Citat:
Ursprungligen postat av
Throwaway1212
Tack för svaret. Som sagt är jag inte så kunnig i det hela med att röka. Jag har bara mest haft en gubbe som fixar lite då och då och jag brukade ha kul med det framför en fotbolls eller hockey match.
Det känns verkligen förjävligt och det känns som att jag inte kan 'snappa' ur det. Funderar nästan på att åka till akuten och bara erkänna allt (Är så schizo just nu så jag skiter i om jag åker dit för det)
Dock så skakar jag nästan när jag ens tänker på att gå ut utanför min dörr.
Någon aning om vad som skulle kunna ha hänt med mitt huvud angående skärmar och sånt? Jag kan verkligen inte ens kolla på någon skärm alls. Sitter typ 2 meter ifrån datorskärmen och chisar när jag skriver detta.
Cannabis i Sverige har blivit starkare de senaste 10-15 åren, och med stark menar jag att Sverige fått egna professionella odlare som fått upp högkvalitativa odlingstekniker för att få högre halter av THC i marijuana.
THC är i folkmun känt som det som gör dig " hög ", men i medicinska termer är det "psykotiskt".
När du blir hög är du alltså på en flytande skala där.
Problematiken är att det finns andra ämnen i cannabisplantan som antipsykotiska/lugnanade egenskaper, såsom CBD, CBN och CBC.
Med åren och odlares selektiva fokus på att skapa plantor med så hög THC-halt som möjligt finns det färre av dessa ämnen kvar, vilket bidrar att man över tid när man röker cannabis bara får THC i sig.
Det som hänt dig är att du antagligen rökt väldigt starkt cannabis med bara THC och temporärt utvecklat psykiatriska symtom. Dessa är dock övergående om du låter bli att röka cannabis och balanserar upp din hjärna med CBD (som är antipsykotiskt).
Efter 3-6 månaders uppehåll, och där du läser på om olika ämnen i plantan kan du göra ett informerat beslut om du vill fortsätta med cannabis, men då försöka få tag i cannabis som har mer CBD. Alternativt att du köper CBD-isolat och har det bredvid dig som du tar efter att du har rökt.
Att bara röka cannabis utan att ha någon djupare kunskap, är som du har märkt nu på dig själv - en dålig idé.
Det här med skärmen är för att du har antagligen utvecklat en ljuskänslighet, som inte är ohört om i litteraturen.
https://www.nature.com/articles/s415...ight%20sources.
https://www.aoa.org/news/clinical-ey...uana-use?sso=y
Det är dock övergående allt detta..