Citat:
Ursprungligen postat av
GiatarrNenne
(Det här kan kanske lika gärna handla om filosofi eller psykologi men jag lade den under "musik" i alla fall.)
Det handlar nog om psykologi ja. Äter du dina mediciner som du ska?
Citat:
Ursprungligen postat av
GiatarrNenne
(Jag räknade ut att mina pluggar, min studio, skulle kosta mig c:a 50.000 i återanskaffning och utan rabatter.)
Så länge du inte tjänar pengar på din musik: kör audio warez. I utbildningssyfte. Nästan alla entusiaster stödjer det. Jag har själv programmerat en del audiogrejer och konsultat på "något" lite större företag som håller på med sånt här.
Citat:
Ursprungligen postat av
GiatarrNenne
Eller är det så att "analogt# digitalt ljud objektivt sett är bättre.
Det vet man inte. Man vet inte heller hur långt ett rep är.
Jag rekommenderar att göra dig av med all utrustning du har och börja om med en billig akustisk gitarr. Fokusera på musiken och spelandet. Inte tekniken. Tekniken är skit just nu. Det är mörka tider. Mot vad som kommer komma framöver. Tror det är slöseri med tid att hålla på och "prodda" och hålla på med "pluggar" just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
GiatarrNenne
Ibland ser man tillverkare av VST-pluggar göra ett argument av att pluggen skapar ett "warn analog "sound".
Själv kör jag på kallt analogt ljud. Mest i alla fall. Vad är ens "sound" förresten? Ät medicinerna! Glöm inte medicinerna!