Citat:
Ursprungligen postat av
EmMEw0w93
Ja men jag hade haft rätt om det fanns ett koncentrat i Kursk. Ingen visste heller att Ukraina har koncentrerat 30% av deras trupper mellan Sumy och Tjernihiv för just denna offensiven och det är mycket. Hade jag vetat om detta då hade jag sagt något annat. Förstår du?
Faktumet kvarstår fortfarande att Ukraina inte kommer lyckas med något särskilt här, det är ett suicide mission.
Man går miste om mycket fordon och män och i slutändan kommer Zekensky att säga "Give me more" och den efterblivna befolkningen kommer ge mer och skatterna kommer att fortsätta stiga. Det är du som konsument som betalar tillbaka allting när du köper överprisade produkter och samtidigt mjölkar amerikanska försvarsentreprenörer skiten ur Ukraina.
Skitbra
Om de är rädda för att prata om det i Sverige, så betyder det inte att de döljer sanningen för tyskarna:
”Nyttan av offensiven i Kursk är liten”
Den politiska nyttan av denna offensiv hade ”nästan nått sin kulmen”. President Volodymyr Zelenskij kunde sända tre signaler:
Mot Ryssland: era gränser är inte säkra.
Till de ukrainska stridskrafterna:
ni tas inte bara till fronten och ”bränns” där, utan ni är också en del av en militär framgång.
Mot väst: Se här, förse oss med tillräckligt med ammunition, tillräckligt med material så kommer vi att bli militärt framgångsrika.
Militärstrategiskt skulle denna attack dock inte ha någon ”bestående nytta”, eftersom den ”hoppfulla utjämningen av lättnaderna” hade uteblivit. ”Ryssarna har inte dragit tillbaka några betydande stridsenheter från sin operativa tyngdpunkt. De utövar fortfarande ett stort tryck i Donbass”, säger experten.
https://www.zdf.de/nachrichten/polit...sland-100.html