• 4
  • 5
2024-08-24, 13:27
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Var då? Allt jag såg var att du ställde en massa irrelevanta motfrågor för att vifta bort ditt påstående.

För tydlighetens skull är det dessa påståenden jag syftar på:

Nu verkar det inlägget dessvärre vara bortplockat, men för ett par veckor sedan gav du ryssarna en fem dagar deadline. Jag minns det eftersom det var ett så pass efterblivet uttalande.

Ja men jag hade haft rätt om det fanns ett koncentrat i Kursk. Ingen visste heller att Ukraina har koncentrerat 30% av deras trupper mellan Sumy och Tjernihiv för just denna offensiven och det är mycket. Hade jag vetat om detta då hade jag sagt något annat. Förstår du?

Faktumet kvarstår fortfarande att Ukraina inte kommer lyckas med något särskilt här, det är ett suicide mission.

Man går miste om mycket fordon och män och i slutändan kommer Zekensky att säga "Give me more" och den efterblivna befolkningen kommer ge mer och skatterna kommer att fortsätta stiga. Det är du som konsument som betalar tillbaka allting när du köper överprisade produkter och samtidigt mjölkar amerikanska försvarsentreprenörer skiten ur Ukraina.

Skitbra
Citera
2024-08-24, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Ja men jag hade haft rätt om det fanns ett koncentrat i Kursk. Ingen visste heller att Ukraina har koncentrerat 30% av deras trupper mellan Sumy och Tjernihiv för just denna offensiven och det är mycket. Hade jag vetat om detta då hade jag sagt något annat. Förstår du?

Faktumet kvarstår fortfarande att Ukraina inte kommer lyckas med något särskilt här, det är ett suicide mission.

Man går miste om mycket fordon och män och i slutändan kommer Zekensky att säga "Give me more" och den efterblivna befolkningen kommer ge mer och skatterna kommer att fortsätta stiga. Det är du som konsument som betalar tillbaka allting när du köper överprisade produkter och samtidigt mjölkar amerikanska försvarsentreprenörer skiten ur Ukraina.

Skitbra
Om de är rädda för att prata om det i Sverige, så betyder det inte att de döljer sanningen för tyskarna:
”Nyttan av offensiven i Kursk är liten”
Den politiska nyttan av denna offensiv hade ”nästan nått sin kulmen”. President Volodymyr Zelenskij kunde sända tre signaler:

Mot Ryssland: era gränser är inte säkra.

Till de ukrainska stridskrafterna: ni tas inte bara till fronten och ”bränns” där, utan ni är också en del av en militär framgång.

Mot väst: Se här, förse oss med tillräckligt med ammunition, tillräckligt med material så kommer vi att bli militärt framgångsrika.

Militärstrategiskt skulle denna attack dock inte ha någon ”bestående nytta”, eftersom den ”hoppfulla utjämningen av lättnaderna” hade uteblivit. ”Ryssarna har inte dragit tillbaka några betydande stridsenheter från sin operativa tyngdpunkt. De utövar fortfarande ett stort tryck i Donbass”, säger experten.
https://www.zdf.de/nachrichten/polit...sland-100.html
Citera
2024-08-24, 16:28
Medlem
TVBIEs avatar
Alla i Ryssland förstår vad smygnazisterna i väst sysslar med.

Januari 2023: Naziyskland bestämmer sig för att skicka 14 stridsvagnar till den ukrainska naziregimen.
Citat:
Germany has announced it is ready to send 14 of its own tanks and to allow others to do so, in an U-turn from its previous position.
https://www.cnbc.com/2023/01/25/germ...o-ukraine.html

Februari 2023: Nazityskland bestämmer sig för att skicka ytterligare 88 stridsvagnar.
Citat:
Germany to send 88 Leopard I tanks to Ukraine
https://www.politico.eu/article/germ...r-rheinmetall/

