2024-08-15, 09:35
Medlem
Använder ni något skydd till era Macbooks? Dessa laptops är ju rätt fina och blir inte särskilt snygga med ett klumpigt skydd men ändå. En väska är ju naturligtvis givet, men i övrigt?
Citera
2024-08-15, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koppen85
Använder ni något skydd till era Macbooks? Dessa laptops är ju rätt fina och blir inte särskilt snygga med ett klumpigt skydd men ändå. En väska är ju naturligtvis givet, men i övrigt?

Det beror väl helt och hållet på dig själv, hur du använder den och i vilken miljö….

Är du en tanklös slarver och och ofta lyckas skada tappa skita ner dina saker, så kan skydd vara att fundera på.
Är du hyfsat ordentlig och försiktig med grejorna så behöver man ju inget skydd.
Citera
2024-08-15, 10:24
Medlem
Nej det gör jag inte däremot är jag rädd om mina saker och har aldrig tappat en dator någonsin. Är du en sådan som äter popcorn och skit över tangenterna kanske du kan överväga att köpa ett sådant silkonskydd för tangenterna, annat än väska/sleeve till transport behöver du inte mer.
Citera
2024-08-15, 12:09
Nä ingen skydd här. Men så släpar jag inte runt på den heller.
Citera
2024-08-15, 14:39
Medlem
Skydd suger då det bara hjälper mot repor. I väskan kör jag ett fodral i kuvertstil, fast tyg. Skyddar mot transportskador. Vissa skydd som sitter på hela tiden tar bort stor del av premiumkänslan...

Det som ger upp på en macbook är skärm eller moderkort vid fysiskt våld eller att man spiller vatten och har otur. Inget skydd kommer hjälp mot det, om du nu inte kör en tjock metallväska som man kan sitta på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in