• 1
  • 2
2024-08-12, 09:53
Medlem
"Den norska hemelektronikkedjan Power har lanserat en kampanj där man uppmanar kunder att tatuera in företagets logotyp i utbyte mot 50 procent rabatt resten av året.

”Var med i en exklusiv klubb av hängivna fans och upplev kraften av att shoppa smart, varje gång du visar upp din grymma tatuering”, lyder budskapet."

https://nyadagbladet.se/inrikes/kund...attes-logotyp/

Skulle du kunna tänka att gadda dig?
Hur många tror ni kommer "utnyttja" rabatten och vilka är dessa?

Mod: Osäker på om detta är rätt forumdel flytta annars hellre än soptunnan då jag gjort mitt bästa.
Citera
2024-08-12, 09:57
Avstängd
Playgroundss avatar
Idioti, hur skall man få bort det sedan? Inte värt pengarna.
Citera
2024-08-12, 09:57
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Utan att ha läst på om saken lär vissa regler sätta stopp för att man länsar hela butiker och säljer på tradera och blocket...
Citera
2024-08-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litorinahavet
"Den norska hemelektronikkedjan Power har lanserat en kampanj där man uppmanar kunder att tatuera in företagets logotyp i utbyte mot 50 procent rabatt resten av året.

”Var med i en exklusiv klubb av hängivna fans och upplev kraften av att shoppa smart, varje gång du visar upp din grymma tatuering”, lyder budskapet."

https://nyadagbladet.se/inrikes/kund...attes-logotyp/

Skulle du kunna tänka att gadda dig?
Hur många tror ni kommer "utnyttja" rabatten och vilka är dessa?

Mod: Osäker på om detta är rätt forumdel flytta annars hellre än soptunnan då jag gjort mitt bästa.

Så. I princip får man ingenting för det?
Såvida man inte har ett behov av att köpa nåt...

Så, till ämnet:
1. nej
2a. en och annan, troligen personer som röstar på SD, har keps, och/eller snusar.
2b. Således idioter
Citera
2024-08-12, 10:01
Avstängd
pojkpingiss avatar
Skulle ICA erbjuda mig 50% hade jag nog övervägt det.
Citera
2024-08-12, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Utan att ha läst på om saken lär vissa regler sätta stopp för att man länsar hela butiker och säljer på tradera och blocket...

Mjo.
Länken säger max 500000 och för personligt bruk.

Dessutom görs tatueringen på ett event i fjollträsk samt att man blir inbjuden dit. Inte bara att knalla ner till köpladan med sin fängelsetatuering alltså.
Citera
2024-08-12, 10:10
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Vore jag tatuerare skulle jag börja skissa på olika cover-ups (utifrån power-logon) som jag skulle erbjuda de nytatuerade. Nog måste det gå att skapa?
Citera
2024-08-12, 10:33
Medlem
Efter läst artikeln. Man ansöker att bli utvald för att bli tatuerad på ett event i Fjollträsk.

Har Power inte råd med en kreativ bra pr-byrå eller kom vd på det helt själv? Det är ta mej tusan desperat dåligt PR. Men om dom vill verka egotrippade och out of touch så bull’s-eye!
Citera
2024-08-12, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Bredyxa
Efter läst artikeln. Man ansöker att bli utvald för att bli tatuerad på ett event i Fjollträsk.

Har Power inte råd med en kreativ bra pr-byrå eller kom vd på det helt själv? Det är ta mej tusan desperat dåligt PR. Men om dom vill verka egotrippade och out of touch så bull’s-eye!

Kopplat till detta. Jag roade mig med att försöka hitta exempel på tatueringskampanjer, och vad det fick. Hur som, jag hittade nåt annat istället.
Nån slags internet-marketing-blog/forum-sida:
https://www.marketingscoop.com/small...rom_Tattoo_Ads

I länken i TS finns en bild från kampanjen, med en gammal tant med halva skuldran tatuerad.

Från min länk:
"According to Ink Theory, the average payout for a 2×2 inch temporary tattoo ad is $200. Permanent back tattoos can fetch around $5,000. Sleeves and prominent hand tattoos can earn over $10,000.

Billboard-style back tattoos can earn $100,000 or even higher depending on visibility. Even smaller tattoos like wrist or fingers ads can earn up to $5,000."

Kanske gränsar till "billboard-style back", som i min länk ovan? Om man överväger det hela alltså, så kan man jämföra med vad Power tycker det är "värt"...
Citera
2024-08-12, 10:45
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Företagsskvaller --> Reklam och marknadsföring
/Moderator
Citera
2024-08-12, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Kopplat till detta. Jag roade mig med att försöka hitta exempel på tatueringskampanjer, och vad det fick. Hur som, jag hittade nåt annat istället.
Nån slags internet-marketing-blog/forum-sida:
https://www.marketingscoop.com/small...rom_Tattoo_Ads

I länken i TS finns en bild från kampanjen, med en gammal tant med halva skuldran tatuerad.

Från min länk:
"According to Ink Theory, the average payout for a 2×2 inch temporary tattoo ad is $200. Permanent back tattoos can fetch around $5,000. Sleeves and prominent hand tattoos can earn over $10,000.

Billboard-style back tattoos can earn $100,000 or even higher depending on visibility. Even smaller tattoos like wrist or fingers ads can earn up to $5,000."

Kanske gränsar till "billboard-style back", som i min länk ovan? Om man överväger det hela alltså, så kan man jämföra med vad Power tycker det är "värt"...

Om man räknar. Max är 500 000, säkert innan de 50%. Då kan någon som mest tjäna 250 000 på det. Men måste då lägga ut en kvarts miljon. Sälja vidare till någon större vinst kan man inte räkna med i heller. Garantier ovs säkert individuella.

Det är en riktigt dålig affär, och bara under resten av året.
Citera
2024-08-12, 12:49
Det lär garanterat bara gälla ordinarie priser. Man köper ALDRIG hemelektronik till ordinarie pris. Så i princip får du Black Friday priser året ut. Bättre att vänta till dess istället. Sen kan det finnas andra villkor också. Jag blir inte förvånad om vissa märken är undantagna. Apple brukar inte tillåta stora prissänkningar på sina produkter till exempel.

En vanlig TV tappar ju 50% av värdet så fort du burit hem den. Så där finns inga pengar att tjäna.
Senast redigerad av Juristen08 2024-08-12 kl. 13:02.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in