? Stäng av den funktionen, eller sluta använda klockan. Halva salen med en sådan klocka är ju att man ska kunna hålla koll på sin hälsa bättre.

Har en klocka med, men jag behöver lite motivation för att inte sitta still för länge. Därför är jag nöjd med min klocka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in