• 1
  • 2
2024-08-17, 17:40
Medlem
Nordamerikas avatar
Kan vi inte komma till bukt med detta nu en gång för alla?

Det måste väl ändå finnas en förklaring? Blir skogstokig snart, måste ha ett svar

EDIT:
Har redan kollat ingredienserna, här har ni dom. Dom rättfärdigar inte ett jävla jota
Ingredienser: vatten, tobak (innehåller nikotin), salt, fuktighetsbevarande medel (E 1520), surhetsreglerande medel (E 500), aromer inklusive rökarom.
Senast redigerad av Nordamerika 2024-08-17 kl. 17:43.
Citera
2024-08-17, 17:48
Medlem
2023-01-01s avatar
Det är dyrast så det är även godast och mest klass.
Citera
2024-08-17, 17:50
Avstängd
pojkpingiss avatar
Tre Ankare smakar i princip noll, lika mesig och mjäkig som Röda Lacket. Dock obegripligt att den är så sjukt dyr.
Citera
2024-08-17, 17:59
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Vissa är dumma nog att köpa lightsnus .. Siberia får du hår på arslet av pöjk
Citera
2024-08-17, 18:41
Har aldrig snusat det men bara namnet och den extremt tråkiga loggan får mig att avstå smakprov. Typiskt snus för en 45-årig WT-drägg som kör truck varje dag.
Citera
2024-08-17, 19:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Tre Ankare har samma smak som när den först lanserades år 1977. Nu har dock prillan en ny white-portion med en mörk och jordig tobakskaraktär. Med inslag av rök, ceder och torkade örter.

Första som körde med portion också. Så gissningsvis många äldre som köpet det för de kör samma snus som de alltid kört med. Därav kan man hålla ett högre pris för de finns folk som köpet det ändå. Trots då att de kan tjäna upp mot 25 spänn per dosa om de vågar testa tex LD.
Citera
2024-08-17, 20:04
Medlem
Nordamerikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Tre Ankare smakar i princip noll, lika mesig och mjäkig som Röda Lacket. Dock obegripligt att den är så sjukt dyr.
Ja asså varför är den så dyr? Hittar inget svar???
Är det bara märket då?
Citera
2024-08-17, 20:07
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordamerika
Ja asså varför är den så dyr? Hittar inget svar???
Är det bara märket då?

Ja, jag tror det? Den är ju lika dyr som portionssnuset av Ettan, Grov, General och Göteborgs Rapé, de övriga stormärkena. Alltså Tre Ankare säljer ju knappt något, merparten av de butiker jag är inne på har den inte ens i sortimentet längre. Den borde upphöra i produktion, eller ingå i Swedish Match budget-varianter i stället?
Citera
2024-08-18, 06:35
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Har aldrig snusat det men bara namnet och den extremt tråkiga loggan får mig att avstå smakprov. Typiskt snus för en 45-årig WT-drägg som kör truck varje dag.

Vad fan är det för fel på att arbeta som truckförare?
Citera
2024-08-18, 11:16
Medlem
StorTuffBikers avatar
Alla Swedish Matchs varumärken som fanns innan man började höja tobaksskatten något enormt är dyra. Alla ligger på samma pris, och sen höjs det år efter år. Även märkena de lanserat för att det ska vara billigt börjar ju bli dyra. Vad kostar en dosa Kronan portion idag, 50 kr?

Det handlar helt enkelt om att det finns en efterfrågan på det, trots priset. Det finns konsumenter som vill ha sitt märke trots prishöjningen, och då fortsätter Swedish match tillverka det. Hade det inte funnits så hade produkten utgått.
Citera
2024-08-18, 14:51
Medlem
Nordamerikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Alla Swedish Matchs varumärken som fanns innan man började höja tobaksskatten något enormt är dyra. Alla ligger på samma pris, och sen höjs det år efter år. Även märkena de lanserat för att det ska vara billigt börjar ju bli dyra. Vad kostar en dosa Kronan portion idag, 50 kr?

Det handlar helt enkelt om att det finns en efterfrågan på det, trots priset. Det finns konsumenter som vill ha sitt märke trots prishöjningen, och då fortsätter Swedish match tillverka det. Hade det inte funnits så hade produkten utgått.
Jag tror tamejfan du satte huvudet på spiken. Det kostar ju att fortsätta göra en snus så länge också, till slut blir det en klassiker och då kan man höja det ännu mer med klassiker-statusen också
Citera
2024-08-18, 15:12
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordamerika
Jag tror tamejfan du satte huvudet på spiken. Det kostar ju att fortsätta göra en snus så länge också, till slut blir det en klassiker och då kan man höja det ännu mer med klassiker-statusen också

Ja, frågan är om klassiker-statusen kommer hålla märket vid liv. Dagens nikotinister hoppar ju på vita påsar som smakar frukt. Tre ankare var det första snuset som kom i portioner. Det lär främst vara lite äldre personer som köper det här snuset, som har kört det i årtionden och inte vill byta, trots alla nya sorter som kommit ut på marknaden. Precis som med filterlösa cigaretter så lär efterfrågan dö ut i takt med att deras användare dör. När jag var liten kunde man köpa flertalet märken utan filter på affärerna. Idag är alla borta.

På samma sätt lär tillverkningen av lössnus avta, och fler märken lär sluta tillverkas. Frågan är om vanliga snusportioner kommer att överleva. Det känns som att alla man ser har frukt- och mintpåsar nuförtiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in