Citat:
Ursprungligen postat av
xjshfnss
Jag är helt nybörjare för bilar. Hittade precis denna vw polo på Blocket:
https://www.blocket.se/annons/gotebo...oms/1001680709. Ganska ny modell men det var en leasingbil. Är det en bra affär att köpa den?
Är det en tre år gammal vagn så kan den vara en tidigare leasing. Har det varit en privatleasing innan så är det generellt inget bekymmer, det man ska vara vaksam på är att bilen inte gått för hemtjänst och hemsjukvård - satan vad de bilarna får stryk på alla sätt. Ofta korta körsträckor, mycket plåtskador som i o f repareras, massvis med förare på den perioden kommunen har bilen.
Polo och Yarisar är vanliga i storstäderna i dessa verksamheter. På landsbygden har de ofta RAV4 och Tiguan vill jag minnas. Toyotorna brukar klara det hela bra ändå, men VW bilarna är det generellt mycket driftstopp på i dessa verksamheter. Nu skulle jag inte köpa någon bil som gått i hemtjänsten.
Annars rekommenderar jag varmt Toyota, vi har haft flera på jobbet och de krånglar aldrig, vilket jag inte kan säga om WV. Privat är jag inne på min andra Yaris nu och även nästa kommer med hög sannolikhet bli en Toyota.