Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-08-13, 17:36
Medlem
Pontiac-Garage låste en min populära tråd som många hade en intressant diskussion i.
Detta är tråden: (FB) Toa besök under arbetstid, finns det en gräns?

Hur är det off topic? Det handlar om arbete, arbetskultur, arbetsetik, lagar.
Eller är trams? Jag tycker inte det är trams detta är som du ser om du läser svaren i tråden ett problem som man finner i många arbetsplatser och folk vet inte hur man ska hantera det eller om det är rätt eller fel. Du ser många diskutera detta seriöst utan tramsande i tråden, där man diskutererar lagen och praxis och etiken bakom detta bland mycket annat. Många som skriver sina erfarenheter av att se andra göra så eller göra så själva.

Jag skrev till Pontiac:

Hur är det off topic? Det handlar om arbete.
Eller är trams? Är du objektiv eller korrupt åsikt?
Jag tycker inte det är trams detta är som du ser om du läser svaren i tråden ett problem som man finner i många arbetsplatser och folk vet inte hur man ska hantera det eller om det är rätt eller fel.
Men jag får väll ta och acceptera din korrupta åsikt eftersom flashback är inte yttrandefrihet på riktigt.

Pontiac-Garage svarade: Trådstarten bedöms som trams. Kiss och bajs-humor är inte ett ämne för A&A.

Jag skrev också till andra moderatorer i det forumet och dem försökte vara neutrala och sa att ungefär att det finns inte så tydlig svar om det var en korrekt moderatoråtgärd och tyckte jag borde skapa denna tråd som jag gjort nu.

Ska man verklige hamna i flashbacks brottsregister över något som inte moderatorer inte kan vara överens om? Det går inte att veta om en ts är trams eller inte om man inte vet personligheten på moderatorerna så man vet vad dem har för åsikter. Pontiac verkar vara 18 eller 19 år gammal och precis lärt sig att man ska inte prata om kiss och bajs som vuxen. Men vi som varit vuxna i mer än 1-2 år vet att det finns viktiga diskussioner att ha som handlar om bajs och denna tråd är ett exempel på en konstruktiv och intressant diskussion. Det var en som till och med skrev det bokstavligen han sa att han tycker detta är faktist väldigt intressant och ställde frågan om hur lagen ser på detta problem i arbetsplatser.

Ska inte flashback vara yttrandefrihet på riktigt? men så har vi en sån moderator som förbjuder all diskussion om vissa ämnen.
Citera
2024-08-13, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Du ska börja med att följa rutinen för klagomål.

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Om du vill hänvisa till flera moderatorers PM så är det rätt smart att ta med de PM konversationerna också.
jag gjorde det ju, läs mitt inlägg igen. Har kontaktat moderatorn och även andra och skrivit deras svar bla bla. allt är med läs förfan
Citera
2024-08-13, 17:43
Avstängd
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superduktig
Pontiac-Garage låste en min populära tråd som många hade en intressant diskussion i.
Detta är tråden: (FB) Toa besök under arbetstid, finns det en gräns?

Hur är det off topic? Det handlar om arbete, arbetskultur, arbetsetik, lagar.
Eller är trams? Jag tycker inte det är trams detta är som du ser om du läser svaren i tråden ett problem som man finner i många arbetsplatser och folk vet inte hur man ska hantera det eller om det är rätt eller fel. Du ser många diskutera detta seriöst utan tramsande i tråden, där man diskutererar lagen och praxis och etiken bakom detta bland mycket annat. Många som skriver sina erfarenheter av att se andra göra så eller göra så själva.

Jag skrev till Pontiac:

Hur är det off topic? Det handlar om arbete.
Eller är trams? Är du objektiv eller korrupt åsikt?
Jag tycker inte det är trams detta är som du ser om du läser svaren i tråden ett problem som man finner i många arbetsplatser och folk vet inte hur man ska hantera det eller om det är rätt eller fel.
Men jag får väll ta och acceptera din korrupta åsikt eftersom flashback är inte yttrandefrihet på riktigt.

Pontiac-Garage svarade: Trådstarten bedöms som trams. Kiss och bajs-humor är inte ett ämne för A&A.

Jag skrev också till andra moderatorer i det forumet och dem försökte vara neutrala och sa att ungefär att det finns inte så tydlig svar om det var en korrekt moderatoråtgärd och tyckte jag borde skapa denna tråd som jag gjort nu.

Ska man verklige hamna i flashbacks brottsregister över något som inte moderatorer inte kan vara överens om? Det går inte att veta om en ts är trams eller inte om man inte vet personligheten på moderatorerna så man vet vad dem har för åsikter. Pontiac verkar vara 18 eller 19 år gammal och precis lärt sig att man ska inte prata om kiss och bajs som vuxen. Men vi som varit vuxna i mer än 1-2 år vet att det finns viktiga diskussioner att ha som handlar om bajs och denna tråd är ett exempel på en konstruktiv och intressant diskussion. Det var en som till och med skrev det bokstavligen han sa att han tycker detta är faktist väldigt intressant och ställde frågan om hur lagen ser på detta problem i arbetsplatser.

Ska inte flashback vara yttrandefrihet på riktigt? men så har vi en sån moderator som förbjuder all diskussion om vissa ämnen.

