Citat:
Ursprungligen postat av
Caberiano
Tjena flashback har som rubriken lyder blivit tagen till piss. Det va igårkväll under ett rave när jag va påväg hem tre snutar som grep tag i mig. Dem hävdade att jag såg påverkad ut även fast jag endast druckit alkohol. Dem tog med mig till pikébussen och försökte tvinga mig till att pissa. Jag vägrade då körde dem in mig till stationen och försökte hälla i mig massvis med vatten för att lätta på trycket. Det här gjorde mig bara illamående och fixk mig att spy. Jag va halvt medvetslös i en timma innan dem fick dit en jourläkare som skulle tömma mig på blod. Jag hatar nålar och rent instinktivt så drog jag undan armen och försökte ta mig därifrån. Dem kallar på förstärkning och det slutar med att 8st snutar sitter på mig och sätter mig i både hand och fotboja för att ta mitt blod sedan blir jag släppt. Min fråga till er är om ni tror jag klarar mig. Hade rökt cannabis cirka 2 dagar innan detta skedde och va därför inte sugen på att pissa men vet jag det försvinner snabbare ur blodet så håller tummarna. Om det visar sig komma tillbaka positivt så måste väl ändå åklagaren yrka för att jag gjort det med uppsåt? Med tanke på att dem inte hittat något på mig samt att jag va så pass alkoholberusad så borde jag väl bara kunna hävda att jag har minnesluckor och inte minns något av kvällen. Alt att någon drogat mig / eller att jag smakat ett bloss av någons cigg som det kan ha varit cannabis i. Är sen tidigare ostraffad och kanske övertänker det hela, vad hade ni spelat för kort i min situation.
Om du rökt cannabis två dagar innan så är du körd utifrån det jag läst.
Du kan däremot anmäla läkaren som tagit ditt blod utan din tillåtelse.
Det finns en läkared de måste förhålla sig till.
Det är inte en polisanmälan som görs då utan det blir en annan typ av anmälan.
Det är helt sjukt att vi inte ens äger vårt egna blod i the land of the free Sverige.