Varför 14 + 88 stycken? Alla i Ryssland fattar budskapet:
Citat:
1488

1488 is a combination of two popular white supremacist numeric symbols. The first symbol is 14, which is shorthand for the "14 Words" slogan: "We must secure the existence of our people and a future for white children." The second is 88, which stands for "Heil Hitler" (H being the 8th letter of the alphabet). Together, the numbers form a general endorsement of white supremacy and its beliefs. As such, they are ubiquitous within the white supremacist movement - as graffiti, in graphics and tattoos, even in screen names and e-mail addresses, such as aryanprincess1488@hate.net. Some white supremacists will even price racist merchandise, such as t-shirts or compact discs, for $14.88.
https://www.adl.org/resources/hate-symbol/1488

Augusti 2024: Under ledning av NAZO genomför den ukrainska nazistregimen en offensiv mot Kurskregionen. Varför just mot Kursk? Alla i Ryssland fattar budskapet:
Citat:
Operation Citadel (German: Unternehmen Zitadelle) was the German offensive operation in July 1943 against Soviet forces in the Kursk salient, proposed by Generalfeldmarschall Erich von Manstein during the Second World War on the Eastern Front that initiated the Battle of Kursk
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Citadel

Kurskoffensiven är militärstragetiskt rent vansinne, men är tänkt som en psyop som skall skrämma ryssarna. Tyvärr för den ukrainska nazistregimen och deras ledare i NAZO blir effekten den motsatta.
Citera
2024-08-27, 19:13
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93

Skitbra

Haha, "jag hade haft rätt, om..." Good one, EmMEw0w93!

Vilken är nästa briljanta förutsägelse som aldrig kommer slå in?

Tycker Ukraina har lyckats med rätt jävla mycket. Främst genom att få Putte att skita på sig. Mer än vanligt alltså.
Citera
2024-08-27, 19:19
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVBIE
Kurskoffensiven är militärstragetiskt rent vansinne, men är tänkt som en psyop som skall skrämma ryssarna. Tyvärr för den ukrainska nazistregimen och deras ledare i NAZO blir effekten den motsatta.

Det är ett rent självmordsuppdrag och rent strategiskt saknar det betydelse om man inte fattar agendan.

1. Globalisterna vill ha ihjäl så många som möjligt, både ryssar och ukrainare.
2. Man försöker provocera Ryssland ytterligare för att expandera konflikten.

Om man vill ta ut militära mål inne i Ryssland går man definitivt inte in till fots utan man använder sig av luftangrepp. Ukrainarna måste vara dumma i huvudet som inte fattar någonting. De är lite som svenskarna.
Citera
2024-08-27, 19:23
Medlem
Jag hoppas ukrainarna snart försöker sig på kniptångsmanöver med trupperna i Ryssland och de i Ukraina, samt bara helt slår ut ryssarna i Ukraina, så detta kan ta slut någon gång.
Senast redigerad av Kammadaj 2024-08-27 kl. 19:32.
Citera
2024-08-27, 20:32
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Ukrainarna måste vara dumma i huvudet som inte fattar någonting. De är lite som svenskarna.
Svenska instruktörer har varit (är) i Ukraina.
Kanske det som inverkar på hur det går.
Citera
2024-10-09, 11:13
Medlem
Äventyret i Kursk har kostat Ukrainia mer än 21 000 i döda och skadade ukrainska soldater.
Citera
2024-10-10, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Äventyret i Kursk har kostat Ukrainia mer än 21 000 i döda och skadade ukrainska soldater.
Jag förstår att du har varit där och räknat. Vad duktig du är!
Citera
2024-10-17, 14:11
Medlem
Den 16 oktober presenterade Zelenskij en "plan" för lösningen av konflikten i Verkhovna Rada. Det inkluderar en omedelbar inbjudan till Nato, sändning av nytt militärt bistånd till Ukraina, anfall djupt in på ryskt territorium med långdistansmissiler och användning av den europeiska luftvärnsskölden för att skydda det ukrainska territoriet. Planen innebär också upprättandet av något "icke-nukleärt strategiskt avskräckningspaket" i Ukraina, samt återuppbyggnad av Ukraina efter en konflikt med stöd från västländerna.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in