Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Bredyxa
Efter läst artikeln. Man ansöker att bli utvald för att bli tatuerad på ett event i Fjollträsk.
Har Power inte råd med en kreativ bra pr-byrå eller kom vd på det helt själv? Det är ta mej tusan desperat dåligt PR. Men om dom vill verka egotrippade och out of touch så bull’s-eye!
Kopplat till detta. Jag roade mig med att försöka hitta exempel på tatueringskampanjer, och vad det fick. Hur som, jag hittade nåt annat istället.
Nån slags internet-marketing-blog/forum-sida:
https://www.marketingscoop.com/small...rom_Tattoo_Ads
I länken i TS finns en bild från kampanjen, med en gammal tant med halva skuldran tatuerad.
Från min länk:
"According to Ink Theory, the average payout for a 2×2 inch temporary tattoo ad is $200. Permanent back tattoos can fetch around $5,000. Sleeves and prominent hand tattoos can earn over $10,000.
Billboard-style back tattoos can earn $100,000 or even higher depending on visibility. Even smaller tattoos like wrist or fingers ads can earn up to $5,000."
Kanske gränsar till "billboard-style back", som i min länk ovan? Om man överväger det hela alltså, så kan man jämföra med vad Power tycker det är "värt"...