• 3
  • 4
2024-08-11, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglifesweden
Dom lovar väldigt mycket men kan oftast inte leverera har blivit lovad 3gånger att ja ska få vinterdäck och på alufälgar som jag sätt på bild och när bilen ska hämtas eller levereras så sitter de helt olika fälgar och o dubbade vinterdäck har vart så alla 3gr och så får dom inte fram däcken o fälgarna man ville ha o så lovar dom att komma en viss tid och dag så ringer dom o säger att dom blir för senare tiden var typ vid 14-15 dom kommer vid 22tiden en vardag jävla pack riddermarks är.
Okej jävligt skumt. Litar på det du säger
Citera
2024-08-11, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
VW och BMW var bra bilar förr, dock rena skiten idag. Jag hade aldrig köpt en bil från VW koncernen!
De är väl samma bolag / företag som gör BMW, VW och Mercedes ? Något fabrik i tyskland stämmer det ?
Citera
2024-08-12, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivankas
De är väl samma bolag / företag som gör BMW, VW och Mercedes ? Något fabrik i tyskland stämmer det ?
Nej BMW Mercedes och VW gruppen är olika bolagsgrupper.
Citera
2024-08-12, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Nej BMW Mercedes och VW gruppen är olika bolagsgrupper.
Okej tack för informationen.
Citera
2024-08-12, 20:35
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xjshfnss
Jag är helt nybörjare för bilar. Hittade precis denna vw polo på Blocket: https://www.blocket.se/annons/gotebo...oms/1001680709. Ganska ny modell men det var en leasingbil. Är det en bra affär att köpa den?
Är det en tre år gammal vagn så kan den vara en tidigare leasing. Har det varit en privatleasing innan så är det generellt inget bekymmer, det man ska vara vaksam på är att bilen inte gått för hemtjänst och hemsjukvård - satan vad de bilarna får stryk på alla sätt. Ofta korta körsträckor, mycket plåtskador som i o f repareras, massvis med förare på den perioden kommunen har bilen.

Polo och Yarisar är vanliga i storstäderna i dessa verksamheter. På landsbygden har de ofta RAV4 och Tiguan vill jag minnas. Toyotorna brukar klara det hela bra ändå, men VW bilarna är det generellt mycket driftstopp på i dessa verksamheter. Nu skulle jag inte köpa någon bil som gått i hemtjänsten.

Annars rekommenderar jag varmt Toyota, vi har haft flera på jobbet och de krånglar aldrig, vilket jag inte kan säga om WV. Privat är jag inne på min andra Yaris nu och även nästa kommer med hög sannolikhet bli en Toyota.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in