Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-08-13, 11:38
Medlem
Hej! Vem tycker ni är SHL:s bästa back ? Finns många duktiga spelare enligt mig. Låt oss diskutera
Citera
2024-08-13, 13:54
Medlem
MitchRapps avatar
Är väl inte så mycket att diskutera egentligen. Det är Lakers fynd Joel Persson.
Citera
2024-08-13, 16:56
Medlem
IceEyess avatar
Är väl inte så mycket att diskutera egentligen. Det är Timrås fynd Simon Forsmark.
Citera
2024-08-13, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Är väl inte så mycket att diskutera egentligen. Det är Lakers fynd Joel Persson.

Landslagsspelaren Jonathan Pudas.
Citera
2024-08-24, 16:32
Medlem
Nya backen Egli i Frölunda ser ut att kunna hamna bland det bästa i SHL.
Citera
2024-08-25, 04:13
Medlem
SweTechs avatar
Zdeno Chara var den bästa backen som spelat i SHL.
Citera
2024-08-25, 10:02
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech

49p på 48 matcher Kodie Curran

https://www.youtube.com/watch?v=l9JVmQqsE90
Citera
2024-08-25, 10:24
Medlem
Bartman777s avatar
Greger Artursson såklart, som bärgade guldet 1998!
Hur många guld har de andra backarna i tråden på egen hand fixat till sina klubbar?
Citera
2024-08-25, 19:12
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
49p på 48 matcher Kodie Curran
https://www.youtube.com/watch?v=l9JVmQqsE90

Tror tråden handlar om vem som är bäst idag tror jag. Lutar betydligt mer åt Chara hållet dock. Att allt studsar rätt för Curran en säsong lyfter han knappast över en Norris Trophy vinnare som Chara.

Har ingen större koll på övriga lag, men Erik Gustafsson har väl varit med i diskussionen för någon säsong sen iaf. Men tror inte han är bäst idag.
Citera
2024-08-26, 07:29
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Tror tråden handlar om vem som är bäst idag tror jag. Lutar betydligt mer åt Chara hållet dock. Att allt studsar rätt för Curran en säsong lyfter han knappast över en Norris Trophy vinnare som Chara.

Har ingen större koll på övriga lag, men Erik Gustafsson har väl varit med i diskussionen för någon säsong sen iaf. Men tror inte han är bäst idag.

Kanske, TS var såpass dålig att jag valde att öka scopet lite, det blir roligare så.

Sen beror det ju lite på vad man personligen tycker gör en back bra, jag föredrar en Chara över en Curran. Samma sak som jag väljer en Hedman över en Karlsson. Sen har ju Lidström gjort 110 matcher i dåtidens SHL innan han drog till NHL och Salming avslutade med 80 matcher efter sin NHL karriär och i mitt tycke är väl det iallafall 4-5 av dom backar som man kan argumentera för har varit bäst i världen vid något tillfälle.
Citera
2024-08-26, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hej! Vem tycker ni är SHL:s bästa back ? Finns många duktiga spelare enligt mig. Låt oss diskutera

år 2024 så tycker jag det är ganska självklart att det är Jonathan Pudas, jag är Modoit så det tar emot lite att säga men tycker personligen han är i särklass bäst.

Om Mattias Hävelid stannar i SHL så har han nog stora chanser att ta över som bästa back.
Citera
2024-08-26, 12:38
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaja69
Om Mattias Hävelid stannar i SHL så har han nog stora chanser att ta över som bästa back.
Det är nog bara en tidsfråga innan han sticker över till Nordamerika. Frågan är om han hinner bli bäste back innan dess. Jag tror inte det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in