Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-09, 22:03
Medlem
Hej!

Gjorde det geniala valet att beställa skit från utlandet och skrev in adressen för mottagande till semesterstället. Nu har jag behövt åka hem innan paketet hann levereras dit. Så snart levereras paketet till semesterstället som ligger 2 timmar bort och jag har ingen bil. Jag är hemma på min hemadress. Till mitt försvar var USPS försenade, men jag borde ha räknat med detta.

Jag behöver flytta paketet nu från postombudet på semesterstället hem till postombudet på min hemadress, då jag är hemma nu. Dvs. flytta paketet från postombud i stad A till postombud i stad B.

Kan PostNord göra detta för en slant? Kan USPS det?

Kontaktade avsändaren som jag hade beställt varan i från och dom säger att jag har tre val:

1: Skit i att hämta paketet så skickar PostNord tillbaka det till ehandeln och jag får pengarna tillbaka för varan.

2: Kontakta USPS som har transporterat paketet till Sverige och därmed till PostNord.

3: Kontakta PostNord och be dom flytta paketet till min hemstad. Dvs. från ombud i stad A till ombud i stad B.

Fan vilken shit show detta blev. PostNord är väl så inkompetenta att dom inte kan flytta ett paket mellan två ombud i två olika städer antar jag. Är väl för komplicerat för dom.

Eller vad säger ni? Ska jag skita i paketet så att det returneras till ehandeln?

Tack! Helvetes jävel!
Senast redigerad av SvartBaelteIChi 2024-08-09 kl. 22:12.
Citera
2024-08-09, 22:18
Medlem
JustTrollings avatar
När ett paket kommit fram till ett ombud så brukar man kunna betala för att flytta paketet till ett annat ombud. Är ett val i Postnord-appen. Kostar väl 39 eller nåt.
Citera
2024-08-10, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
När ett paket kommit fram till ett ombud så brukar man kunna betala för att flytta paketet till ett annat ombud. Är ett val i Postnord-appen. Kostar väl 39 eller nåt.

Det var som fan, hoppas verkligen det. Får se när paketet kommer till ombudet. Tack!
Citera
2024-08-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling

Det borde vara smartare att kunna bestämma sådant långt i förväg så att försändelsen slipper gå en onödig omväg via det första ombudet.

Jag kollade precis i mobiltelefonen och hittar inget sådant alternativ för två stycken utlandsförsändelser. Det kanske bara fungerar i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in