Medlemmarna i EU kan inte straffa varandra hur som helst, och i mnga frgor mste alla vara verrens.
Men jag har fr mig att medlemarna i EU kan komma verens om att frdrja vissa typer utbetalningar frn den gemensamma kassan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reverend.Camden
Varje land har vl suvernitet?
EU skulle vl egentligen bara handla om handel och en lttare grnsvergng?
EU handlade om att frhindra ytterligare krig som Frsta Vrldskriget, Andra Vrldskriget och alla andra stndiga krig p 186 platser samtidigt som prglat Europa under hela dess historia. Och det har varit framgngsrikt Europa har aldrig varit s fredligt som nu (och d kan jag ven rkna med Rysslands invasion av Ukraina)
Att det ven r en ekonomisk och inflytelserik succ r vl bara mest en trevlig bieffekt
Citat:
Nu pendlar feta politiker mellan Bryssel och Strasbourg fr att bestmma hur bjd en gurka ska vara samt hur mnga timmar folk ska f arbeta... Va fan hnde? Varfr protesterar ingen mot att EU nu r som en diktator med lydstater? Sverige r sklart lydigast av dem alla och strsslar svenskens pengar ver denna koloss.
Fr att det r ett frivilligt samarbete? Vilket land kan g ur nr som helst, vilket UK visade och ngrar brittert
Eventuella regler kring hur bjda gurkor fr vara r ngot vi kommit verrens om med andra (frmodligen just fr att underltta handel)
Nr man samarbetar och frhandlar s r det inte ovanligt att man kommer verens om vissa regler