Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-08-11, 08:52
Medlem
Brittiska premiärminister (Sosse) jagar verkligen folk som yttrar sig mot invandring och ger dom stenhårda straff. Det är helt galet det som händer i England. Säger du något oavsett om det är online eller på gatan så åker du in helt enkelt. Väldigt oklart vad som faktiskt ger dig fängelse, vilket är otroligt skrämmande enligt experter på ex GBnews.

https://youtu.be/wQZX8n7IFR0?si=WjEqjYDWhKCGqSKy

https://x.com/OliLondonTV/status/1822214166305812484

Homeoffice skryter som fan hela tiden på X om hur dom sätter dit folk och länkar konstant från olika polishus, om hur dom sätter dit folk som dom anser har varit ansvariga för dessa motdemonstrationer. Du får 7år mer än vad du får om du hade bråkat med polisen om du skriver något som dom anser är hate speech, vilket är en tolkningsfråga https://x.com/ukhomeoffice/status/1822301948864860429

Så alla som motdemonstrerar mot invandring riskerar höga straff. Inte bara dom som motdemonstrerar utan även dom som befinner sig på platsen men vid sidan om och tittar på riskerar höga straff.
Folk som twittrar eller på något sätt nämner detta riskera höga straff. Spelar ingen roll om du skickar vidare något som någon annan har skrivit.

Den mäktigaste polischefen i England hintade om att dom skulle arrestera folk som befinner sig utomlands som ex Elon Musik som dom anser har triggat detta. Helst stänga ned X också.

Vad tycker ni om allt detta?
Har vi fortfarande yttrandefrihet här i Sverige och England eller nånstans i väst?
Är yttrandefrihet en illusion som aldrig har funnits?

Kommer Sverige gå lika långt som England att arrestera folk som yttrar sig eller är vi redan där om vi demonstrerar mot invandring?

Vad ska Engelska folket göra nu när dom får sitta av flera år en kommentar på internet eller motdemonstrerar mot invandring.

Misstolka mig inte nu. Det är klart man ska straffas om man förstör egendom och slåss med polisen men inte många många år. Det är ju helt överdrivna straff och då är jag ändå för hårda straff.
Senast redigerad av Nyfikenpaallt 2024-08-11 kl. 09:01.
Citera
2024-08-11, 09:50
Avstängd
kyrkstockens avatar
Labour är mer en mix av kommunism och socialdemokrati för de har ett två-parti-system (med 3 partier).

Starmer har tidigare varit uttalad Trotskist. Nu kan jag inte så mycket om dessa. Jag minns att sossarna utslöt ett gäng runt 1990.
Citera
2024-08-11, 10:24
Medlem
Om inte det här föder ett engelskt IRA så vet jag inte vad som kommer att göra det. Det blir intressant att bevittna hur långt de kan gå vad gäller repression av oppositionella innan organiserat motstånd uppstår. Andra regimer ser på och tar efter England om det anses lyckat, låt hoppas att det inte blir det.
Citera
2024-08-11, 12:03
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Brittiska premiärminister (Sosse) jagar verkligen folk som yttrar sig mot invandring och ger dom stenhårda straff. Det är helt galet det som händer i England. Säger du något oavsett om det är online eller på gatan så åker du in helt enkelt. Väldigt oklart vad som faktiskt ger dig fängelse, vilket är otroligt skrämmande enligt experter på ex GBnews.

Homeoffice skryter som fan hela tiden på X om hur dom sätter dit folk och länkar konstant från olika polishus, om hur dom sätter dit folk som dom anser har varit ansvariga för dessa motdemonstrationer. Du får 7år mer än vad du får om du hade bråkat med polisen om du skriver något som dom anser är hate speech, vilket är en tolkningsfråga https://x.com/ukhomeoffice/status/1822301948864860429

Så alla som motdemonstrerar mot invandring riskerar höga straff. Inte bara dom som motdemonstrerar utan även dom som befinner sig på platsen men vid sidan om och tittar på riskerar höga straff.
Folk som twittrar eller på något sätt nämner detta riskera höga straff. Spelar ingen roll om du skickar vidare något som någon annan har skrivit.

Den mäktigaste polischefen i England hintade om att dom skulle arrestera folk som befinner sig utomlands som ex Elon Musik som dom anser har triggat detta. Helst stänga ned X också.

Har vi fortfarande yttrandefrihet här i Sverige och England eller nånstans i väst?

Kommer Sverige gå lika långt som England att arrestera folk som yttrar sig eller är vi redan där om vi demonstrerar mot invandring?

Vad ska Engelska folket göra nu när dom får sitta av flera år en kommentar på internet eller motdemonstrerar mot invandring.

Misstolka mig inte nu. Det är klart man ska straffas om man förstör egendom och slåss med polisen men inte många många år. Det är ju helt överdrivna straff och då är jag ändå för hårda straff.

Varför förväntar du dig att staten ska se mellan fingrarna på pogromliknande upplopp och de som uppviglar till dem?

Ingen har nitat Douglas Murray så uppenbarligen ligger ribban fortfarande jävligt högt.
Citera
2024-08-11, 12:23
Medlem
Intressant fråga även om den kan tyckas trivial i sin enkelhet. Twitter är bara en plattform. För trettio år sedan fanns inte mycket. Hemsidor. Dessa stängdes också ned vid hatbrott men providern STÄNGDES inte ned.

Således.

Inget nytt under solen. Allt går bara snabbare.