Du hade kunnat ställa frågan om hur lång tid en anställd har rätt för att exempelvis uträtta sina behov och annat. Din tråd hade kanske lite väl mycket fokus på just bajs och bajsande. Utöver det kom du med en jäkla massa påståenden och uppmaningar de allra flesta nog inte alls känner igen sig i.
Trådstarten blev därmed lite väl tramsig och att den hamnade i papperskorgen är begripligt även om frågan om pauser i sig hade kunnat vara intressant.
Citera
2024-08-13, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Du hade kunnat ställa frågan om hur lång tid en anställd har rätt för att exempelvis uträtta sina behov och annat. Din tråd hade kanske lite väl mycket fokus på just bajs och bajsande. Utöver det kom du med en jäkla massa påståenden och uppmaningar de allra flesta nog inte alls känner igen sig i.
Trådstarten blev därmed lite väl tramsig och att den hamnade i papperskorgen är begripligt även om frågan om pauser i sig hade kunnat vara intressant.
du försöker bara skydda moderatorn med propaganda. Tydligt när du skriver "bajs och bajsanda". Vad annars går man och sätter sig i toan för i så lång tid? Bajsa är den enda anledningen som flesta kommer att tänka på. Frågan är inte alls så fokuserad i "bajs och bajsanda" utan det är bara anledningen till att sitta i toan. Hag har inte ens användit ordet bajs i trådrubriken.
Citera
2024-08-13, 17:55
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
jag gjorde det ju, läs mitt inlägg igen. Har kontaktat moderatorn och även andra och skrivit deras svar bla bla. allt är med läs förfan

Du skriver att du har skrivit och skriver deras svar med egna ord. Du ska redovisa den totala PM-konversationen.

Läs riktlinjerna för fan.

Citat:
c) inkludera PM-konversationen med moderatorn
Citera
2024-08-13, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du skriver att du har skrivit och skriver deras svar med egna ord. Du ska redovisa den totala PM-konversationen.

Läs riktlinjerna för fan.

Nej jag gjorde copy paste. Pontiac skrev exakt vad jag skrev att han skrev. Det är hela PM diskussionen.
Citera
2024-08-13, 19:23
Medlem
Citat:
nä för det är som sagt privat medelande så det spelar inte roll om formateringen. Jag kan ju kopiera med citat och allt men ändra på innehållet innan jag klistrar in. Så det spelar ingen roll när det gäller sanningshalten vilken formatering man klistrar in det med.

Vad är det du vill klaga på?
Att tråden gick i papperskorgen eller är det något annat?
För om det är något annat så bör du nog bifoga PM konversationen enligt alla konstens regler.
Annars så kan man tänka sig att du har begått ett övertramp med din TS som inte är tillåtet.

tempeZZt har försökt förklara för dig hur du ska göra.

(FB) Pontiac-Garage tillåter inte diskussioner i flashback som har med bajs att göra

Vad är ditt problem?
Citera
2024-08-13, 19:28
Medlem
Citat:
Vad är det du vill klaga på?
Att tråden gick i papperskorgen eller är det något annat?
För om det är något annat så bör du nog bifoga PM konversationen enligt alla konstens regler.
Annars så kan man tänka sig att du har begått ett övertramp med din TS som inte är tillåtet.

tempeZZt har försökt förklara för dig hur du ska göra.

(FB) Pontiac-Garage tillåter inte diskussioner i flashback som har med bajs att göra

Vad är ditt problem?
för er som verkar ha en hjärnskada så handlar tråden såklart om att pontiac borde inte ha gjort dessa moderatåtgärder.
Citera
2024-08-13, 19:28
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Utan en korrekt bifogad konversation så kan vi inte veta någonting vad det gäller sanningshalten i det som TS påstår.
Då är det ren och skär hörsägen så att säga.
Konversationen är ju inkluderad. Om den ska ske på ett speciellt kopierat sätt så borde man beskriva det i FAQ isåfall. Det står inget om vad som är det korrekta sättet annat än att den ska inkluderas.
Det går ju manipulera kopierade PM också om det nu vore så.
Tilltalad moderator kan ju se det ändå.
Senast redigerad av Giant Squid 2024-08-13 kl. 19:32.
Citera
2024-08-13, 19:39
Medlem
Firewaias avatar
Att Flashback låter rena idiotitrådar stå kvar och låtsas som att regnar när någon påtalar att det är trollande på låg nivå, men tar bort en tråd om toabesök på arbetets varande eller icke och ger varning för trams är på tok för skilda åsikter om vad som är trams för att kunna göra någon som helst neutral bedömning i förväg.

Återställ tråden och ge vederbörande mod en varning
Citera
2024-08-13, 19:51
Medlem
Inget fel på den tråden.
Lite väl frekvent nämnade av ordet "bajsa" i trådstarten, men det reddes ut av resterande skribenter som skapade en intressant diskussion.
4 toarullar av 11 i betyg.
Citera
2024-08-13, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Inget fel på den tråden.
Lite väl frekvent nämnade av ordet "bajsa" i trådstarten, men det reddes ut av resterande skribenter som skapade en intressant diskussion.
4 toarullar av 11 i betyg.
Varför ger du bara beröm till de andra? Jag skapade tråden och hade en bra frågeställning att starta tråden med och flera bra frågeställningar i mina svar i tråden som tar oss ännu djupare in i ämnet. Bara för du har något emot ordet bajsa? Skulle allt vara bra om jag skrev "satt på toa" istället?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in