Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 19:53
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det beror på vad detta grundar sig på?
Varför är dom intresserad av dig?
Om du har gjort något olagligt varför görs ingen polisanmälan?
Annars så är du väl en fri människa.

De verkade först jätteintresserade. Sen slänger de ut mig efter ett besök. De verkar tro att jag gillar minderåriga, är psykopat, är våldsam, och de tror vidare att jag sysslar med brott av sexuell karaktär och en del mer saker. De skriver att jag är dömd för brott, och att jag är misstänkt för fler brott. Även om jag anser att jag är oskyldig till dessa. Det här står alltså i min sjukjournal.

Jag fattar inget alls... Enda sättet det hela blir begripligt är ju om det är någon form av fälla. Att läkarbesöket var en formalitet för någon annan åtgärd från myndigheterna. Men inte hört ett pip från soc...

Försöker googla på vad som väntar typ... Fattar ju att det som står i den orosanmälan kanske inte är helt hundra bra. Men vem vet? Myndighets-Sverige kan ju överraska ibland. De kanske lägger ner det hela?
Citera
Igår, 20:55
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
De verkade först jätteintresserade. Sen slänger de ut mig efter ett besök. De verkar tro att jag gillar minderåriga, är psykopat, är våldsam, och de tror vidare att jag sysslar med brott av sexuell karaktär och en del mer saker. De skriver att jag är dömd för brott, och att jag är misstänkt för fler brott. Även om jag anser att jag är oskyldig till dessa. Det här står alltså i min sjukjournal.

Jag fattar inget alls... Enda sättet det hela blir begripligt är ju om det är någon form av fälla. Att läkarbesöket var en formalitet för någon annan åtgärd från myndigheterna. Men inte hört ett pip från soc...

Försöker googla på vad som väntar typ... Fattar ju att det som står i den orosanmälan kanske inte är helt hundra bra. Men vem vet? Myndighets-Sverige kan ju överraska ibland. De kanske lägger ner det hela?

Det är väl rätt självklart att psyk inte kan hjälpa dig. Det är lite som att skicka en utvecklingsstörd till psyk. Är man psykopat så har man inte självinsikt, förstår inte hur din psykolog ens försökte att du skulle ha det. Det måste ju handla om att du inte begår brott för din egen skull, hade de tänkt att du skulle växa fram empati? Ja, det går att förändras, t o m att bli nyttig för andra. Men då måste det ju ske genom någon moral som passar dig. Som inte grundar sig på empati.

Du verkar snarstucken att du anses brottslig, de har troligen rätt och du inte förstår. Du har ju direkt inte insikt om de brotten du begått. Har de fel i några detaljer är det inte för en normal något att hetsa upp sig för.

Det är väl rätt klart att de vill åt dig eftersom du troligtvis ödelagt massor av liv. Finns det inget stort att låsa in dig för så är det ju inte värt att låsa in dig. Du måste ju begått något stort brott bevisligen. Då sätter de dig på rättspsyk resten av ditt liv. Skulle tro att det är deras plan.

Psykopati är ju just den blindhet för vad du gör som du beskriver. Du kommer ju aldrig fatta att det du gör är stora saker och att det är fel. Det finns ingen anledning att jobba på det.

Finns det en rädsla att bli inlåst så kanske de skulle kunnat bygga på den. Men jag tror inte den är tillräckligt stark. De har problem med dig just för att de inte har något stort på dig att låsa in dig för. Det hade varit enklare för dem om du mördat några. Nu springer du runt i samhället och de vill se på, för de tror de har koll. Psyk var väl som de brukar, helt okunniga. De skyddar sig själva genom att kasta ut dig.

Att du förstått att du är annorlunda är nog det längsta du kan komma. Att vara utvecklingsstörd är att inte ha logik och snabbhet i tänkande. Att ha ADHD är att vara skitdålig på vardagskunskaper. Att vara psykopat är som att ha utvecklingsstörning i känslolivet. Det följer dig alltid. Precis som andra kommer ha utvecklingsstörning och ADHD alltid.

Att du ens hamnat hos en psykolog och som du säger, gått dit anonymt, verkar konstigt och vet inte om jag tror på det. Inte för att det spelar någon roll.

Enda sättet att ha en chans till frihet är att sluta begå brott. Men du är ju driven att göra dessa saker, det är ju vad du vill med ditt liv. Det kan bara sluta med inlåsning. När de har fått dig till rättspsyk kan du inte komma ut, eftersom man måste vara botad, och psykopati är obotligt.

Lite nyfiken, du kan ju svara om du vill, men på vilket sätt är du autist? Och varför har du ett hundnamn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in