Att stänga ned providern är i den bemärkelsen ett hot mot yttrandefriheten.
Citera
2024-08-11, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Om inte det här föder ett engelskt IRA så vet jag inte vad som kommer att göra det. Det blir intressant att bevittna hur långt de kan gå vad gäller repression av oppositionella innan organiserat motstånd uppstår. Andra regimer ser på och tar efter England om det anses lyckat, låt hoppas att det inte blir det.

Ja, det hade varit intressant om dom hade dykt upp igen. Jag har även sett muslimska gäng beter sig likadant där också men motståndet borde ju vara högre där än England tycker man.
Citera
2024-08-11, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Labour är mer en mix av kommunism och socialdemokrati för de har ett två-parti-system (med 3 partier).

Starmer har tidigare varit uttalad Trotskist. Nu kan jag inte så mycket om dessa. Jag minns att sossarna utslöt ett gäng runt 1990.

Oj, e dom så långt vänsterut. Har dålig koll på det. Det låter verkligen inte bra nu förstår jag mer Keir beteende. Kommunister är dom värsta sortens fascister och det finns inte en enda kommunist stat som inte förtrycker människor så här. Direkt så ryker yttrandefrihet.
Citera
2024-08-11, 13:14
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Oj, e dom så långt vänsterut. Har dålig koll på det. Det låter verkligen inte bra nu förstår jag mer Keir beteende. Kommunister är dom värsta sortens fascister och det finns inte en enda kommunist stat som inte förtrycker människor så här. Direkt så ryker yttrandefrihet.
NJa, det är mer korrekt att tala om en bredare vänster där delar är längre ut samtidigt som andra delar är mer likt socialdemokraterna..
Citera
2024-08-11, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Varför förväntar du dig att staten ska se mellan fingrarna på pogromliknande upplopp och de som uppviglar till dem?

Ingen har nitat Douglas Murray så uppenbarligen ligger ribban fortfarande jävligt högt.

Du verkar har lite svårt och läsa men jag ska förtydliga åt dig.

Har inga problem när man straffar folk som slåss mot polisen, kastar saker mot poliser, skräpar ned, vandalisera, rånar osv under en demonstration. Men deras straff är inte normalt att få upp till 10 år för detta.

Jag har då också stora problem när man ger dessa straff för dom endast är på platsen eller bara motdemonstrerar eller skriver arga kommentarer på internet.
Dom till och med arrestera folk som säger att Hamas är terrorister.
Detta är inget normalt beteende. Dom är inget annat än fascister.
Citera
2024-08-11, 13:46
Medlem
Det är utmärkt om den brittiska staten går i den riktningen. Den typ kravaller som nyligen skett har till skillnad mot t.ex. de protester som förekom i samband med BLM inget legitimt berättigande.

BLM handlade om orättvisor mot minoriteter. Givetvis kan man diskutera enskilda händelser, men i grunden var syftet gott och dessutom i linje med våra makthavares strävan efter ett modernt och inkluderande samhälle.

Rasistiska kravaller är landsförräderi. Och de skyldiga ska därför straffas, och allt som möjliggjort landsförräderiet som spridning av felaktiga uppgifter på social medier måste omedelbart stoppas.

Det du och andra sympatisörer kallar för yttrandefrihet är inget annan än klassisk fascism. Ni lever i en helt perverterad föreställningsvärld.

Citat:

Citera
2024-08-11, 13:56
Medlem
Citat:

Jag har inte sett tillräckligt för att ha en definitiv åsikt om detta själv men jag håller dock med i en sak och att "sprida vidare något någon annan skrivit" är precis detsamma som att skriva det själv. Du kan inte bara låtsas som att "jag citerar bara" när syftet är att stärka det som sagts och få mer spridning. Det är inte riktigt så det fungerar. Precis som att om någon tweetar "jag hatar negrer" och du retweetar det, så betyder det inte att du bara "citerade" personen utan du uttryckte samma åsikt ganska så tydligt. Så den punkten är klar för mig.

De andra punkterna mindre så. Har någon ens fått dessa straff? Står "up to" och inget annat. Precis som att våldtäktsmän kan få "upp till" en massa år men vanligtvis får väldigt låga straff. "Up to" betyder just det och är där eftersom det finns olika allvar i brott. Att bara retweeta "kill black people" är stor skillnad från att stå i framkant med en megafon och basebollträ och få en mob till att bli aggressiv. Det står trots allt "inciting racial hatred" vilket bör tolkas som vår lag om att hetsa mot folkgrupp. Vet inte vad svenska straffet är men det är i alla fall olagligt. Som sagt, finns olika nivåer. Ingen får 7 år för att de retweetar något. Det tror jag inte. Händer det så kommer jag såklart vända och vara emot det men inte ens idioten musk ska bli instängd 7 år för att han använder sin platform som en propagandamaskin. Han förtjänar bara att fortsätta blöda pengar istället.

Sen undrar jag varför du likställer Sverige med Storbritanien? Var får du den kopplingen ifrån? Varför frågar du om Sverige fortfarande har yttrandefrihet? Våra lagar har inte ändrats sist jag kollade men jag kanske missade något? Eller är detta återigen ett inlägg avsett för att skrämma folk, som är så vanligt här på flashback?
Citera
2024-08-11, 14:54
Det är en makaber situation britterna har hamnat i och det har gått väldigt fort.

De förbjuder människor att dela videos på upploppen och på muslimer som attackerar ensamma pensionärer på gatorna. De var redan fängslat många upptill 20 månaders fängelse. Fler domar väntar och över 500 stk demonstranter är gripna.

Det har mig veterligen inte gripit en enda muslim.

Inte undra på att det blivit upplopp. Jag står bakom varenda en som gör uppror nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in