Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-08-15, 02:41
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
baldurs gate 3? är inte det där där bögspelet med massa hbtq osv

måste ju vara det sämsta spelet dom sista 50 åren

Nej. Det är ett spel där man kan vara precis vad man vill, dvs helt öppet. Detta är en bra sak. Du kan även skapa en böghatande rasistisk kvinnohatande karaktär så du kan spela spelet du med.
Citera
2024-08-15, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Titta på den här listan. Har ni någonsin sett ett mer fantasilöst och tråkigt år?
https://www.metacritic.com/browse/ga.../current-year/

Det enda multiplattformspelet som är bra och intressant är Tekken 8

Nintendo ligger i koma inför Switch 2

Xbox släpper inte heller några spel men de saknar ursäkter.

Playstation släppte Ronin som var en besvikelse, särskilt grafikmässigt. Och Stellar blade som tyvärr inte verkar vara något speciellt. Astro bot som kommer om en månad verkar ganska kul, men jag tar inte ut något i förskott

Vilka andra år kan konkurrera med 2024 som det sämsta året någonsin?
Tekken 8? Seriöst? Känns som du är inavlad, på riktigt asså!!
Citera
2024-08-15, 10:03
Moderator
^Eazs avatar
Njae skulle inte säga att det är det sämsta året.

Dragons Dogma 2 som var väldigt efterlängtat kom i våras.
Sen kom även Manor Lords och Helldivers 2 vilket man får säga var riktigt bra spel.

Space Marine 2 kommer i september och Frostpunk 2 ska komma samma månad

Även om jag normalt inte brukar inkludera DLC's i årets spelsläpp så kan man inte skippa Elden Ring: Shadow of the Erdtree.
Citera
2024-08-16, 23:25
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja det var ett trött spelår. Men hela industrin känns trött. Kommer knappt ihåg vad jag spelat i år. Switchen har haft 0. Samlar damm. Tittar tillbaka på de bästa spelen jag lirat på PS5 senaste året. Wild arms 1-3. Rogue Galaxy. Arc the Lad. Unicorn Overlord. Det sistnämnda nytt PS5 spel i. De 3 första gamla PS2/PS1 spel…..

Kreativt bankrutt. Öser pengar över grafik. Röstskådespelare. Sociala medier. Sällan man spelar något där man kan känna att utvecklarna älskar det man håller på med. PK samhället satt sina spår. DLC. Microtransactions.

Ja jag är kanske mer gammaldags. Vill ha mina fysiska skivor/fodral. Spelindustrin gått förbi.

Enda positiva är att mer och mer äldre spel går och spela ändå.

Kikar lite framåt och… ja ser lika trött ut. Inget och hetsa upp sig över nämnvärt.
Citera
2024-08-20, 18:29
Medlem
anomaligns avatar
Känns inte så dåligt, utan mer som ett typiskt spelår väl? Hittills har det släppts många gigantiska AAA-action-RPGs som Dragon's Dogma 2, FF7 Rebirth, Senuas Saga, Wukong Myth etc och indiehits som Helldivers 2, Balatro, Thank Goodness Your Here, Indika osv.

Sen återstår ju höstens releaser som Life is Strange: Double Exposure, Lost Records: Bloom & Rage, Stalker 2, ett nytt "The Legend of Zelda"-spel, osv, remasters/remakes som Silent Hill 2, Until Dawn (för PC och PS5).
Citera
2024-08-20, 18:33
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Titta på den här listan. Har ni någonsin sett ett mer fantasilöst och tråkigt år?
https://www.metacritic.com/browse/ga.../current-year/

Det enda multiplattformspelet som är bra och intressant är Tekken 8

Nintendo ligger i koma inför Switch 2

Xbox släpper inte heller några spel men de saknar ursäkter.

Playstation släppte Ronin som var en besvikelse, särskilt grafikmässigt. Och Stellar blade som tyvärr inte verkar vara något speciellt. Astro bot som kommer om en månad verkar ganska kul, men jag tar inte ut något i förskott

Vilka andra år kan konkurrera med 2024 som det sämsta året någonsin?
Håller helt med, inte mycket till PC, PS5 och Switch som är mina plattformar
Citera
2024-08-20, 18:34
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Nej. Det är ett spel där man kan vara precis vad man vill, dvs helt öppet. Detta är en bra sak. Du kan även skapa en böghatande rasistisk kvinnohatande karaktär så du kan spela spelet du med.
Oavsett bög eller inte är det ett skitspel efter Divinity original sin II
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in